המציאות שאליה נקלענו מאז 7 באוקטובר מתעלה על כל דמיון ומציבה את מערכת החינוך הישראלית תחת שורה של אתגרים מהקשים והמורכבים ביותר שהיו כאן. תלמידים שכבר חודשים ארוכים מפונים מבתיהם ולומדים במסגרות חלופיות, מורים וילדים שחוו אובדן קשה מנשוא ומתמודדים עם מגוון קשיים רגשיים וחרדות. בתוך תחושת אי הוודאות, פועלים צוותי ההוראה ימים כלילות על מנת לספק עוגן של שפיות וחוסן לילדינו.
מלבד המציאות המורכבת, מערכת החינוך הישראלית מתמודדת גם עם מחסור מתמיד בצוותי הוראה, תקציבים מוגבלים שמקשים על שיפור התשתיות ואיכות הלמידה, פערים בין מרכז לפריפריה ועוד. לצד אלו, קיימים גם לא מעט הישגים לימודיים ופורצי דרך שמאחוריהם עומדים שורה של מורים ומורות, מנהלים ומנהלות מסורים למקצוע שרואים במקצוע החינוך שליחות של ממש.
ב-8 ביולי, כחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים, תערוך קבוצת "ידיעות אחרונות" ועידת חינוך בסימן: עוצמה בתקופת משבר. בימים אלו, בהם בתי ספר שנמצאים בקו העימות מפוזרים לאורכה ורוחבה של המדינה, מצליחים צוותי ההוראה להרים את הראש ולפעול למען הדור הצעיר: בגן, בכיתה ובבית.
בוועידה ייקחו חלק נציגי ממשלה ובכירים במשרד החינוך, מומחים, אנשי מקצוע, וכמובן האנשים שבשטח: מנהלים ומנהלות, מורים ומורות ותלמידים ותלמידות.
אלו חלק מהפאנלים בהם תוכלו לצפות בוועידה:
  • למידה בחירום: איך אפשר לייצר רצף לימודי בזמן מלחמה? מה המענה שמקבלים מורי ותלמידי ישראל בתקופה מורכבת זו? מי מבטיח שלא מדובר בנזק לשנים רבות קדימה? בפאנל זה נסכם את שנת הלימודים הנוכחית ונסתכל קדימה לעבר השנה הבאה והאתגרים שהיא מביאה איתה.
  • רחוק מהבית: בישראל יש אלפי תלמידים ומורים שפונו מבתיהם ונאלצים להתמודד עם לימודים בבתי ספר חלופיים. הריכוז בורח, הלמידה בתוך חדר קטן במלון לא נוחה והגעגוע לבית קשה מנשוא. בפאנל זה נדון על המציאות המורכבת ואיך, אם בכלל, אפשר לייצר עוגן בטוח כשתחושת האי ודאות מרחפת כל הזמן.
  • זה לא כל כך פשוט להיות כאן ילד: 7 אוקטובר הותירה צלקת עמוקה בנפשם הרכה של ילדי ישראל. חלקם איבדו אדם אהוב, אחרים נאלצו לעזוב את הבית – ועוד אין סימן באופק לסיום המערכה. גם החשיפה לתכנים קשים ברשת משפיעה על תחושות החרדה והפחד. מי שומר על ילדי ישראל ומה המענה הרגשי שהם מקבלים מהמערכת?
  • תואר במילואים: לא מעט סטודנטים שנקראו השנה לשרת בחזית ובעורף מצאו עצמם מוותרים על שנת הלימודים או אפילו על התואר בעקבות הקושי להשלים את הפערים. במוסדות להשכלה גבוהה נערכים בכוננות מוגברת על מנת להקל על משרתי המילואים, אך עדיין קיימים אתגרים ופערים. בפאנל זה נדון מה הם הקשיים, איך ניתן לפתור את המצוקה ומה ההשלכות על עתיד ההשכלה הגבוהה בישראל.
  • החזית הטכנולוגית מגיעה לכיתה: דווקא במציאות הלא פשוטה יש שורה של מיזמים טכנולוגים שמסייעים לתלמידים ולסטודנטים להמשיך וללמוד – מהבית, מהמלון ומהמוצב. בפאנל זה, שיעסוק בחדשנות בחינוך, נציג את הפתרונות היצירתיים הקיימים.
  • דור של מסבירים: קוראים להם "דור הטיק-טוק", אבל הדור הזה יודע איך להפוך את הרשתות החברתיות לזירה בינלאומית בצורה הטובה ביותר.
הוועידה תתקיים ב-8 ביולי 2024 באולפן ynet, תשודר בשידור חי ב-ynet ותסוקר בכל המדיות של קבוצת "ידיעות אחרונות". לפרטים נוספים לחצו כאן