עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.



התנדבות בכל הארץ:

מי? עמותת "נקודת ציון" הוקמה במטרה לקדם מורשת צה"ל באמצעים חינוכיים, חברתיים ודיגיטליים. העמותה מקדמת בניית פסיפס אנושי של מורשת צה"ל של חיילים המספרים בגוף ראשון על אירוע מכונן בשירותם הצבאי ע"י פלטפורמה דיגיטלית לראיונות וזיכרונות חיילי/ות צה"ל לדורותיהם.
איפה? בכל הארץ.
מה מחפשים? לפרויקט "תיכונים" שמפעילה העמותה דרושים מתנדבים לחיזוק מורשת צה"ל בקרב תלמידי י"ב בתיכונים ברחבי הארץ. ההתנדבות כוללת ריכוז "אשכול" חינוכי וקידום הפרויקט בבתי הספר שבאחריותם - רעיון הפרויקט הוא שתלמידים יראיינו את בני משפחותיהם על אירוע מכונן בעת שירותם הצבאי ויעלו את הסרטון לפלטפורמה הדיגיטלית של העמותה. במעורבות התלמידים, הם יזכו להכיר מקרוב אחר מורשתם הצבאית בקרב משפחתם ויחשפו בנוגע לערכי משמעותיים במורשת צה"ל. הפעילות נעשית בשיתוף אנשי חינוך, אנשי טכנולוגיה ובהובלת קצין חינוך ראשי לשעבר.
מתי? ההתנדבות מתקיימת בימי א'-ה', בשעות גמישות. נדרשת התחייבות לפרויקט לחצי שנה לפחות.
למי לפנות? לרני: ranib@nekudat-zion.org
3 צפייה בגלריה
בשיתוף עמותת "רוח טובה"
בשיתוף עמותת "רוח טובה"
עזרו למבוגרים שמתמודדים עם אלצהיימר
(shutterstock)
התנדבות באזור הצפון
מי? המרכז הרפואי שהם בפרדס חנה מתמחה בטיפול בגיל השלישי וממוקם במושבה פרדס חנה. כחלק מחזון וערכי המרכז הרפואי הינו לתת איכות חיים לאדם הקשיש ולמלא את חייו בעניין על אף היותו מוגבל וזקוק לעזרת הזולת.
איפה? פרדס חנה-כרכור
מה מחפשים? פרויקט "יוצאים מחוץ לקופסא" הינו פרויקט מיוחד המיועד למטופלים עם מחלת האלצהיימר. מטרת הפרויקט להוציא את המטופלים בשגרת היום יום למציאות החיים שהיו רגילים לה ולתת להם מגוון פעילויות מיוחדות להעשרה בשעות הפנאי. אנו מחפשים מתנדבים שמעוניינים לקיים הפעלות בתחומים שונים- אומנות, מוסיקה אימון מכל סוג, בעלי חיים ואו כל פעילות משמעותית שתתרום לרווחת המטופל בשעות הפנאי.
מתי? תדירות ההתנדבות ומשכה תלויה ברצון ויכולת המתנדבים.
למי לפנות? לטלי: talis@shoham.health.gov.il

התנדבות באזור השרון:

מי? עמותת 'אפשר אחרת' מתמקדת בקידום חיים משותפים באמצעות חינוך לרב-תרבותיות, ומאפשרת ליהודים וערבים ליצור יחדיו חברה משותפת בישראל. פעילות העמותה מאפשרת מפגש ישיר ובלתי אמצעי בין תלמידים יהודים וערבים בגילי בית הספר, וכן מפגשים בין הקהילות.
איפה? רמת השרון
מה מחפשים? מתנדבים דוברי ערבית שיסייעו בתרגום הפעילות מעברית לערבית עבור התלמידים הערבים. בפרויקט משתתפים בתי ספר יסודיים ותיכוניים ביישובים מעורבים או ביישובים יהודים וערבים סמוכים, כאשר ישנן פעילויות בתוך ומחוץ לבתי הספר. המתנדבים יסייעו לתלמידי יסודי ערבים שאינם מבינים טוב עברית, להתמצא בפעילות ולהשתתף בה.
מתי? הפעילות מתקיימת בשעות הבוקר, בזמן פעילות בית הספר, כאשר אין תאריכים קבועים אלא כל בית ספר בוחר את התאריכים שנוחים לו. ההתחייבות לפרויקט הינה לשישה מפגשים.
למי לפנות? לליאור: lior@anewway.org.il

