בשיתוף משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל
כשמגיע הקיץ לאירופה, נדמה שכל תושבי היבשת חוגגים בחוץ ומבלים. אחרי חורף ארוך ולפני חורף ארוך שיבוא בהמשך, האירופאים חוגגים את תרבותם ואת מזג האוויר הנוח. לתיירים שמגיעים ליבשת בחודש החופשות יש הזדמנות פז להצטרף למקומיים בחגיגות - הם ישמחו על כך. אם גם אתם תהיו שם באותה עת, יש לנו כמה הצעות עבורכם, חלקן ממש לא שגרתיות.
אגב, הסכם 'שמיים פתוחים', שנחתם בין ישראל לאיחוד האירופי ב-2013, מאפשר לכל חברות התעופה של האיחוד האירופי להפעיל טיסות ישירות לישראל מכל מקום באיחוד האירופי ולחברות חברות ישראליות להפעיל טיסות לכל שדות התעופה ברחבי האיחוד האירופי.
הודות להסכם, תנועת הנוסעים בין ישראל לאיחוד האירופי כמעט הוכפלה מ-13.4 מיליון ב-2013 ל-24 מיליון ב-2019 (טרום מגפת הקורונה). מספר הטיסות השבועיות גדל מכ-500 ב-2013 ל-740 ב-2017 (עלייה של 49%); מספר הקווים הכולל (זוגות עירוניים להוריד את הסוגריים האלה) גדל מ-43 ב-2013 ל-91 ב-2017, והייתה ירידה מתמשכת במחירים, של 15-40%, הודות לתחרות מוגברת ולכניסתן של חברות התעופה הלואו קוסט. בחמש השנים האחרונות הצמיחה השנתית הממוצעת עמדה על 11.5%. ההסכם נכנס לתוקף באוגוסט 2020.

LA TOMATINA – בעיר Buñol, ולנסיה, ספרד

מתי? 31.8.2022
מתי בפעם האחרונה שחיתם בסלט עגבניות? מוזמנים לחגיגה משוגעת ונהדרת של הספרדים שהיא בעצם קרב עגבניות, שהתחילה במלחמות עגבניות בין ילדים בשנת 1945 ומאז הפכה למסורת שנתית, שמתקיימת ביום רביעי האחרון בחודש אוגוסט.
8 צפייה בגלריה
פסטיבל עגבניות בספרד
פסטיבל עגבניות בספרד
פסטיבל עגבניות בספרד
(צילום: shutterstock)
ב-9:00 מתחילים תושבי המקום להתאסף בכיכר העיר. על עמוד במרכזה נתלית ירך חזיר ועל המשתתפים מוטל להגיע בכל דרך אל ראש העמוד ולחטוף את הפרס הנכסף, גם אם זה אומר לטפס על ראשם של אחרים.
כשמישהו מוריד את ירך החזיר, בערך בשעה 11:00, ניתן האות ומתחילה החגיגה האמיתית והיא קרב העגבניות – הנשק היחיד בו משתמשים. כמה עגבניות? 100 טון של עגבניות מעורבות בקרבות. התוצאה משעשעת מאד ובכך רק מתחילות חגיגות חוצות של כמה ימים, שנחתמות במופעי זיקוקים מעל העיר.
עוד מידע תמצאו כאן >> https://visiteurope.com/en/experience/la-tomatina/

MADEIRA WINE FESTIVAL – ב-Funchal, האי מדירה, פורטוגל

מתי? 28.8-11.9.2022
פסטיבל היין של האי המקסים מדירה הוא חגיגה שנתית שמתקיימת בשיאה של עונת הבציר.
8 צפייה בגלריה
פסטיבל היין במדירה, פורטוגל
פסטיבל היין במדירה, פורטוגל
פסטיבל היין במדירה, פורטוגל
(צילום: shutterstock)
הפסטיבל חוגג את מסורות היין המקומיות לאורך מאות שנים ומציג מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת את דרכי הפקת היין למבקרים. לאורך ימי הפסטיבל נחגגות באי חגיגות פולקלור מקומיות, מתקיימים קונצרטים של מוזיקה מקומית, מוצגות תערוכות ומה-1 בספטמבר, תוצרת האי מוצעת למבקרים ברחובות העיר.

