רגע החטיפה של אבינתן אור ונועה ארגמני ממסיבת הנובה

חוברת מאנגה, קומיקס יפני מיוחד בשפה היפנית והאנגלית, שמציג את סיפור חייה של החטופה נועה ארגמני הושק הלילה בטוקיו, במסגרת אירועי יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל שמארגנת שגרירות ישראל ביפן.
מאחורי היצירה עומדת האמנית היפנית המוערכת טאנאקה מאקוטו, והיא מהווה חלק מפרויקט אמנותי יוצא דופן שמטרתו להעלות את המודעות לנושא החטופים. מאז 7 באוקטובר, פועלת מאקוטו נמרצות למען ישראל.
3 צפייה בגלריה
חוברת מאנגה שמציג את חייה של נועה ארגמני
חוברת מאנגה שמציג את חייה של נועה ארגמני
האמנית היפנית טאנאקה מאקוטו עם הקומיקס שמציג את חייה של נועה
במסגרת מאמציה, היא ביקרה בארץ ונפגשה עם משפחות החטופים. במהלך ביקור משלחת משפחות החטופים שיצאה ליפן בהובלת משרד התפוצות ושגרירות ישראל ביפן בדצמבר האחרון, נפגשה מאקוטו עם יעקב ארגמני, אביה של נועה. הפרויקט נולד מתוך חיבור עמוק שנוצר במפגש זה.
3 צפייה בגלריה
אורי טשרניחובסקי ז"ל עם נועה ארגמני
אורי טשרניחובסקי ז"ל עם נועה ארגמני
נועה ארגמני
(באדיבות המשפחה)
"לכבוד הוא לי לצייר את המאנגה המספרת את סיפורה של נועה, ודרכו את סיפורן של 125 המשפחות המחכות שיקיריהן יחזרו הביתה", משתפת מאקוטו. "החלום שלי הוא שאוכל לתת לנועה את המאנגה הזו בעצמי. גם אני אמא, ואני יכולה לדמיין כיצד הורה מרגיש רחוק מהילדים שלו. אני מקווה שנועה וכל שאר החטופים יחזרו הביתה בהקדם האפשרי".
יעקב ארגמני, אביה של נועה, הוסיף כי, "במהלך ביקורי ביפן בדצמבר נחשפתי למדינה מדהימה, התרגשתי מהתמיכה הכנה והאהבה שקיבלנו. אני מודה לממשלת יפן על עמידתה לצד ישראל וקריאתה לשחרור החטופים, ולאמנית המאנגה על היצירה המיוחדת שלה ועל פעילותה בקריאה לשחרור החטופים. אני מקווה שדרכה נוכל להפיץ את הסיפור ביפן, ולהביא לשחרור החטופים בהקדם האפשרי".
3 צפייה בגלריה
"החלום שלי הוא שאוכל לתת לנועה את המאנגה הזו"
"החלום שלי הוא שאוכל לתת לנועה את המאנגה הזו"
"החלום שלי הוא שאוכל לתת לנועה את המאנגה הזו"
(מתוך הקומיקס)
"היצירה מבטאת את רחשי הלב של העם ביפן ושל ממשלת יפן, שעומדים על כך שלא תהיה הפסקת אש אלא אם כן ישוחררו כל חטופינו", אומר שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן. "מדובר על פרויקט ייחודי שנוצר במטרה להמשיך ולהעלות את המודעות לסוגיית החטופים ביפן, בקריאה לשחרורם המיידי. אנו מודים לאמנית על פעילותה חסרת התקדים למען ישראל.
"אני מייחל לכך שכל החטופים ישוחררו בהקדם האפשרי, ואנו מחויבים להמשיך ולפעול למען מטרה זו", סיכם כהן.
לחוברת המאנגה המספרת את סיפור חייה של נועה ארגמני - לחצו על הלינק