בר תומר, שכונתה על ידי משפחתה וחבריה "ברבור", נרצחה ב-7 באוקטובר במהלך מתקפת הטרור הרצחנית בפסטיבל הנובה ליד קיבוץ רעים. כעת, לאחר כמעט שנה של אבל ושכול, בני המשפחה הקימו את עמותת "ברבור" שתפעל להנצחת זכרה של בר - בחורה צעירה ומלאת חיים שגדלה בקיבוץ עין שמר. הפרויקט הראשון של העמותה יהיה הקמת "בר-GARDEN", גן יפני בלב הקיבוץ שבו גדלה ובו מתגוררים בני משפחתה.
הגן נועד להנציח את דמותה ולהפיץ את האור שהיא הביאה לחייהם של כל מי שהכירו אותה. "בר הייתה אישה מופלאה, מלאת חיוניות ויצירתיות," מספרת נילי תומר, אמה. "היא אהבה טבע ואמנות, והייתה מחוברת לעולמות הרוח.
2 צפייה בגלריה
בר תומר ז"ל
בר תומר ז"ל
בר תומר ז"ל. להמשיך את דרכה
(צילום: באדיבות המשפחה)
"באותו יום שבת ארור בר התקשרה אלינו וסיפרה שהם חוטפים מטחי יריות כבר שעתיים תוך כדי בריחתם ממקום אחד למשנהו. לאחר מכן היא שלחה עוד שתי הודעות ווטסאפ שבהן עדכנה שהם חסומים, שלחה את מיקומה וכתבה כמה היא אוהבת אותנו. ומאז, נדם הטלפון שלה לתמיד", משחזרת האם את רגעי האימה. "שבוע שלם נחשבה בר לנעדרת. שבוע שלם של אי ודאות במהלכו ירדנו מדי יום לדרום לנסות לאתר אותה. בתום אותו שבוע קיבלנו את הבשורה הקשה מכל, שבר כבר לא תשוב", היא מוסיפה בכאב.

מקום של שלווה ואיזון

הגן היפני המתוכנן ישלב אלמנטים מסורתיים כמו שער כניסה, צמחייה יפנית, דק עם פרגולה, שבילי הליכה, גשרון, פינות ישיבה ואלמנטים דקורטיביים ייחודיים כמו פנסי אבן ופעמונים.
לדברי המשפחה, הגן נועד להיות מקום של שלווה ואיזון, שבו המבקרים יוכלו להתנתק מטרדות היומיום, לתרגל מדיטציה ומיינדפולנס, ולחוות רגעים של רוגע והתבוננות בטבע. "אנחנו רוצים שהגן הזה ישקף את האור והחום שהיא הביאה לעולם, וישמש מקום של שלווה עבור כל מי שיגיע אליו," אומרת נילי.
"מבחינתנו, זו תהיה דרך משמעותית להמשיך את מורשתה של בר ולהעניק לאחרים את האפשרות להתחבר לערכים ולתשוקות שהיו כה קרובים לליבה, תוך כדי יצירת מרכז זיכרון לנרצחי ולחללי 'חרבות ברזל'".
2 צפייה בגלריה
בר תומר ז"ל (באמצע) עם משפחתה
בר תומר ז"ל (באמצע) עם משפחתה
בר תומר ז"ל (באמצע) עם משפחתה
(צילום: באדיבות המשפחה)
בהמשך, העמותה מתכננת להוביל יוזמות נוספות בתחומים שבר אהבה, ביניהם חינוך, שמירה על הסביבה ודאגה לבעלי חיים. "דרך הגן ופעילויות נוספות שניזום בעתיד, בר תמשיך להאיר את העולם גם לאחר לכתה", מסכמת האם.
עמותת "ברבור" מזמינה אתכם לקחת חלק בפרויקט ולהנציח את זכרה של בר תומר ז"ל.
  • קישור לקמפיין בעברית - לחצו על הלינק
  • קישור לקמפיין באנגלית - לחצו על הלינק