"אני בת 60 וקצת, אמא לשלושה ילדים, לבד, מפרנסת את עצמי ברוך השם, עובדת בתור עובדת משק בקופת חולים", שיתפה דליה חדד. "אספתי כסף במשך השנים כי רציתי חיוך מלא בפה מלא, הגעתי לרופא שיניים, הוא הבטיח לי הרים וגבעות, שילמתי לו כסף, שילמתי הכל במזומן, 22,000 שקלים, כל החסכונות שהיו לי. הוא עשה לי חצי טיפול פה, חצי טיפול פה, ולפתע נעלם".
"החלום שלי הוא לחייך בפה מלא ולהמשיך להאמין באנשים",היא מודה. "לדעת שיש אפשרות לחייך בלי להישאר בפה פעור בלי כלום. מרוב כאב באחד הימים פרסמתי פוסט בפייסבוק על מה שקרה לי, אחרי כמה ימים קיבלתי טלפון מגלית המקסימה שאמרה שהיא רוצה ומקווה שהיא תוכל לעזור לי, כך הגענו לפה", הסבירה חדד.
צפו בכתבתו של אסף קמר:
דג הזהב של דליה
(צילום: אריק מרמור וירון שרון)
גלית בנגלס, מפיקת קולנוע וטלוויזיה הייתה הבעלים של חברת ההפקות "באזז טלוויזיה" שקרסה כלכלית ביוני 2014. חברת ההפקות שלה נשארה עם חובות של מיליונים לאנשי צוות וספקים ללא כסף לשלם להם. למרות שהייתה בעלת הגנה משפטית של חברה בע"מ, היא החליטה לקחת אחריות ובחשיבה יצירתית היא פיתחה אדפטציה מקורית לסיפור הילדות "דג הזהב".
בנגלס נפגשה עם בעלי החוב שלה, השירה מולם מבט ואמרה: "אין לי כסף לשלם לך, אבל אני רוצה להגשים לך חלום". 90 בעלי חוב, 90 חלומות. בתום מסע של תשעה חודשים, היא סגרה חובות בעלות 2.2 מיליון שקלים.
בשנים האחרונות בנגלס מרצה על הסיפור שלה ובכל הרצאה מעלה אדם לבמה ועוזרת לו להגשים חלום בשיתוף הקהל, על ידי חיבור של הבקשה לפתרון שלה.
3 צפייה בגלריה
דליה חדד
דליה חדד
גלית בנגלס בחיבוק עם דליה חדד
(צילום: אריק מרמור)
"לדליה חדד, הגעתי באופן אקראי, דרך פוסט בו מתוארת הבקשה שלה", מספרת בנגלס. "זיהיתי את המצוקה וחוסר האונים שלה, במספר המשפטים שהיא כתבה. כאב לי לקרוא שרופא שיניים עקץ אותה, השאיר אותה בלי שיניים, לקח לה את הכסף ונעלם", היא מסבירה.
"פניתי אליה ובשיחתנו הראשונה, הבנתי שהיא נמנעת מלהפגש עם אנשים בגלל שהיא מתביישת בכך שחסרות לה שיניים, אבל גם שמאוד כואב לה. הרופא השאיר אותה עם כאב שיניים טורדני שלא טופל".
"דליה היא מסוג האנשים, שהמיזם שלי נוצר עבורם. היא לקחת אחריות וחסכה שנים לשיניים חדשות, אך נעקצה ואבד לה האמון באנשים. מגיע לה שיעשו לה טוב", חרצה בנגלס.
3 צפייה בגלריה
דליה חדד
דליה חדד
"לדעת שיש אפשרות לחייך בלי להישאר בפה פעור בלי כלום". דליה חדד
(צילום: אריק מרמור)

'דג הזהב' של דליה

"בשלב הזה נותר לי לאתר את 'דג הזהב' של דליה - רופא השיניים שיסכים לתת לה טיפול כהגשמת חלום. כתבתי פוסט בקבוצה 'תשאל רופא שיניים' וסיפרתי בכמה משפטים על דליה ועל כך שאני מחפשת לה רופא. ד"ר עמרי קראוס כתב לי: 'זה מעניין אותי גם בלי שזה יצולם', כך הבנתי שהוא דג הזהב של דליה".
3 צפייה בגלריה
דליה חדד
דליה חדד
ד"ר עמרי קראוס בחיבוק עם דליה חדד
(צילום: אריק מרמור)
ד"ר עמרי קראוס, רופא השיניים שהשתתף בתוכנית הטלוויזיה "חתונה ממבט ראשון", הרים את הכפפה. "החלטתי להשתתף בפרויקט בגלל שהסיפור נגע לי ללב", סיפר קראוס. "ישר כשראיתי את ההודעה החלטתי שאני הולך על זה, ועוזר. אם אני יכול, בשמחה".
ד"ר קראוס זימן את חדד לסדרת טיפולים מאכבים הכוללת התקנת שתלים בפה וטיפול בכל הבעיות מהן סבלה. בתום הטיפול בכתה חדד בהתרגשות: "אני לא מאמינה. אני יכולה לצחוק. אני לא מאמינה. אני בת 60 פלוס והרבה זמן חיכיתי לזה".
"בעזרת השם עוד השנה, כמו הבן שלי, תמצא זוגיות, אמן", הוסיפה חדד בחבקה את ד"ר קראוס. "דמעות הכאב של דליה במפגש הראשון שלנו, הסתיימו בדמעות של אושר, אחרי המפגש עם עמרי", סיכמה בנגלס. "מקווה שבהמשך הדרך שלי, יהיה לי מפעל ענקי בו אוכל לעזור ולחבר אתכם להגשמת החלום שלכם. למדתי בחיי, שחיים של אדם אחד, זה עולם ומלואו".