1 צפייה בגלריה
דליה מזור בועידת הגיל השלישי
דליה מזור בועידת הגיל השלישי
מנחת הוועידה דליה מזור
(צילום: יאיר שגיא)
בעידן המודרני, כאשר תוחלת החיים עולה, האוכלוסייה המבוגרת זוכה ליהנות יותר ויותר מיתרונותיו הרבים של הגיל השלישי. הסבים והסבתות של היום הם לא מה שהכרנו בעבר: הם פעילים ברשתות החברתיות, טסים לחופשות בחו"ל, יוצאים לבלות עם חברים, רוכשים באינטרנט ומוכיחים, פעם אחר פעם, שהגיל הוא רק מספר.
יחד עם זאת, אי אפשר שלא להתייחס גם לקשיים שהגיל מביא עימו. לאתגרים הבריאותיים וגם להזנחה הממשלתית שנעשית כבר לאורך שנים ומביאה לכך שרבים מבני ובנות גיל הזהב לא מצליחים להזדקן בכבוד.
בוועידת הגיל השלישי של קבוצות "ידיעות אחרונות", ששודרה בשידור חי החל מהשעה 11:00 באתר ynet, עסקנו בחגיגת החיים החדשים של האוכלוסייה המבוגרת בישראל לצד האתגרים עמם הם מתמודדים בחיי היום יום שלהם.
"הסיוע לאוכלוסייה הוותיקה בישראל צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות", אמר מנכ"ל מפעל הפיס, בני דרייפוס, שלקח חלק בוועידה, "כפועל יוצא מכך, מוביל מפעל הפיס בשנים האחרונות עשרות מיזמים חברתיים למען האוכלוסייה הוותיקה בישראל, תוך השקעת משאבים חסרת תקדים. בשנה הקרובה נמקד את הפעילות בתחום התעסוקה וזאת מתוך הבנה ששילוב עמוק יותר של אזרחים ותיקים במשק יוביל לתחושת מעורבות גבוהה יותר, ימתן את תחושת הבדידות ויהווה גם יתרון ענק למעסיקים ולמשק הישראלי כולו".
בוועידה התארחו גם: מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, סמנכ"ל וראש מינהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה יריב מן, מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות דרור פלדמן, דיירי פאלאס דיור מוגן, פרופ' דרור מבורך, ד"ר צבי פישל, ד"ר סמיר זועבי, ורדה לבקוביץ מושקוביץ', ד"ר תמר גיטליץ ועוד שורה של מומחים ומובילי דעה בתחום הגיל השלישי.
פורסם לראשונה: 10:17, 20.09.22