כוכבת הטיקטוק מעבירה שיעור ריקוד ושירה לחבריה של נויה דן ז"ל, בביה"ס שבו למדה
(צילום: הרצל יוסף)

הזמרת וכוכבת הטיקטוק האמריקנית ממוצא יהודי, מונטנה טאקר, ביקרה אתמול (ה') את חבריה של נויה דן ז"ל בבית הספר "בנימין רוטמן אשל הנשיא" לילדים על הרצף האוטיסטי בגילאי 21-13, במועצה האזורית מרחבים. ב-7 באוקטובר נויה בת ה-12 נחטפה בידי מחבלי חמאס, ביחד עם סבתה כרמלה דן ז"ל מקיבוץ ניר עוז. הן נרצחו סמוך לגבול.
3 צפייה בגלריה
כרמלה ונויה דן ז"ל
כרמלה ונויה דן ז"ל
כרמלה ונויה דן ז"ל
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
"הייתי אומרת שנויה היא מהילדות היחידות שמיד הבינו אותי פה", סיפרה חברתה לכיתה של נויה, אביב אלבר (14) מקיבוץ בית קמה, במהלך המפגש עם טאקר. "נויה רצתה ליהנות מהחיים. היא תמיד אמרה שהיא רוצה להיות כוכבת ששרה, ושכול העולם יכיר אותה. אחרי מה שקרה, הבנתי שאני רוצה לנסות ולעזור לה להגשים את החלום שלה, וחיברתי שיר עליה ועליי:
'הצל שלי לא ייעלם עד שאמות בעצמי. ביחד עם הצל. את כמו הצל שלי, תבואי איתי לכל מקום ככה שלא נעלמת. אז הרוח שלך תחיה בתוך הצל שלי'".
לדברי אלבר, "הצל אף פעם לא נעלם עד שהגוף מת. זה מרגיש כאילו נויה היא הצל שלי". כשנשאלה איך הרגישה כשנודע לה על מותה של חברתה הטובה, היא ענתה: "לנויה היו תכונות מיוחדות שיש רק למעטים. היה לה אוטיזם מיוחד, אוטיזם של שירה. היא הייתה כוכבת והראש שלה היה כל הזמן מלא במחשבות, והיא אף פעם לא ויתרה על החלום שלה. היא מאוד הזכירה לי את עצמי.
"כשהסתכלתי בכוכבים אחרי שנודע לי שנויה מתה, ראיתי את הכוכב שלה. כשמישהו מת הכוכב שלו נוסף לרשימה, ויש יותר כוכבים ממה שאנחנו מסוגלים לראות", הוסיפה. "אין לי ברירה, איאלץ להשלים עם כך שנויה כבר לא כאן".
מלבד אהבתה לשירה, דן גם הייתה מעריצה נלהבת של סדרת ספרי "הארי פוטר". לאחר היוודע דבר מותה הסופרת הבריטית, ג'יי. קיי. רולינג, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אין לי מילים".
3 צפייה בגלריה
מונטנה עם חברותיה של נויה דן ז"ל, במהלך הביקור בביה"ס "אשל הנשיא" שבו למדה
מונטנה עם חברותיה של נויה דן ז"ל, במהלך הביקור בביה"ס "אשל הנשיא" שבו למדה
מונטנה עם אלבר (באמצע עם החולצה המשובצת) וחברות נוספות של נויה דן ז"ל, במהלך הביקור בביה"ס שבו למדה
(צילום: הרצל יוסף)
לצד האובדן של חברתם לספסל הלימודים, רבים מתלמידי בית הספר בו למדה דן ז"ל חוו את המלחמה על בשרם. "כששמעתי מה קרה לה, זה הזכיר לי שגם המשפחה שלי יכולה למות במלחמה הזו, והמחשבה הזו לא נעלמה מראשי. לפעמים אני תוהה אם המלחמה תסתיים עד סוף השנה", שיתפה אלבר את טאקר שחיבקה אותה במהלך כל השיחה המרגשת.
"שימוש במוזיקה ובריקוד הוא נדבך משמעותי בתוכניות החינוך של מוסדותינו, דרכה ילדים על הרצף האוטיסטי וצוותי חינוך יכולים לבטא את עצמו ולהתמודד עם מצבים מורכבים", אומר עו"ד זיו מגור, מנכ"ל ארגון "אלומות אור" המקדם תוכניות מצוינות בבתי ספר לחינוך מיוחד בארץ. "מונטנה, ברגישות יוצאת דופן, הצליחה על ידי הכישרון שלה לגעת בליבם של התלמידים, לסייע להם ולהעניק להם חוויה שהם לא ישכחו בחיים".

"היחס לישראל מצד מפגינים בעולם - מזעזע"

טאקר, שלה יותר מתשעה מיליון עוקבים בטיקטוק, הגיעה השבוע לביקור הסברתי שני בארץ, אחרי שבחודש דצמבר האחרון ביקרה ביישובי העוטף ואספה סיפורים של חטופים ונרצחים. "הנסיעה בדצמבר האחרון הייתה קשה מאוד. נחשפתי לסיפורים בלתי נתפסים והאפלה מסביב הייתה עצומה", היא משתפת.
בדומה לביקור ההוא, גם הפעם טאקר הגיעה ארצה ביוזמת CAM - התנועה למאבק באנטישמיות. "בנסיעה הזאת אני מאחדת בין האקטיביזם שלי לשירה ולריקוד", היא אומרת. "חשוב לי לחזור לפה ולהראות לעולם את ישראל האמיתית. שרתי 'התקווה' בכל העולם ובשבת הקרובה אשיר 'התקווה' גם בכיכר החטופים. עבורי, זה מעמד מרגש מאוד לשיר את ההמנון כאן, במדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה
מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה
מפגינים באוניברסיטת קולומביה. "קיבלתי תגובות נוראיות"
(צילום: Alex Kent / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
היום (ו') תגיע טאקר למתחם מסיבת הנובה ותרקוד יחד עם להקת המחול של לילך פרידמן, שארבע מהרקדניות בה נרצחו במקום במהלך אותה שבת ארורה. מפרוץ המלחמה, הכוכבת האמריקנית מקפידה לשתף בעמוד הטיקטוק שלה תכנים הסברתיים פרו-ישראליים.
"האופן שבו אנשים בעולם תופסים את ישראל היום, הוא איום ונורא. ההפגנות נגד ישראל בקמפוסים האמריקניים הופכות קשות ואלימות יותר מיום ליום. ניסיתי לדבר עם המפגינים, להבין את מה שעומד מאחורי הזעם שלהם - אבל התגובות שקיבלתי היו נוראיות", אומרת טאקר. "זו הסיבה שהיה לי חשוב לחזור לכאן, ולהציג לעוקבים שלי את האושר ואת האור שמדינת ישראל והתושבים שלה מפיצים".
סשה רויטמן, מנכ"ל CAM, הוסיף כי "מונטנה משמשת קול אמיץ של תמיכה בישראל, שאינה מהססת לעשות שימוש בפופולריות העצומה שלה ובכוחה ברשתות החברתיות ולהביע סולידריות עם ישראל, תוך שהיא סופגת איומים רבים".