COPENHAGEN COOKING – קופנהגן, דנמרק

מתי? 19-28.8.2022
פסטיבל האוכל של קופנהגן הוא אחד מהגדולים המתקיימים בצפון היבשת. הסצנה הקולינרית הדנית אינה זקוקה להצגה בפני חובבי אוכל, כשמסעדות כמו נומה וגרניום מתחרות ביניהן, מדי שנה, על תואר המסעדה הטובה בעולם ובדרך כלל מחליפות ביניהן את התואר.
להבדיל מפסטיבל החורף, שנערך בפברואר, הפסטיבל הקייצי חוגג את התוצרת העונתית, את המטבח הנורדי המתפתח ואת השחקנים הנכונים לאותה עת בסצנת המסעדות המקומית וגם עושה זאת ברחובות העיר.
8 צפייה בגלריה
פסטיבל אוכל באוסלו
פסטיבל אוכל באוסלו
פסטיבל אוכל באוסלו
(צילום: shutterstock)
האירועים המגוונים מציעים ארוחות במסעדות העיר תחת תתי נושאים משתנים כמו: מנות שמערבות את כל החושים, מזון עונתי נורדי, המהפכה הירוקה, אוכל בריאותי ועוד, כיד היצירתיות של השפים והמבשלים ועם התוצרים של חומרי הגלם המשובחים.
זו הזדמנות נפלאה לאוהבי האוכל, שמוזמנים לקחת תוכנייה ליד ולחגוג בעיר ומחוצה לה, במסעדות ובדוכני הרחוב והשווקים, מכל ההפתעות הקולינריות המוצעות לקהל המבקרים.

פסטיבל TASTE IN GRUCZNO, Gruczno, פולין

מתי? 20-21.8.2022
פסטיבל של קולינריה, אומנויות ותרבות מסורתית של חבל קוריביאן – פומרניאן, כולל עמק ויסטולה הסמוך. הפסטיבל פתוח לתיירים מכל העולם אבל פונה גם לתיירי פנים מהמחוזות הסמוכים ובכך, מבטיח אווירה אותנטית מקומית.
הפסטיבל מתקיים ברחבי הכפר וסביבותיו ונערכים בו תצוגה, מכירה וטעימות של מיטב התוצרת המקומית. את הפסטיבל מלווים מופעים אמנותיים וקונצרטים מוזיקליים והכל באווירה כפרית ופסטורלית.
עוד מידע תמצאו כאן >> https://visiteurope.com/en/experience/taste-in-gruczno/

פסטיבל PREUVENEMINT, מאסטריכט, הולנד

מתי? 25-28.8.2022
מדי שנה, בשבוע האחרון של חודש אוגוסט, פודיז מכל רחבי היבשת שמים פעמיהם לבירת הגסטרונומיה ההולנדית – מאסטריכט. השנה יתקיים הפסטיבל בפעם ה-34 בכיכר וריטוף, שתהפוך במשך כמה ימים למסעדה הגדולה בהולנד, עם 40 דוכני מזון של המסעדות המובילות במדינה, שיגישו מנות יוצאות דופן לקהל הרחב.
8 צפייה בגלריה
מאסטריכט, הולנד
מאסטריכט, הולנד
מאסטריכט, הולנד
(צילום: shutterstock)
מעל 100 אלף פוקדים את פסטיבל האוכל מדי שנה, טועמים תוצרת מקומית, מנות מיוחדות וכמה אקזוטיות ורוכשים את מיטב התוצרת והיין המקומיים.
את הפסטיבל ילוו מופעים מוזיקליים בסגנונות שונים, להנאת הקהל הרחב.
עוד מידע תמצאו כאן >> https://visiteurope.com/en/experience/preuvenemint/

