במסגרת חודש ההתרמה לעמותת "אקים חיפה", הפועלת כבר יותר מ-70 שנה למען ילדים ובוגרים עם מוגבלות, בסוף השבוע הקרוב (4-3 במאי) תתקיים מכירת ציורים של הציירת פנינה קידר במושב שער אפרים שבשרון, שכל הכנסותיה יועברו לטובת פעילות העמותה.
קידר (85) תרמה לתערוכה ממיטב יצירותיה, וכל ההכנסות ממכירתן יוקדשו לטובת מימון חוגים לילדים ובוגרים עם מוגבלות, ומוכרות כתרומה. "אני מתרגשת מאוד לתרום את ציוריי ל'אקים חיפה'", היא אומרת. "ציור עבורי הוא בשביל הנפש, והנתינה רק תעצים את התחושה הזו. אני מקווה שאנשים ירכשו את התמונות, ובכך גם ישרתו את מקבלי השירות של העמותה וגם ייהנו מציור מיוחד ומקורי".
3 צפייה בגלריה
קידר. "מתרגשת מאוד לתרום את ציוריי למען מטרה כזו"
קידר. "מתרגשת מאוד לתרום את ציוריי למען מטרה כזו"
קידר. "מתרגשת מאוד לתרום את ציוריי למען מטרה כזו"
(צילום: באדיבות "אקים חיפה")
את משיכתה לתחום הציור גילתה קידר כבר בגיל צעיר, אולם המציאות הובילה אותה להיות שרטטת - תחילה במהלך השירות הצבאי, לאחר מכן במסגרת עבודתה בבתי הזיקוק ובהמשך הדרך בחברות נוספות בהן עבדה.
עם יציאתה לפנסיה, חזרה קידר לאהבתה הראשונה - הציור. אולם, עם הגיל המתקדם הגיעו גם הרעידות בידיים, אך באופן מפתיע דווקא בזמן הציור הרעידות נעלמו ואיכות הציור לא נפגעה כלל.
3 צפייה בגלריה
ציור למכירה שציירה קידר
ציור למכירה שציירה קידר
ציור למכירה שציירה קידר
(צילום: באדיבות "אקים חיפה")
כעת, אחרי שנים שבהן שמרה על הציורים - היא החליטה שהיא מוכנה להיפרד מהם, אך ביקשה לעשות זאת באמצעות נתינה עבור אלו שזקוקים לכך, מה שהוביל לרעיון לקיים מכירה שכל הכנסותיה לטובת העמותה הפועלת למעלה מ-70 שנה לקידום איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בתחום הדיור, החינוך, התעסוקה והפנאי.

פועלים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה

עמותת "אקים חיפה" שומרת על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, מעניקה להם שירותי חינוך וטיפול במטרה להובילם למיצוי מלא של יכולותיהם ולהשתלבות מלאה בקהילה. תוכניות העמותה לחינוך וטיפול שינתה את חייהם של עשרות אלפי ילדים, בוגרים ומזדקנים עם מוגבלות, כמו גם את חייהם של בני משפחתם, באזור חיפה והצפון.
העמותה מפעילה מערך דיור, בית ספר לחינוך מיוחד, גני ילדים, מרכזי יום לבוגרים, מועדונים חברתיים לילדים ובוגרים ופעילויות נוספות שמובילות לביטוי עצמי, לבחירה חופשית ולמימוש יכולותיו של האדם בקהילה בה הוא חי כאזרח התורם לחברה.
3 צפייה בגלריה
כלומים גיא פרחן
כלומים גיא פרחן
חניכי "אקים חיפה" בפעילות של העמותה
(צילום: אקים חיפה)
לדברי מיכל סגל, מנכ"לית "אקים חיפה", "ההכנסות מהמכירה יופנו למימון חוגים לילדים ובוגרים עם מוגבלות, במטרה שיחוו חווית פנאי כמו כל אדם מן השורה. מאחר ומרביתם לא יכולים להשתלב במסגרות פנאי קיימות לאור התאמת התנאים שהם זקוקים להם, קיימת חשיבות עצומה לחיזוק תחום זה.
"הפעילויות יתקיימו באזור חיפה והצפון, ואני מזמינה את כולם להגיע ולהתרשם מהעבודות המיוחדות, להתחדש בציור או שניים לבית או למשרד וכמובן, לתרום לטובת אנשים עם מוגבלות. כל רכישה מוכרת כתרומה, ולמעשה ניתן לקבל בגינה החזר מס, לכן הרווח הוא כפול", היא מוסיפה.
התערוכה תתקיים בימים שישי ושבת (4-3 במאי), בין השעות 14:00-09:00. רחוב הנופר 85, מושב שער אפרים.