52 פעמים צנח יוסי אלמליח, מאז הגשים את החלום שלו ב-1982 והתגייס. בשירותו הסדיר הוא שירת יחד עם הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי. מאז לחם במלחמות רבות, בהן מלחמת המפרץ, חומת מגן, לבנון הראשונה והשנייה וגם היום, בגיל 60, הוא ממשיך להילחם.
2 צפייה בגלריה
יוסי אלמליח
יוסי אלמליח
יוסי אלמליח בשנותיו הראשונות בצבא. "לא הפסדתי אפילו יום מילואים אחד"
(צילום: דו"צ)
ב־7 באוקטובר הוקפץ אלמליח, לוחם צנחנים במילואים בגדוד 28 של חטיבה 55, ולחם בכפר עזה. לאחר מכן נכנס לרצועה כשהוא משאיר בביתו שבמושב זנוח אישה וארבעה ילדים. "לא הפסדתי יום מילואים אחד כל הקריירה שלי", הוא מספר. "אני רץ עם הפלוגה שלי כבר שנים. ברגע שיש מלחמה, כולם יודעים שאני הראשון שאקפוץ. אני יכול לתרום, וכולם יודעים בפלוגה מי זה יוסי, ועובדה שבשטח סומכים עליי כולם. במצב כזה כולם צריכים להירתם, ואני תורם מהניסיון שיש לי. אני לא פוחד משום דבר. כולם אומרים לי שאני 'אגדה', 'רמבו', ושואלים איך אני מסוגל להיות עם כל הציוד על הגב. אני מרגיש מצוין עם זה למרות הגיל וסוחב כ־60 קילו עליי".
2 צפייה בגלריה
יוסי אלמליח
יוסי אלמליח
אלמליח כיום. "מרגיש מצוין, למרות הגיל"
(צילום: דו"צ)
בזמן שאלמליח לחם בעזה, בתו ילדה את נכדו הראשון: "נולד לי נכד כשהייתי בעזה. דיווחו לי בקשר, עשו לי מסיבה שם ופינקו אותי. זה היה מדהים. הברית הייתה בדיוק כשיצאנו מעזה והספקתי להיות באירוע".
אלמליח נחוש להמשיך במשימתו כל עוד הוא יכול: "שואלים אם לא נמאס לי. המשפחה אומרת לי, 'מספיק, הרגת אותנו כבר'. אביב כוכבי אמר לכל החבר'ה ש'אני פרשתי כבר, ואלמליח נשאר החייל היחיד מהדור שלנו שעושה צבא'".