ילדי עמק המעיינות התגייסו למיזם משותף ופיתחו עזרים לשיפור איכות חייו של ערן רצאבי, לוחם בגדוד חי"ר מילואים שנפגע באורח אנוש בקרבות בעזה ומתמודד עם שיתוק מהחזה ומטה.
רצאבי, בן 34, נשוי ואב לשני ילדים שמתגורר במצפה הושעיה שבעמק יזרעאל, הוא בן הקיבוץ הדתי עין הנצי"ב שבעמק המעיינות. במקצועו הוא מהנדס אזרחי, שעד המלחמה עבד בחברת בניין תשתיות.
3 צפייה בגלריה
ערן רצאבי ומשפחתו
ערן רצאבי ומשפחתו
רצאבי ומשפחתו לפני המלחמה. "נאלץ ללמוד לחיות עם המגבלות"
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
"ערן נפצע ממטען גדול ופונה במסוק עם חבריו לסורוקה. במשך יותר משלושה חודשים הוא נלחם על חייו במחלקה לטיפול נמרץ, ועבר בהמשך למחלקת שיקום בתל השומר", מספר אחיו הגדול, עידו. "הוא סובל משיתוק מבית החזה ומטה, ואינו יכול להשתמש בידיו וברגליו. הוא עובד קשה מאוד כדי להחזיר את התנועה ככל הניתן, וכן ללמוד לחיות עם המגבלות שנוצרו".
מרכז "עידן טכנולוגי" בעמק המעיינות, נרתם לסייע לרצאבי. "הטלנו על התלמידים משימה למצוא פתרונות לבעיות שערן מתמודד איתן", אומרת מור קרסין, מנהלת המרכז. "האח, עידו, הגדיר לנו את האתגרים מתחום הפנאי וההתנהלות היומיומית עימם ערן מתמודד. התלמידים, כולם מכיתה ח', הסתערו על המשימה".
3 צפייה בגלריה
ערן רצאבי, לוחם בגדוד חי"ר שנפצע אנוש
ערן רצאבי, לוחם בגדוד חי"ר שנפצע אנוש
רצאבי עם העזרים שפיתחו התלמידים: פינג פונג אורות ומכשיר לתרגול פיזיותרפיה
(צילום: מהאלבום הפרטי)
3 צפייה בגלריה
ערן רצאבי, לוחם בגדוד חי"ר שנפצע אנוש
ערן רצאבי, לוחם בגדוד חי"ר שנפצע אנוש
"עובד קשה כדי להחזיר את התנועה"
(צילום: מהאלבום הפרטי)
בסופו של דבר נבחרו שמונה מוצרים שיסייעו לרצאבי - התלמידים בנו "פינג פונג" אורות שאותו הוא יכול להפעיל באמצעות חיישן קול כדי לשחק עם ילדיו, מכשיר שמסייע לו בתרגולי פיזיותרפיה ומודד את מספר הפעמים שהוא מבצע תנועה מסוימת ואת מרחק התנועה, ועוד אביזרים יצירתיים.
הללי מרים ויזל, בת 14, שפונתה מביתה בעיר שדרות ליישוב שלפים בעמק המעיינות והייתה חלק מצוותי התכנון במיזם, אמרה בהתלהבות: "ידעתי מיד שאני מצטרפת. אני מרוצה שעמדנו באתגר והצלחנו לסייע לערן".