אנשים עם מוגבלות מהווים כיום כ-20% מהאוכלוסייה בישראל, אך עם זאת, האינטראקציה היומיומית של רבים מאיתנו כמעט ולא כוללת מפגשים עמם. במטרה לשנות את המצב, חברה קבוצת "שכולו טוב" המפעילה מסגרות שיקום והכשרה לאנשים עם מוגבלויות, לבנק הפועלים ויחד הקימו יריד חברתי ראשון מסוגו עבור הציבור הרחב. מטרת היריד אשר התקיים בחולון במתחם לה פארק, להביא לשינוי תודעה ציבורית, ניפוץ סטיגמות על אנשים עם מוגבלויות, ויצירת הזדמנות לאינטראקציות, מפגשים ועשייה משותפת בקהילה.
כך נראה היריד בחולון:
"שכולו טוב"

מדובר בסדרת ירידים חברתיים המגיעים לאזורי עסקים גדולים או למרכזי ישובים בארץ להפנינג שמייצר הזדמנות לאנשים עם מוגבלות להכשרה תעסוקתית וניסיון בתפעול והשתתפות ביריד כחלק מההכשרה והשיקום התעסוקתי שהם מקבלים בקבוצת שכולו טוב, הזדמנות לאינטראקציה והסרת סטיגמות בין הקהילה לאנשים עם מוגבלות, הזדמנות לקהל הרחב לרכוש מוצרים חברתיים וסביבתיים (מתנות, ספרי יד 2 , בגדי יד 2 ועוד) - המאפשרים המשך תעסוקה משמעותית עתידית וגם הזדמנות להשתתף בתוכן וסדנאות שונות שיועברו בירידים.
המשותף לכל הירידים הוא בכך שהמתנות שיוצעו בהם מיוצרות, נארזות ואף נמכרות על ידי אנשים עם מוגבלויות המשתתפים במסגרות השיקום וההכשרה החברתיות של הקבוצה. בירידים השונים ניתן יהיה לרכוש מוצרים מרשת המתנות החברתית TNX, רשת ספרי יד שנייה סיפור חוזר, רשת הבגדים יד שנייה דנדשה ועוד. בנוסף ישתתפו בירידים עמותות נוספות כגון ילדים בסיכון, איגוד ומרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ועלם.
3 צפייה בגלריה
יריד "שכולו טוב" בחולון
יריד "שכולו טוב" בחולון
יריד "שכולו טוב" בחולון
(צילום: גיר מועלם)
אנה, (השם המלא שמור במערכת), מקבלת שירות מקבוצת "שכולו טוב", משתפת :"הגעתי לקבוצה לפני 11 שנה, מפוחדת וחסרת ביטחון ועברתי בתקופה שלי בקבוצת 'שכולו טוב' מהפך רציני. עלה לי הביטחון העצמי והיום אני מרגישה שווה בין שווים. המסר שלי לקהל שנמצא איתי ביריד זה שלא צריך לשפוט אף אחד , כולנו בני אדם, שווים בין שווים".
עופר כהן, מנכ"ל הקבוצה מוסיף: "אני נרגש וגאה לקדם את הירידים החברתיים שנעשים בשיתוף פעולה עם בנק הפועלים. בחיי היומיום, אנשים עם מוגבלות מתמודדים עם סטיגמות, קשיים כלכליים וחברתיים והמטרה המרכזית של היריד הוא ניפוץ הסטיגמות החברתיות, יצירת אינטראקציה והשתלבות של אנשים עם מוגבלויות בקהילה. אני מודה לבנק הפועלים ולראשי העיריות השונות שהרימו יחד איתנו את הכפפה להקמת הירידים וקורא לרשויות ועסקים נוספים להצטרף ליוזמה מבורכת זו".
3 צפייה בגלריה
יריד "שכולו טוב" בחולון
יריד "שכולו טוב" בחולון
יריד "שכולו טוב" בחולון
(צילום: גיר מועלם)
נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים מסכמת: "אני שמחה להמשיך ללוות את המיזם חברתי המשמעותי הזה יחד עם קבוצת 'שכולו טוב'. היריד מאפשר לקנות, לעשות טוב על הדרך ולשנות מציאות של עשרות אנשים המתמודדים עם מגבלה. כמעסיקים שמעודדים גיוון ותעסוקת אנשים עם מוגבלות - אנחנו קוראים להם אנשים עם נחישות - אני רואה יום יום עד כמה המגבלה היא רק של המעסיקים ואיזה רווח אדיר יש בתעסוקה שווה ומגוונת".
3 צפייה בגלריה
יריד "שכולו טוב" בחולון
יריד "שכולו טוב" בחולון
יריד "שכולו טוב" בחולון
(צילום: גיר מועלם)
היריד החברתי הראשון בסדרה התקיים בחולון, היריד החברתי הבא יתקיים בבאר שבע, ירידים נוספים מתכוננים לאיזור הצפון.
היריד החברתי הבא, אותו יפעילו בין היתר מתמודדי נפש, יתקיים ביום שלישי הקרוב (26.10) בפארק המשחקים רמות בבאר שבע בין השעות 17:00-20:00. לפרטים נוספים לחצו כאן.