בשיתוף עמותת רוח טובה
משבר הקורונה הבריאותי הביא עימו כידוע גם למגפה חברתית וכלכלית, ומשפחות רבות מתקשות לשרוד. במקביל, התקופה הזו הביאה לחשיפתו, ולא בפעם הראשונה, של "הישראלי היפה", זה שמבין את מצוקתו של האחר ותורם מעצמו למען הקהילה.
שיראל שימונוב, תלמידת כיתה י"א בתיכון מקיף ה' מאשדוד, היא דוגמה לאדם כזה. "בתחילת השנה אמרו לנו שאנחנו צריכים לעשות שעות מעורבות אישית בשביל לקבל תעודת בגרות, ובגלל משבר הקורונה חסרות לנו שעות כאלה", היא מספרת, "נזכרתי שכשחברה שלי הייתה בבידוד שלחתי לה סל מזון הביתה. העליתי את הרעיון לחלק סלי מזון גם למשפחות מתקשות שלתלמידי בית הספר, ורכזת המעורבות החברתית של בית הספר עודדה אותי לעשות זאת".

1 צפייה בגלריה
שיראל שימונוב. "אני עצמי ממשפחה חד-הורית"
שיראל שימונוב. "אני עצמי ממשפחה חד-הורית"
שיראל שימונוב. "אני עצמי ממשפחה חד-הורית"
איך זה עבד בפועל? "פרסמנו בבית הספר וברשתות החברתיות שכל מי שרוצה יכול להעביר אליי כסף או מוצרים מתוך רשימת מוצרי מזון בסיסיים שבניתי, ביניהם סוכר, פסטה, אורז, וגם חטיפים לילדים, ממרח שוקולד וקטשופ. הכנסתי לרשימה דווקא את המוצרים האלו כי רציתי שתהיה למשפחות תחושה טובה, שירגישו שלא חסר להן דבר. במהלך תקופת ההתרמה נתקלתי בלא מעט קשיים, שהעיקרי שבהם היה גיוס תורמים. עם הרבה מאמץ הצלחתי להגיע ליעדים. אנשים פתחו את הלב", היא מספרת.
מה בעצם כולל החלק שלך בפרויקט?
"אני עושה הכל מא' ועד ת'. מגייסת תורמים, אוספת את המוצרים, הולכת לקנות השלמות של מה שצריך, אורזת יפה עם ברכה בכתב יד ולבסוף מעבירה לבית הספר. מכאן התהליך הופך להיות דיסקרטי ועובר לצוות המעורבות החברתית של בית הספר, כך שאני לא באמת יודעת למי הסלים שלי מגיעים. הצוות מעביר אותם על פי הרשימות שהוא גיבש".
במהלך תקופת הקורונה והסגרים המתמשכים הכינה שיראל עשרות רבות של סלי מזון. את שעות המעורבות המחויבות היא סיימה מזמן. עכשיו היא כבר רותמת למיזם אחרים, כולל מורות מבית הספר, בני משפחה ותורמים חיצוניים. "אני עצמי באה ממשפחה חד-הורית" היא מספרת, "אבל לקחתי את הקושי וההתמודדות עם הגירושין של הוריי למקום הכי טוב שאפשר והחלטתי לעזור לאחרים כי אני יודעת כמה התקופה הזו מורכבת".
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה