בשיתוף "סאסא סטון"
מידי שנה כ-140,000 ילדים בגילאי 3-18 מתאשפזים בבתי החולים. פעם, הם נאלצו להישאר מאחור, גם מבחינת השלמת החומר הלימודי וגם מבחינת תחושת הניתוק מבית הספר והשגרה. היום, בתי הספר שבבתי החולים, מטעם משרד החינוך יחד עם ארגון "סאסא סטון", עוזרים להם להישאר מחוברים.
הגענו לבית הספר שנמצא במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית, ולא יכולנו שלא להתרגש.
סאסא סטון
(צילום: אסף מגל)
הארגון שותף בקידום תחום החינוך לילדים המאושפזים בבתי החולים בישראל. הוא שומר על הרצף החינוכי של הילדים, משלב טכנולוגיות למידה מתקדמות, מאריך את יום הלימודים ומפעיל את בית הספר של אחר הצהריים.
3 צפייה בגלריה
סאסא סטון
סאסא סטון
נותנים מענה באמצעות פעילויות העשרה חווייתיות
(צילום: מרכז רפואי מאיר)
"הארגון נותן מענה באמצעות פעילויות העשרה חווייתיות בבתי הספר שב-41 בתי חולים (כלליים, פסיכיאטריים, שיקומיים וסיעודיים) ברחבי מדינת ישראל", אומרת סוניה גומס דה מסקיטה, סגנית יו"ר דירקטוריון "סאסא סטון" ונציגת משפחת התורמים. בכל בתי הספר שבבתי החולים נמצאים מעל אלף מורים ומנהלים שעובדים במסגרת משרד החינוך, לצד מתנדבי שירות לאומי ומדריכים של הארגון. נוסף לזאת, הארגון מקדם את תחום ה"חיים בשותפות" כייחודיות ארגונית המושתתת על מציאות חיים מרובת קבוצות זהות, הקיימת בסביבת העבודה החינוכית שבתוך בתי הספר שבבתי החולים.
ליאורה פרלברג, מנהלת המרכז החינוכי במרכז רפואי מאיר, מספרת על העשייה: "אנחנו פוגשים ילד-ילד ומזמינים אותו אלינו לכיתה או מגיעים אליו לחדר לפעילות שהיא מאוד מאוד מגוונת", אומרת פרלברג, ומוסיפה על אופן הטיפול הייחודי, "המרכז החינוכי מטעם משרד החינוך, נמצא בתוך מערך הילדים של המרכז הרפואי מאיר והינו חלק בלתי נפרד מהמעטפת שמקבל כל ילד שמטופל בו. הרבה מהפעילות החינוכית היום והטיפולית נעשית בחוץ במרחב 'המרפסת'- מוזיקה ואומנויות, כלבנות טיפולית ומשחקי חשיבה. יש ילדים שנבחנים פה בחינות בגרות".
3 צפייה בגלריה
סאסא סטון
סאסא סטון
ילדים לומדים מוזיקה ואומנות
(צילום: מרכז רפואי מאיר)
דניאל כהן, מתנדב שירות לאומי של "סאסא סטון" ב"ספרא", מספר על החיבור המרגש עם הילדים: "הגעתי לשירות הלאומי אחרי תאונת דרכים שעברתי", הוא אומר ומוסיף, "בעקבותיה קיבלתי פטור מצה"ל ורציתי לחזור חזרה לבית חולים, להיות עם ילדים מאושפזים". כהן מסביר כי ברגע שילד מגיע לבית החולים אחד הדברים שהכי נלקחים ממנו זה זכות הבחירה שלו. "הוא לא בוחר מתי לאכול, לישון, מתי חברים יבקרו אותו או מתי יבדקו אותו וייקחו לו בדיקות דם", הוא אומר, "דווקא בתוך המרחב החינוכי יש לו איזה מקום להיות שוב הוא. בעצם אנחנו כמו סוג של אחים גדולים כאלה יוצרים עבורם כמו מעין אי של שפיות".
3 צפייה בגלריה
סאסא סטון
סאסא סטון
"אנחנו כמו סוג של אחים גדולים"
(צילום: מרכז רפואי מאיר)
בנק מסד, הבנק של המורים, מלווה את "סאסא סטון" כבר שנה שניה ברציפות, ורואה ערך עליון בחיזוק מעמד המורה בישראל. השנה, הבנק שם דגש על עובדי ההוראה שעובדים במקומות היותר מורכבים והמאתגרים. "בשנת הלימודים הקרובה אנחנו מתכוונים להגיע לכל בתי הספר ברחבי הארץ שממוקמים בתוך בתי החולים לפגוש את עובדי ההוראה", אומרת ענבר אלוני, מנהלת השירות וחווית לקוח בבנק מסד, "יש לנו רעיון משותף לתת בעצם הרצאה בנושא חינוך פיננסי ושוק ההון".
בשיתוף "סאסא סטון"
פורסם לראשונה: 08:06, 21.09.23