עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.
התנדבות בכל הארץ:
מי? "יוזמת האנרגיה הטובה" - מיזם חברתי לשינוי אקלים המפתח פרויקטים ייחודיים וחדשניים לאיזון פחמני דרך יישום טכנולוגיות וביצועים סביבתיים, תוך השגת רווח חברתי. איפה? שטחים ציבוריים בכל הארץ. מה מחפשים? מתנדבים לפרויקט "יער האקלים" שמפעילה העמותה, במהלכו מבצעים נטיעות עצים בשטחים ציבוריים בכל הארץ. ההתנדבות כוללת מתן עזרה בימי נטיעות ובהכנת שטחי הנטיעות. המתנדבים מפזרים קומפוסט, פורשים מערכות השקייה ונוטעים עצים. העבודה היא פיזית ובחוץ, אבל מאוד מספקת. מתי? ימים ושעות משתנים. למי לפנות? ליותם במייל: yotam@goodenergy.org.il .
מי? עמותת "ידידי נאוה" המפעילה את מיזם "אבנים עם לב אדם" שנועד ליצור חיבור, הזדהות וסולידריות בקרב החברה הישראלית ביחס למשפחות השכולות המתגוררות בתפוצות על ידי הנחת אבנים מעוטרות במסרים של אהבה ותמיכה על קברי החללים, ליווי המשפחות והיכרות עם הסיפור האישי של הנופלים. איפה? כל הארץ. מה מחפשים? מתנדבים שיכינו אבנים מעוטרות ויניחו אותם על קברי חללים ונפגעי פעולות האיבה. מתי? ימים ושעות גמישים. למי לפנות? לעינת במייל: einat.academic@gmail.com.
התנדבות באזור הצפון:
מי? מרכז יום "בת גלים" - מרכז תעסוקתי לאנשים עם צרכים מיוחדים. איפה? חיפה. מה מחפשים? מתנדבים לפרויקט "אחד על אחד" למען אנשים עם צרכים מיוחדים. ההתנדבות כוללת הגעה למרכז והדרכת פעילויות וחוגים בנושאים כגון מחשבים, צילום, אומנות, מוזיקה, תיאטרון ושעת סיפור. כל הפעילויות יותאמו באופן אישי למתנדב/ת בליווי צמוד של צוות המקום ליצירת מעגלי אהבה ונתינה. מתי? ימי א'-ה', בשעות הבוקר והצהריים. בהתחייבות לשלושה חודשים. למי לפנות? לאפרת במייל: batgalim@maonrt.net.
התנדבות באזור המרכז:
מי? בית אבות "שלוה" - בית אבות ותיק המכיל מספר מחלקות ייעודיות לטיפול בקשישים במצבים בריאותיים שונים. איפה? גבעתיים. מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 18 ומעלה לחונכות אישית לקשישים באמצעות מתן אוזן קשבת, תמיכה, יציאה לטיול, הקראת עיתון וכו'. מתי? בכל השבוע בין השעות 09:00-12:30 או 16:00-18:30. למי לפנות? לסיון במייל: sw@shalva4u.co.il.
מי? "אור מנחם" - ארגון התנדבותי ללא מטרות רווח, הפועל לסייע לילדים חולים ולבני משפחותיהם הנאלצים לשהות ימים, לילות, חודשים ולעתים אף שנים בבתי החולים. איפה? פתח-תקוה. מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 20+ לייעוץ עבור משפחות של ילדים חולי סרטן. ההתנדבות כוללת מתן ייעוץ על זכויות רפואיות למשפחות שאין ביכולתן לעבור את התהליך הרפואי הבירוקרטי לבד, ומתבצעת לאחר הכשרה מטעם העמותה. מתי? ימי א'-ה' בין השעות 9:00 -16:00, לשעה. למי לפנות? לחגי במייל: info@ormenachem.org.il.
התנדבות באזור הדרום:
מי? תוכנית גמל"א -תכנית ארצית של חונכות ע"י מתנדבים למען ילדים ונוער עולים. איפה? בתי ספר שונים באשקלון. מה מחפשים? מתנדבים לחונכות אישית ולימודית, יצירת קשר אישי, מתן אוזן קשבת, סיוע בשיעורי בית ולמידה למבחנים. מתי? ימים ושעות גמישים. למי לפנות? למייל: jp62@walla.com.