צבי הלטהולץ, שורד שואה בן 101 המתגורר בדיור המוגן משען בגבעתיים, פצח אמש באולם במקום בשירה מרגשת שנועדה להצדיע ולכבד את זכרו את רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד סיירת הנח"ל שנהרג בתאריך ה-14.9.22 בהיתקלות עם מחבלים סמוך לג'נין רס"ן. בזמן שהלטהולץ שר את "הללויה" ורבים מחבריו הצטרפו אליו, עמדו בצד בני משפחתו של פלח ולא יכלו להסתיר את הדמעות מהמעמד המרגש.
צפו בשורד השואה צבי הלטהולץ שר "הללויה" לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל:
צבי, שורד שואה, שר לזכרו של לרס"ן בר פלח
האירוע הייחודי של מועדון שורדי השואה "קפה אירופה" נועד להצדיע לרס"ן פלח שהיה פעיל רבות, בין השאר, בקיום אירועים לשורדי שואה. פלח הקים את הקבוצה "צעירים למען מבוגרים" שסייעה לבני הגיל השלישי באתגרי היומיום. במהלך השנים הוא נהג להגיע עם חבריו למשען, לאסוף קבוצת קשישים לבר בנתניה, להכין עבורם ארוחה חגיגית ולהשיבם הביתה לאחר בילוי ייחודי ומהנה.
באירוע אמש (ג') נכחו עשרות שורדי שואה שסיפרו על רוח ההתנדבות של הקצין והנתינה הבלתי נגמרת שלו. "הוא עשה הכל באהבה, עם חיוך ענק, חיכינו לו תמיד, אף פעם לא התלונן, רק רצה לתת מליבו", סיפרה אחת הנוכחות, שורדת שואה בת 89. בהמשך הערב פצחו שורדי השואה בריקודים יחד עם דליה, אימו של פלח ובני המשפחה.
3 צפייה בגלריה
רס"ן בר פלח ז"ל
רס"ן בר פלח ז"ל
רס"ן בר פלח ז"ל
טל פלח, אחיו הבכור של בר, סיפר על הקצין שהגן על חייליו, אבל לא פחות מכך הגן בליבו ובמעשיו, על ילדים בסיכון, נשים תחת אלימות וניצולי שואה: "בר צמח מקושי ואתגרים, ובכל פעם שעבר מכשול, הוא התחבר יותר לעוצמה שיש בו, אותה עוצמה שיש בכולנו ומתוך אלה הצליח להגשים את עצמו בקריירה צבאית מדהימה, מוקף חברים באזרחות ומגירה מלאה במכתבי תודה על מיזמים שהקים. היופי בצמיחה מאתגרים הוא שאתה לא מפחד כשהם מגיעים, והרבה פעמים אתה אפילו תחייך להם בפנים. וזה מה שהייתי רוצה שאנחנו ניקח מכאן. בר לא היה 'תורם', או 'מתנדב' הוא היה משתתף לצד כל אחד מהאנשים שהיה נפגש איתם, מיישיר מבט, ועושה איתם חיים".
רן קוניק ראש עיריית גבעתיים, שנכח באירוע אמר: "זכינו אמש לקיים אירוע מרגש לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל במועדון שורדי השואה שלנו. אני מודה למשפחת פלח היקרה שכיבדה אותנו בנוכחותה, זה מפגש שהוא מחזק אך גם כואב מאוד. לא נשכח לעולם את ההתרגשות של שורדי השואה שחזרו מהארוחה החגיגית בנתניה שבר ז"ל היה מהמארגנים יחד עם מתנדבים נוספים. לא נשכח את הרוח ההתנדבותית והאנושית שבר פלח, גיבור ישראל, ייצג. יהי זכרו ברוך".
3 צפייה בגלריה
לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל
לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל
לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל

רוכבים לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל

מחר, יום ה' ה-17.11 יתקיים בחאן השיירות אירוע לזכרו ולמען המשכת המורשת הנפלאה שהשאיר אחריו רס"ן בר פלח לאחר נפילתו. "פורמולת האושר של פלח כוללת בתוכה נתינה אינסופית, מצויינות והתמדה", מספרים חבריו, מארגני האירוע. "הוא השאיר אחריו דרך ומשימות כדי לייצר הרגלים ולא רק כדי לעשות טוב למען הרגע שבו הוא צריך לקרות. הוא זרע זרעים. הוא יצר מנגנונים שניתנים להפעלה בין רגע, ככה נוצרים כל האירועים מאז שנהרג. הוא היה מוכן, לכל דבר. הוא היה עם פתרון וכשניגש לבעיה היא כבר נפתרה מעצמה, כל שנשאר זה להיות שם ולפגוש אותה. הוא יצר התקדמות והשבחה, ודאג שתתקיים אנרגיה אנושית שמייצרת שביל שאפשר לעוף בו למקומות חדשים וטובים יותר, כבני אדם. זה נשמע גדול אבל לבר הייתה שיטה, השיטה שלו היא המורשת שלו. להיות טוב זה מספיק טוב. למצוא אנשים טובים, לאהוב אותם, ולתת להם דרך. הדרך הטובה ביותר היא לגרום להם לתת, לייצר מעגל של אושר. אושר שאפשר לחזור אליו ולייצר אותו בכל פעם מחדש".
3 צפייה בגלריה
לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל
לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל
לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל
במהלך חייו בר השקיע ותרם מעצמו רבות לאוכלוסיות קשות יום, ניצולי שואה, נפגעי אלימות, חיילים בודדים ועוד. בנוסף הוא היה שותף ליוזמה "רוכבים נגד אלימות", לכן, כהמשך למורשתו של בר יתקיים מחר (ה') מסע אופנועים ורכבים הגדול ביותר שנוצר בארץ, בשיתוף עם נוער בסיכון, מצפון הארץ דרך המרכז. חברין של בר מוסיפים: "המשתתפים יגיעו לחאן השיירות בשקיעה, ויבלו לילה שלם במדבר עם אוהלים, אוכל, ליין אפ הופעות, מדורות, הדרכת כוכבים, והכי חשוב- הרבה בר והמון אהבה".

מקימים לזכר בר את מרכז "אחי גיבור"

בימים אלה מבקשת משפחתו של פלח וחבריו להקים את מרכז "אחי גיבור" לזכרו ולמען המשך מורשתו. ופונה לציבור באמצעות אתר מימון ההמונים giveback. על פי התכנון, המרכז יפתח שעריו לבני נוער מגיל 16 שחוו משברים ולא מצאו כיוון, ישלב נתינה, רוח התנדבות ועשייה, תרומה לקהילה ואהבה למדינת ישראל. "אנו מבקשים שהציבור יסייע לנו להנציח את בר לנצח ובעיקר להמשיך את פועלו כדי שאנשים יקרים כמו צבי יחוו המון רגעים מיוחדים".