3 צפייה בגלריה
בשיתוף עמותת "רוח טובה"
בשיתוף עמותת "רוח טובה"
בואו להעביר סדנאות בישול לבוגרים עם צרכים מיוחדים

התנדבות באזור המרכז:

מי? בית אקשטיין מספק שירותים לאנשים ממגוון אוכלוסיות מיוחדות כגון: לקויי למידה, פגועי נפש, לקויי הסתגלות, אוטיזם, תסמונת אספרגר, פגועי ראש ופיגור שכלי. הגישה הבסיסית בבית אקשטיין הינה שכל אדם הוא בעל רצונות, שאיפות, אהבות ויכולות. אנו מאמינים כי הדרך הטובה ביותר לתמוך באנשים מיוחדים היא לשלבם בקהילה ובמשפחה ומתוך כך לספק להם את התמיכה הרחבה ביותר ואת איכות החיים להם הם שואפים.
איפה? הרצליה
מה מחפשים? מתנדבים להעברת סדנאות בישול לבוגרים עם צרכים מיוחדים. ההתנדבות כוללת הגעה לדירות הארגון, אשר פרוסות ברחבי הרצליה והעברת סדנת בישול של כשעה וחצי.
מתי? ההתנדבות מתקיימת בין פעם לפעמיים בשבוע, בימי א'-ה' ובשעות אחה"צ. ישנה עדיפות לטווח ארוך.
למי לפנות? ליניב: yaniv.g@b-e.org.il

התנדבות באזור ירושלים:

מי? "קהילה תומכת" נועדה לספק לקשיש שירותים בביתו, המהווים תמיכה וביטחון ובכך מאפשרים לו להמשיך ולהתגורר בסביבתו המוכרת ולשפר את איכות חייו. קשישים רבים מעדיפים להוסיף ולהתגורר בבתיהם, בסביבה המוכרת להם בקרבת חבריהם, שכניהם ומשפחותיהם, גם אם חלה ירידה בבריאותם ובתפקודם. התוכנית נותנת מענה ומאפשרת לקשישים איכות חיים טובה ללא הקשיים הכרוכים במעבר למסגרת אחרת.
איפה? ירושלים.
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 19+ לביקורי בית עבור קשישים בירושלים ומבשרת ציון. ההתנדבות כוללת ביקור שבועי, טיול בשכונה, טיפול בצמחים, שיחה משותפת, קריאת עיתון, משחק, למידת שימוש באמצעים טכנולוגיים וכדומה.
מתי? ההתנדבות מתקיימת אחת לשבוע למשך כשעה, בימים ושעות גמישים בתיאום מראש. ההתחייבות לפרויקט הינה לשלושה חודשים לפחות.
למי לפנות? לתמר: tamarver@tigbur.co.il

3 צפייה בגלריה
בשיתוף עמותת "רוח טובה"
בשיתוף עמותת "רוח טובה"
בואו לבקר קשישים באזור ירושלים
(shutterstock)

התנדבות באזור הדרום:

מי? "יד שרה" חותרת לשיפור איכות חייו של האדם המתמודד עם קשיים תפקודיים. בבסיס קיומה של יד שרה, כארגון מתנדבים, עומדת מחויבות לערבות חברתית הדדית אשר מכוחה חוברים אליה מתנדבים ותורמים מכל גווני הקשת החברתית. הם מהווים, יחד עם העובדים, צוות מלוכד הפועל לכינון ולהענקה של מגוון שירותי בית וקהילה למי שנצרך להם, באופן זמני או קבוע.
איפה? באר שבע
מה מחפשים? מתנדבים לסיוע בתיקון מכשירים רפואיים למען אנשים בעלי קשיים תפקודיים. ההתנדבות כוללת הגעה לבית המלאכה וסיוע בתיקון מכשירים רפואיים כגון כיסאות גלגלים, וכדומה.
מתי? ההתנדבות מתקיימת אחת לשבוע בין הימים א'-ה' בין השעות 09:00-20:00 ובשישי מ9:00-12:30 למשך שעתיים. התחייבות לפרויקט הינה לחצי שנה לפחות.
למי לפנות? לדרורה: drorag@yadsarah.org.il

לחיפוש התנדבות נוספת באזורכם היכנסו לאתר רוח טובה.
פורסם לראשונה: 06:00, 12.08.23