בשיתוף מפעל הפיס ואתר שווים
משדר מיוחד "שווים בתעסוקה"
(צילום: אולפן)
לכבוד היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שיצוין מחר, מתקיים היום ב-ynet, החל מתשע בבוקר, משדר מיוחד ובו דיונים על נושאים שונים הקשורים לחייהם של אנשים עם מוגבלויות.
1 צפייה בגלריה
אנשים עם מוגבלות בעבודה
אנשים עם מוגבלות בעבודה
(צילום: shutterstock)
בשידור ישתתפו, בין היתר, נציב שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים דן רשל; יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי; הרב שי פירון, נשיא תנועת "פנימה" ושר החינוך לשעבר; יו”ר ארגון ”נכה לא חצי בן אדם” אלכס פרידמן; ראש המיקוד בלימודי מוגבלות ונגישות בקריה האקדמית אונו ד"ר ניצן אלמוג; סמנכ"לית שירותים מקצועיים באלווין ישראל ד"ר מיכל וילף; עורך אתר "שווים" עידן מוטולה; התסריטאי והסטנדאפיסט רמי ורד בשיחה עם הסטנדאפיסטים תכלת גינס ודדי גל והפעיל החברתי אביחי שלי; סמנכ"לית פיתוח עסקי בסיסקו ישראל זיקה אב צוק; מנכ"לית הפורום הכלכלי חברתי עינת זינגר דן; מנכ"לית חברת קליקאיט דאטה טליה ורמן; עופרה כהן, מוזיקאית ויזמית חברתית, שתיתן הרצאת TED, ועוד רבים וטובים.
באוגוסט השנה יצא לדרך בפעם השנייה פרויקט "שווים בתעסוקה", שיתוף פעולה בין קבוצת "ידיעות אחרונות", מפעל הפיס ואתר "שווים", שמטרתו להביא לעלייה בשיעור התעסוקה של אנשים עם מוגבלויות. רק 55% מהגברים והנשים עם המוגבלויות מועסקים במשק ורבים הרבה יותר מעוניינים להשתלב בשוק העבודה. כל הדרוש, כך נראה, הוא להתאים עבורם מעט את מקומות העבודה ולזכות בכוח אדם מוכשר, חרוץ, אמין ונאמן, שיכול לבצע כמעט כל עבודה. אז מדוע, אם כך, למה לא נעשה החיבור הנכון? המשדר המיוחד יתמקד בנושא זה.
היום יצוין ברחבי ישראל "לילה סגול", שבו יוארו מבני ציבור ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות בצבע סגול, כדי להעלות את המודעות לצורך בשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. גם בתים פרטיים ובנייני מגורים מוזמנים לאמץ את הפעילות ולהדליק אורות סגולים.
בשיתוף מפעל הפיס ואתר שווים