ב-7 באוקטובר חרב עלינו עולמנו, וכבר יותר משבעה חודשים שתחושת המועקה והשבר לא מרפים מליבנו. איבדנו למעלה מ-1,500 נפשות במתקפת הטרור הקשה ביותר שהתרחשה בישראל מאז הקמתה. מתוכם, מעל 600 חיילים וחיילות גיבורים וגיבורות, שהקריבו את חייהם עבור מדינת ישראל - וממשיכים להילחם בשטח האויב גם בימים אלו.
בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה, כשנתאחד לזכרם של הנופלים והנרצחים במלחמת "חרבות ברזל", נעמוד בפני כמה שאלות קשות, המלוות אותנו מאז אותה שבת ארורה בתחילת אוקטובר: איך מבטיחים שמורשתם של הנופלים והנופלות תישאר חיה וקיימת בתודעתנו?
1 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
מיזם ההנצחה החדש "שרשרת זכורים לטוב" - יאפשר לכל אחד ואחת ליצור שרשת לבבות, שתנציח את זכרם של הנופלים באמצעות מעשה טוב. אנחנו לא נשכח את אלו שנתנו את הכל עבורנו, ונתאחד לזכרם במעשים טובים - כך נוכל לזכור את כולם לטוב ולייצר עולם יותר טוב בזכותם.
כיצד משתתפים במיזם?
  1. בוחרים בשם של נופל/ת שלזכרו/ה נעשה מעשה טוב - אפשר לבחור בנופל שסיפורם נגע לליבכם, או אדם שהיכרתם אישית או שניתן להיכנס למאגר השמות באתר המיזם - ולבחור.
  2. בוחרים מעשה טוב - מעשה גדול או קטן ככל שיהיה. החל ממילה טובה לנהג האוטובוס, הענקת פרח, עזרה לשכנים ועוד - זה לא חייב לעלות כסף! הכי חשוב - לעשות מעשה טוב בשם אחד הנופלים (רעיונות למעשים טובים תוכלו לקבל גם באתר המיזם).
  3. מצלמים את המעשה הטוב ומעבירים את המסר לשני חברים. מזמינים את שני החברים להתגייס ליוזמה, לבחור שם של נופל/ת, לעשות מעשה טוב, קטן כגדול, להעלות סרטון וידאו ולשתף את הסרטון ברשתות החברתיות.
לא לשכוח את ההאשטאגים #זכורים לטוב #zechurimletov
התוצאה תהיה גל של מעשים טובים בשמם של הנופלים והנופלות, במטרה שכל סרטון שיעלה לרשתות החברתיות יפעיל אפקט דומינו עם צמיחה, שיכולה להוביל למיליוני מעשים טובים של חסד ונתינה.
בואו וביחד נהפוך את היגון לפעולה ואת אחדותנו לעזרה וחוזק ואת המעשים הטובים להנצחה, כדי שנוכל ליצור עולם טוב יותר בשמם של אלה שהקריבו את חייהם למענינו.
עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.