פסטיבל Apple Wine, פרנקפורט, גרמניה

מתי? 12-21.8.2022
סביב יין התפוחים התגבשה תרבות שלמה, המשפיעה על חיי החברה של העיר פרנקפורט כבר מאות שנים. בכל שנה, בחודש אוגוסט, אורחים ומקומיים חוגגים את הפסטיבל המקומי המאדיר את שמו של יין התפוחים, Apfelwein, בלשון המקומיים.
8 צפייה בגלריה
פסטיבל יין תפוחים בבון, גרמניה
פסטיבל יין תפוחים בבון, גרמניה
פסטיבל יין תפוחים בבון, גרמניה
(צילום: shutterstock)
מדובר בסוג של סיידר תפוחים שמוגש, באופן מסורתי, בכלי קרמיקה כחול כבד ובכוס מסורתית.
בפסטיבל מוגשים ונמכרים סוגים שונים של יין התפוחים המקומי, פעמים רבות לצד תבשילים מסורתיים ורטבים האופייניים למקום והכל באווירה שיתופית, באוהלי ענק.

מחפשים יותר מסורת והיסטוריה מקומית? גם לכם יש אירועים מעניינים רבים, הנה שלושה אירועים שאולי יעניינו אתכם:

NATIONAL HERITAGE WEEK, אירלנד

מתי? 13-21.8.2022
חגיגה לאומית שנתית אירית כוללת קהילות מקומיות רבות בשלל מקומות בכל רחבי אירלנד. רב האירועים פתוחים בחינם לציבור והם עוקבים ומרכזים פעילות שנתית של קהילות מקומיות המשמרות ומקדמות את מורשת התרבות האירית.
8 צפייה בגלריה
שבוע מורשת באירלנד
שבוע מורשת באירלנד
שבוע מורשת באירלנד
(צילום: shutterstock)
האירועים מקיפים תחומים רבים כמו פולקלור, טבע, שושלות יוחסין מקומיות וכולם מיועדים לקרב ולקדם קהילות מקומיות בחיי היומיום ושמירת המורשת המקומית.

פסטיבל SOZOPOL APOLLONIA Sozopol, בולגריה

מתי? 28.8-5.9.2022
פסטיבל האמנויות שמתקיים בעיר הסמוכה לבורגאס, הוא אירוע מסורתי מרכזי בתרבות המקומית. הפסטיבל חוגג את תום הקיץ משנת 1984.
הפסטיבל בן 10 הימים מציג כ-70 אירועים – הצגות, קונצרטים באוויר הפתוח, מוזיקה קאמרית, מופעי ג'ז והקרנות סרטים. הגלריות בעיר מציגות תערוכות.
8 צפייה בגלריה
בובות מסורתיות בסוזופול, בולגריה
בובות מסורתיות בסוזופול, בולגריה
בובות מסורתיות בסוזופול, בולגריה
(צילום: shutterstock)
בעיר מתקיימות כיתות אמן בשירה, נגינה על פסנתר, מוזיקת ג'ז ומשחק. במקביל, מתקיימות בכל רחבי העיר פעילויות לילדים.
הפסטיבל מארח אמנים בולגרים ובינלאומיים ידועים והרבה סרטים בהקרנות פרימיירה עולמיות.

פסטיבל בטהובן, בון, גרמניה

מתי? 25.8-17.9.2022
פסטיבל בטהובן השנתי נחגג בעיר הולדתו של המלחין הגאון. מיטב נגני המוזיקה הקלאסית בעולם מגיעים לעיר בימי הפסטיבל ומנגנים מיצירות המלחין החדשן, בן המאה ה-18, בפרשנויות שונות.
8 צפייה בגלריה
פסטיבל בטהובן
פסטיבל בטהובן
פסטיבל בטהובן
(צילום: shutterstock)

בימי הפסטיבל ניתן לבקר גם בבית הולדתו הפתוח לקהל, בו חי עד גיל 22.
חופשה נעימה.
בשיתוף משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל