ענף התחבורה בישראל מתפתח בקצב אדיר. בשנים האחרונות אנו עדים למגוון פיתוחים וחידושים בתחום המשפיעים על מגוון רחב של היבטים בהם חוויית הנסיעה, סביבה בטוחה וגם ירוקה יותר. אלא שהמציאות הביטחונית מאז 7 באוקטובר שינתה את כללי המשחק – בתשתיות, בענף הרכב, בעולם התעופה, בתחבורה הציבורית ועוד. גם ברמה המדינית נאלץ לבצע שורה של התאמות לתקופת חירום ושורה של היערכויות בתחום התחבורה לטווח הקצר והארוך - אך עדיין קיימים לא מעט פערים בשטח.
בוועידת התחבורה של קבוצת "ידיעות אחרונות" שתיערך בנובמבר 2024, נתמקד בהשפעותיה של המלחמה על אמצעי התחבורה השונים, אתגרים ופתרונות. כמו כן, נעסוק בגודש בכבישים לצד הפרויקטים המואצים בתחום שאמורים להביא להקלה בתנועה: רכבות קלות, רפורמות בתחבורה, הוספת נתיבים ייעודיים ופתרונות עירוניים שונים. עוד נדבר על חדשנות, טכנולוגיה ואנרגיה ירוקה ולאן אנו צועדים בתחום.
בוועידה ייקחו חלק בכירים בענף ושורה של מומחים בתחום. הוועידה תתקיים בנובמבר 2024, תועבר בשידור חי ב- ynet ותסוקר בעיתון "ידיעות אחרונות".
1 צפייה בגלריה
אוטובוס ארכיון אילוס
אוטובוס ארכיון אילוס
ארכיון
(צילום: Roman Yanushevsky\ Shutterstock)
אלו חלק מהפאנלים המרתקים שבהם תוכלו לצפות בוועידה:
• לאן ממשיכים מכאן? מה התוכניות לעתיד תחבורתי יעיל יותר? כיצד אפשר לקדם מדיניות במציאות פוליטית וביטחונית רעועה? ואיך אפשר לפתור את פלונטר העבודות בשבת? בפאנל זה ידונו שורה של בעלי תפקידי מפתח ומומחים בתחום בחזון התחבורתי של ישראל.
בונים מחדש: התשתיות בצפון ובדרום הארץ ניזוקו באופן קשה מתחילת המלחמה. האזורים שהפכו לחזית נפגעו ובהם גם כבישים רבים, קווי חשמל ומים. בפאנל זה נדון על אחת המשימות החשובות ביותר: חידוש ושיקום תשתיות ופעולות חירום בהן ניתן לנקוט בתקופה זו.
ענף הרכב במלחמה: מאז 7 באוקטובר שוק הרכב הישראלי עובר לא מעט טלטלות. ירידה במכירות, תפוסת יתר בנמלים, רכבים שניזוקו כתוצאה מהמלחמה ועוד. בפאנל זה נדון בהשלכות המערכה על עולם הרכב ועל התחזיות לעתיד, חלקן אפילו אופטימיות.
חשמל זורם: יותר ויותר ישראלים אימצו את הרכב החשמלי והפסיקו לתדלק. אולם הדרך להטמעה מלאה עוד ארוכה וכרוכה בהוזלת עלויות וגישור על פערים. בפאנל זה נדון בחידושים, במכשולים ובמרחב הטעינה הציבורי והאישי.
תחבורה ציבורית: מה אפשר ללמוד אחרי שנה של פעילות הדנקל? האם נתיבי הנת"צ והנהיגה השיתופית מסייעים לגודש בכבישים? אילו אתגרים עומדים כיום בפני יצירת רציפות תחבורתית? וכיצד השפיעה המלחמה על התחבורה הציבורית בישראל?
המלחמה בכבישים: השנה הנוכחית גבתה מספר עצום של קורבנות בכביש והגיעה לשיא עגום שלא היה כאן לפחות 18 שנים. אבל זו לא גזירת גורל – ניתן למזער את כמות התאונות והנפגעים באופן משמעותי על ידי שיקום תשתיות ברשויות, תוכניות לאומיות וחינוך לתרבות נהיגה בטוחה.
תחבורה חכמה: איפה פוגשת הבינה המלאכותית את עולם הרכב וכיצד היא תשפיע על העתיד בתחום. אילו פתרונות של תחבורה חכמה קיימים אל מול איומי סייבר אפשריים.
הוועידה תתקיים בנובמבר 2024, תשודר בשידור חי ב-ynet ותסוקר בהרחבה ב-ynet וב-"ידיעות אחרונות".