ראש מועצת שומרון יוסי דגן זכה ב'פרס קרן שלם' על הובלת שילוב אנשים עם מוגבלות בשומרון. דגן נבחר מבין 55 ראשי רשויות מועמדים, כמוביל את הרשות לתמיכה, סיוע ומתן שירותים מקצועיים לאנשים עם מוגבלויות. לצדו נבחרו ארבעה ראשי רשויות נוספים: באר שבע; אילת, זבולון וג'סר א-זרקא.
1 צפייה בגלריה
יוסי דגן (במרכז) בטקס קבלת פרס קרן שלם
יוסי דגן (במרכז) בטקס קבלת פרס קרן שלם
יוסי דגן (במרכז) בטקס קבלת פרס קרן שלם. עלה לבמה עם בני נוער עם צרכים מיוחדים
"פיתוח שירותים במועצות אזוריות הוא תמיד אתגר", אמרה ריבה מוסקל מנכ״לית קרן שלם, בטקס הענקת הפרס: "הריחוק והפיזור הגיאוגרפי מהווה אתגר, אבל המועצה האזורית שומרון בראשותו של יוסי דגן ומנהלת הרווחה סיגל טובי השכילו בתבונה וברגישות לבנות מערכת שירותים ומענים לילדים ובוגרים עם מוגבלויות".
בארבע השנים האחרונות הקימה מועצה אזורית שומרון שני גני תקשורת, שני גני שיקום, בית ספר חינוך מיוחד, והיא מתכננת הקמת מרכז יום סיעודי טיפולי לבוגרים, מרכז למשפחה שנותן מעטפת גם למשפחות עצמן - כולל סבים ואחים. עוד הוקמו דירות לאנשים מיוחדים בלב היישובים, ופרויקט ייחודי נוסף בשומרון הוא הקמת תנועת הנוער "ליבי" שבמסגרתה מאות בני נוער מתנדבים בעבודה משותפת ומשלבים בני נוער עם צרכים מיוחדים.
בטקס קבלת הפרס בחר דגן להעלות איתו לבמה קבוצה מיוחדת של בני נוער עם צרכים מיוחדים, להקת "די ג'יי השומרונים" של המועצה לצרכים מיוחדים. בטקס שבו השתתפו 500 בני אדם מהנהגות הישובים בשומרון, אמר דגן: "חברה נמדדת, לפני הדברים הגדולים והנוצצים, בסיוע שהיא מעניקה עבור אלו הזקוקים לו, הדבר המרגש הוא שההורים של המשפחות המיוחדות בחרו שלא להתעסק בצרכים שלהם עצמם אלא שהם חשבו על הכלל – וזה הכוח של השומרון. יחד אנחנו מובילים את המהפכה הזו".
רמית בלנקשטיין, אם לילד עם מוגבלות מהשומרון, אמרה בטקס: "בעבר הייתה הרגשה שאנחנו המשפחות המיוחדות נשארות לגור בשומרון, למרות כל האתגרים והקשיים בגידול ילד מיוחד בפריפריה. היום, המועצה האזורית שומרון בלא מעט נושאים בתחום היא מודל לחיקוי ברמה הארצית בתחום הצרכים המיוחדים".
קרן שלם היא אחת הקרנות החשובות בארץ לקידום אנשים עם מוגבלות. הקרן עוסקת במתן סיוע מקיף בתחום פיתוח שירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות, כבר 40 שנה. מדי שנה מעניקה הקרן פרסים, וזהו הפרס היוקרתי ביותר בתחום.