בשיתוף ארגון ידידים ופז yellow
הדס שפירא, נשואה ואם לשלושה ילדים, שמעה על ארגון ידידים במסגרת עבודתה כמנכ״לית המועצה האזורית חבל אילות שבערבה. "הרגשתי שאני גם רוצה להיות חלק מהמוסד המטורף הזה", היא נזכרת בחיוך. "בהתחלה חשבתי שידידים זה תיקון פנצ'רים וחיבור לכבלים אבל זה כל כך הרבה יותר מזה. כל סיטואציה של מצוקה שעולה על הדעת בה אדם צריך יכול לקבל סיוע". כבר שנה שהיא מתנדבת בארגון ומשתדלת לחלץ ולסייע לכמה שיותר אנשים שנתקעים באזור. "לדעת שיש מישהו בצד השני שיעזור לך בכל דבר שצריך, בכל מקום בארץ - זה עם ישראל במיטבו", מספרת בהתרגשות.
כמתנדבת בארגון, שפירא עברה הדרכות ייעודיות על מגוון חילוצים. מתנדבי ארגון ידידים מסייעים ללא כל עלות בשלל תחומים, בהם: הנעת הרכב, סיוע בהחלפת גלגל, פתיחת רכב שננעל ועוד מדן ועד אילת. בשנים האחרונות ארגון ידידים שם דגש משמעותי על הפריפריה הגאוגרפית בישראל – ים המלח ועד אילת, יהודה ושומרון והגולן. סה״כ הארגון מחולק לארבע מחוזות, 29 מרחבים וכולל 86 סניפים בכל רחבי הארץ וכולל מערך הדרכה מפותח אשר מאפשר לכל אחד מהמתנדבים לקבל הכשרה בחינם בנושאים שונים, החל מהבסיס כמו פנצ'רים והנעות וכן חילוץ ילד נעול ברכב, חילוץ ממעליות, חילוץ שטח, איתור נעדרים ועוד.
2 צפייה בגלריה
ידידים - הדס שפירא
ידידים - הדס שפירא
לדעת שיש מישהו בצד השני שיעזור - זה עם ישראל במיטבו". הדס שפירא
(באדיבות ידידים)
בשנת 2023 לבדה טופלו באמצעות ידידים 549,784 אירועים שונים, 9,856 מהם באמצעות יחידת האופנועים. האירועים כוללים 1,842 מקרים של חילוץ ילדים נעולים ברכב, 249 מקרים של חילוץ בעלי חיים רכב, 6,759 חילוצים ממעליות תקועות, 1,116 אירועים חריגים ואירועים שבשגרה. גם במלחמת ׳חרבות ברזל׳, ב-7 באוקטובר בפרט, מתנדבי הארגון לקחו חלק מרכזי והיוו עוגן משמעותי למדינת ישראל באמצעות חילוצים מורכבים.
ביולי האחרון, הושק מחסן ציוד חדש של ארגון ידידים בחבל אילות, סמוך למשרדי המועצה האזורית. המרכז כולל צמיגים וציוד רכב חיוני, המסייע לצוותי המתנדבים לבצע את פעולתם בצורה מהירה ויעילה. נקודת הציוד מאובזרת גם בתיקי חילוץ וכלים מתקדמים להתמודדות עם מצבי חירום שונים. ההקמה של המרכז מביאה לתמיכה משופרת והגברת המוכנות של הארגון לכל תרחיש במרחב האזורי.
2 צפייה בגלריה
ידידים - הדס שפירא
ידידים - הדס שפירא
מחסן הציוד החדש בחבל אילות שהושק לאחרונה
אחד הדברים המפעימים עבור שפירא הוא העובדה שלכל מתנדב בארגון יש חיים עמוסים – ועדיין הוא מוצא את הזמן והכוחות לצאת ולעזור: "לשישים וחמישה אלף מתנדבים יש את החיים האישיים ולצידם את ה׳חיים המיוחדים׳ שכוללים את ההתנדבות בידידים. העשייה היא אין סופית״.
אז מה גורם ל-65 אלף ישראלים לעזוב הכל, לצאת ולעזור לאדם זר שנתקע בדרכים?
"כולנו אחים ויש לנו חובה של ערבות הדדית. מי אם לא אנחנו לעצמנו? זו הייחודיות שלנו כעם. מרגש אותי שיש ארגון שמאמין בטוב ליבם של אנשים, ברצון שלנו להיות שם בשביל האחר. אני מאחלת שתמיד אוכל להיות בצד הנותן". ״פעם קיבלתי פנייה להנעה של רכב בשדה התעופה, מאישה שהייתה בדרך לשבעה של אחותה", מספרת שפירא. "זה צבט לי בלב. ואז ההוקרה, כשאומרים לנו 'איזה מזל שיש אתכם', זה מאד מרגש".
המענה לפניות, מסבירה שפירא, הוא לא רק עזרה לאחר אלא גם הזדמנות עבורנו ליצור חיבורים וקשרים חדשים. "ארגון ידידים העניק לי הזדמנות להכיר אנשים מדהימים", היא מספרת. "בקריאה הראשונה שלי הגעתי עם הבת שלי לתחנת דלק שלא פעלה. הרבה מטיילים הגיעו אליה ללא דלק כדי לתדלק וגילו שהיא סגורה. כשהגענו לסייע למי שנתקעה שם, היא סיפרה לנו שבעלה מתנדב בידידים. מקסים שהייתה לה את האפשרות לקבל עזרה מאותו ארגון שבעלה חבר בו. זו הייתה ממש סגירת מעגל".
ארגון ידידים, שנוסד בשנת 2006, הוא ארגון המתנדבים הגדול ביותר במדינת ישראל, המונה כ-65,000 מתנדבים ומתנדבות מכל גווני החברה הישראלית. הארגון מספק עזרה ראשונית שאינה רפואית בשגרה ובחירום. ידידים מבוסס על ערכי ערבות הדדית, מחויבות קהילתית ומסירות, כאשר כל הפעילות נעשית בהתנדבות מלאה ובשיתוף פעולה עם גורמי חירום, רשויות מקומיות, משטרת ישראל, ארגוני ההצלה ומוסדות ממשלתיים.
הארגון מתאפיין בגמישות רבה בעתות חירום, מה שמאפשר לו להתמודד עם אתגרים לאומיים ולספק מענה מהיר ומקצועי לכל מצב חירום. ידידים מהווה סמל לחיבור בין אוכלוסיות שונות בישראל, תוך שהוא מעניק סיוע מיידי לכל אדם במצוקה בכל מקום ובכל זמן.
נתקעתם עם הרכב? צריכים חילוץ? פז וארגון ידידים מסייעים לכם. הקליקו על לחצן החילוץ של ידידים במסך הבית באפליקציית yellow, בעזרתו ניתן לפתוח קריאת חילוץ או להתקשר למוקד, מתנדבי הארגון יגיעו אליכם בכל רחבי הארץ. האפליקציה זמינה להורדה ללא עלות. פז תרמה למתנדבי הארגון אלפי ערכות חילוץ ילדים, ערכות חילוץ לדרך וערכות ליחידת הג'יפים.
בשיתוף ארגון ידידים ופז yellow
פורסם לראשונה: 10:00, 10.09.24