בשיתוף סנו
סנו במיזם חברתי למען חיילים בודדים
( צילום: יח"צ סנו)
בתקופה הלא קלה שעוברת על כולנו, אי אפשר כנראה לצפות לתחושת שמחה אמיתית ועקבית. זה יהיה יותר מדי לבקש. המקסימום שאפשר לשאוף אליו הם רגעים קטנים, פשוטים, שבהם משהו מתגנב ללב, איזה סיפוק, איזו התמוגגות, איזה קסם. רגעים קטנים של אושר.
המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין וחברת "סנו" שילבו כוחות במסגרת המיזם "חוזרים לבית נקי", כדי שכ-100 חיילים בודדים יחזרו בחגי תשרי לבית נקי. היוזמה החברתית יצאה לדרך באמצעות עשרות מתנדבים, שמגיעים לבתים של חיילים בודדים ומסייעים בניקוי ובסידור לקראת החגים.
הם מסדרים את הבתים, מנקים ומשאירים אחריהם ניחוחות נעימים ותחושה של בית. ולמי יותר תועיל תחושה של בית, במיוחד בתקופה זו של השנה, מאשר לצעירות וצעירים, אשר נמצאים בישראל ללא עורף משפחתי, ועוד משרתים בה בצה"ל, כשבמקביל, עליהם לדאוג לאתגרי המחייה, כמו ביגוד ואוכל?
2 צפייה בגלריה
בתקופת החגים, הצורך בתמיכה עולה. חיילים בודדים במרכז ע"ש מייקל לוין
בתקופת החגים, הצורך בתמיכה עולה. חיילים בודדים במרכז ע"ש מייקל לוין
בתקופת החגים, הצורך בתמיכה עולה. חיילים בודדים במרכז ע"ש מייקל לוין
(צילום: יח"צ סנו)
"אוויר לנשימה"
"בתקופת החגים הצורך בתמיכה עולה", אומרת ליאורה רובינשטיין, מנכ''לית עמותת מייקל לוין, המטפלת ב3,500 חיילים בודדים ברחבי הארץ וחברה למיזם. לדבריה, מחצית מהחיילים מנותקים ממשפחותיהם, מבחירה או כתוצאה מניכור הורי; החצי השני הותירו משפחות בחו"ל ובחרו לעלות לישראל ולהתגייס.
"הרבה מהחיילים הבודדים מגויסים בצו 8, ולמרבה הצער, איבדנו תשעה חיילים בודדים במהלך 'חרבות ברזל'. לכן, אנחנו עושים כל מאמץ לשמור על מורל וחוסן. תחזוקת הבתים, שאותם העמותה מקצה לחיילים בודדים, היא אתגר מורכב יותר בתקופה הנוכחית, בעקבות ההיעדרות הממושכת מהבית והשהייה הממושכת בבסיס או בשטח. מגיע להם לחזור לבית נקי ומסודר".
משה שטרית, קצין משוחרר במיל' שנעזר בעמותה משתף כי "העובדה שמגיעים אלינו עד הבית, כדי להביא לכך שהמקום ירגיש בית אמיתי, התחושה שמישהו רואה אותנו, מנקה ומשקיע בנו – מרגשת ותורמת לשקט נפשי ולאוויר בריאות חודשים קדימה".
יעל לביא, מובילת מיזם "חוזרים לבית נקי": "הרמנו מיזם שמטרתו לתת תחושה של בית לכל אותם חיילים בודדים, באמצעות עשרות מתנדבים שניקו ושיפצו את הבתים והעניקו להם חזרה נעימה הביתה. בתקופה זו אני רק מחכה לעשות טוב, זה הדבר היחיד שמשרה תחושה אופטימית, לראות את עם ישראל נרתם בהמוניו".

2 צפייה בגלריה
"אוויר בריאות לחודשים קדימה": משה שטרית, קצין במילואים
"אוויר בריאות לחודשים קדימה": משה שטרית, קצין במילואים
"אוויר בריאות לחודשים קדימה": משה שטרית, קצין במילואים
(צילום: יח"צ סנו)
"מעגלים של אושר"
את חומרי הניקוי לטובת המיזם תרמה חברת סנו, אשר הייתה מעורבת גם ביוזמת "חוזרים לבית נקי" בחג הפסח האחרון, כאשר המתנדבים סייעו למשפחות המילואים לנקות את הבית לקראת החג. בנוסף למוצרי הניקוי בבתים, כל אחד מהחיילים, וגם המתנדבים, מקבל ערכת טיפוח אישי במתנה.
לדברי נועה אוני, מנכ''לית סוכנות GOODVERTISING שיזמה את הפרויקט, "עוד ועוד חברות נכנסות לזירה החברתית. טוב שיש חברות כמו סנו שנותנות מענה לצורך שהן מזהות ובכך מעודדות עשיה למען החברה בישראל, מפיחות תקווה ומייצרות מעגלים של טוב".
בשיתוף סנו
פורסם לראשונה: 14:51, 29.09.24