ביום שישי, ה-6 באוקטובר, אור לוי ובת זוגו עינב לוי אלקיים ז"ל השאירו את אלמוג, בנם בן השנתיים, אצל סבא וסבתא, ונסעו לפסטיבל הנובה ליד קיבוץ רעים. בבוקר ה-7 באוקטובר, בזמן שמחבלי חמאס פלשו ליישובי העוטף, בני הזוג הסתתרו במיגונית הסמוכה לכביש בצומת רעים, אולם המחבלים הגיעו אליה והחלו לזרוק רימונים ולירות לתוכה. עינב נרצחה ואור נחטף לעזה, ומאז המשפחה לא קיבלה אות חיים ממנו.
לאלמוג הקטן יש דובי שמסמל את הבית ואת אביו, שמציין היום (ד') 104 ימים בשבי. מאז השבת שבה נחטף, מיכאל לוי, אחיו הבכור של אור, לוקח את הדובי איתו לכל מקום כדי להזכיר לעולם שאור עדיין מוחזק בשבי ושהמשימה החשובה ביותר היא להחזירו הביתה. "ב-7 באוקטובר, הבטחתי להורים שלי שאעשה הכול כדי להחזיר את אחי הקטן אור, הביתה. גם אם אצטרך להפוך את העולם בשביל זה".
2 צפייה בגלריה
עינב ז"ל ואור לוי
עינב ז"ל ואור לוי
עינב לוי אלקיים ז"ל ואור לוי. היא נרצחה, הוא עדיין מוחזק בשבי
השבוע, הדובי של אלמוג הצטרף לטיסת אל על לליסבון, שם הוא מועבר בין משפחות שתומכות בהשבת החטופים מהשבי. "בפורטוגל יש מסורת מיוחדת של העברת פריט מבית אל בית, שמשמרת את החיבור בתוך הקהילה", מסביר לוי. "הצלחנו להוציא לפועל את המחווה הזאת בעזרת חברת אל על, שגרירות ישראל בפורטוגל, השגריר דור שפירא, וארגון "ALPI" - ידידי ישראל בפורטוגל. שיתוף הפעולה הזה גורם לי להרגיש שאנחנו לא לבד, ושכולנו יחד דואגים להחזיר לאלמוג, שהתייתם מאמו, את אבא שלו. להחזיר את אחי הקטן הביתה".
דור שפירא, שגריר ישראל בפורטוגל, מסר כי: "ביום ראשון ציינו 100 ימים שבהם יש 136 חטופים בשבי בעזה. 100 ימים שילדים, נשים, גברים ומבוגרים חווים התעללות, רעב ותת תנאים. עלינו לעשות הכול כדי להחזיר את החטופים הביתה בשלום ובמהרה".
לדברי השגריר, "משפחתו של אור לוי ביקרה לפני שבועיים בפורטוגל על מנת להיפגש עם גורמי ממשל וחברי פרלמנט, בכדי לרתום אותם למאבק הבינלאומי להחזרת אור הביתה משבי החמאס. הסיפור של אלמוג הקטן שאימו נרצחה ואביו נלקח בשבי, נגע ללבנו, ואנחנו נמשיך לפעול כדי לרתום את המערכת הבינלאומית לפעול להחזרת כל החטופים הביתה בשלום ובמהירות".
2 צפייה בגלריה
הדובי של אלמוג
הדובי של אלמוג
הדובי של אלמוג בשגרירות ישראל בפורטוגל
(צילום: דוברות אל על ושגרירות ישראל בפורטוגל)
ליהוא חמני, מנהל השירות בטיסת אל על לפורטוגל, ביקש אף הוא להוסיף כי: "מ-7 באוקטובר חברת אל על שנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, ואנו צוותי הדיילים בפרט, מרגישים מגויסים ומחויבים לשמור על השמיים פתוחים. אנחנו כואבים בלב ובנפש את כאבם של משפחות החטופים, ונעשה כל שאפשר כדי להעלות את המודעות לנושא.
"כשנודע לי על המשימה שנפלה בחלקי - לקחת את הדובי למשכנו של שגריר ישראל בליסבון, כל התחושות התעצמו וביחד עם צוות טיסת אל על התרגשנו להשתתף בשליחות הזו, כחלק מהמאמץ הלאומי להחזיר את החטופים אל המשפחות ואל האהובים שלהם. כולנו תקווה שהדבר יקרה מהר ככל הניתן".