בשיתוף עמותת רוח טובה
מחפשים עוד פעילות משפחתית מעניינת לקיץ הזה ומרגישים שמיציתם את הכל? עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המחברת בין מתנדבים לעמותות, ריכזה עבורכם עשרות פרויקטים של התנדבות לקיץ שיכולים להתאים למשפחות ובני נוער. החוויה משאירה טעם של עוד ובחלק גדול מהמקרים המשפחות מתמכרות לתחושת הסיפוק שיש בהתנדבות, וממשיכות להתנדב כל השנה. לפניכם טעימה מכמה אפשרויות:

זמן איכות עם המשפחה בשדה

אחד מהמקומות המתאימים להתנדבות משפחות הוא ארגון "לקט ישראל" שעוסק בהצלת מזון וחלוקתו למי שזקוק. למרכז הלוגיסטי שלהם שנמצא בשדה באזור רעננה, יכולות להגיע משפחות עם ילדים מגיל 14 ומעלה, ולהתנדב באריזה של מזון. ילדים קטנים יותר יכולים להגיע עם ההורים ולהתנדב בחלוקות מזון ברחבי הארץ.
4 צפייה בגלריה
 התנדבות בארגון "לקט ישראל" שעוסק בהצלת מזון וחלוקתו למי שזקוק
 התנדבות בארגון "לקט ישראל" שעוסק בהצלת מזון וחלוקתו למי שזקוק
התנדבות בארגון "לקט ישראל" שעוסק בהצלת מזון וחלוקתו למי שזקוק
"יש עלייה של כ-20% בהתנדבות משפחות מהשנה שעברה", מספרת ורד קצב גולדשטייין, מנהלת מחלקת מתנדבים ב'לקט ישראל'. "יש לנו 130 מתנדבים שבאים עם בני משפחה בכל מיני הרכבים - אמא ובת, סבא וסבתא עם הנכדים, הורים וכל הילדים ועוד".
" אני פוגשת מתנדבים מכל הגילים, יש אפילו מתנדבת מעל גיל 85 שמגיעה באופן קבוע. זה כיף לעשות משהו משמעותי ולדעת שאנחנו עוזרים לאחרים תוך כדי זמן איכות עם המשפחה. אני שמחה שהערך של ההתנדבות עבר מההורים שלי אליי, וממני לילדים שלי".
אחת המתנדבות הבולטות בלקט ישראל היא עדנה קורן (59), מרעננה, שמגיעה להתנדב עם בני משפחתה, עם השכנים, ואפילו עם החברים מבית הכנסת. עדנה עבדה כסגנית מנהלת של ביה"ס "סאמר סקול" שהפסיק את פעילותו בעקבות הקורונה. "הפסקתי לעבוד במרץ 2020, ומצאתי את עצמי משועממת ומחפשת דרכים לעזור לאנשים", מספרת קורן. "הגעתי עם בעלי ושתיים מבנותיי שהיו בגילי 18 ו-15 והתחלנו להתנדב באריזות מזון במרכז הלוגיסטי. היו כמויות מזון עצומות כי בוטלו האירועים ובתי המלון לא פעלו. עבדנו בכל הכוח כדי להספיק לארוז כמה שיותר. התחלתי להביא גם שכנים וגם חברים מבית הכנסת וכולם הגיעו לעזור".
4 צפייה בגלריה
משפחת קורן מתנדבת בלקט ישראל
משפחת קורן מתנדבת בלקט ישראל
משפחת קורן מתנדבת בלקט ישראל
(צילום: עדנה קורן)
"גם בתי הגדולה בת ה-30 התנדבה ביחד איתי בקטיף מזון לנזקקים. מאז המשכתי להתנדב שם ואני עדיין מגיעה עם בעלי, עם הבת שלי וחברים. אני פוגשת שם מתנדבים מכל הגילים, יש אפילו מתנדבת מעל גיל 85 שמגיעה באופן קבוע. זה כיף לעשות משהו משמעותי ולדעת שאנחנו עוזרים לאחרים, תוך כדי זמן איכות עם המשפחה. אני שמחה שהערך של ההתנדבות עבר מההורים שלי אליי, וממני לילדים שלי. יש לנו חמישה ילדים וכל אחד עוסק בהתנדבות כחלק מהחיים שלו", מסבירה קורן.

הפעלות לילדים ונוער על הרצף האוטיסטי

בית פישמן של חברת "שלו" מפעיל מערך דיור וטיפול לילדים ונוער על הרצף האוטוסטי. נתי פלס, מנהלת מערך דיור וטיפול, קוראת לבני נוער מעל גיל 16 להגיע עם או בלי ההורים ולהעביר הפעלות לילדים והנוער השוהים בבתים. "אפשר לעשות איתם עבודות יצירה ופעילויות נוספות, וגם להגיע איתנו ליום כיף בבריכה וללוות אותם".
4 צפייה בגלריה
בית פישמן
בית פישמן
התנדבות עם הילדים והנוער של בית פישמן
(צילום: באדיבות בית פישמן)

הפעלות ומפגשים עם קשישים

גם התנדבות עם קשישים יכולה להיות פעילות מדהימה עבור המשפחה, ויש שלל מרכזי יום לקשישים בכל הארץ שישמחו לקבל אנשים מחוסנים להעברת הפעלות לקשישים - משחק, שיחה, הרצאה, שירה וריקוד, וכל רעיון אחר שעולה לכם.

אוהבים בעלי חיים?

אם הילדים שלכם ואתם אוהבים בעלי חיים, תוכלו להתנדב בבתי מחסה ברחבי הארץ, לסייע בימי אימוץ, להוציא את הכלבים לטיול, ולשחק עם החתולים.
"התנדבות בחופשת הקיץ היא דרך מעולה לפעילות משותפת עם המשפחה", מסביר עידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון. "הילדים סופגים ערכים של נתינה בדרך מהנה, וכך גם תורמים לחברה ולסביבה. אני מזמין את כל המשפחות ובני הנוער לנצל את הימים האחרונים של חופשת הקיץ לעשות טוב בדרך הכי מהנה שיש, יש דרכים מגוונות להתנדב בכל חלקי הארץ, וניתן למצוא את ההתנדבויות באתר רוח טובה".
לכל אפשריות ההתנדבות לקיץ היכנסו לאתר עמותת רוח טובה, המחברת בין מתנדבים לעמותות.
בשיתוף עמותת רוח טובה
פורסם לראשונה: 08:41, 19.08.21