בשיתוף ארגון פתחון לב
בזכות התרומה שלכם, פרויקט "הלב בחזית" של קבוצת ידיעות אחרונות ו'פתחון-לב' ממשיך להגיע ליותר ויותר חיילים בחזית ובעורף ולסייע למשפחות העוטף ויישובי הדרום והצפון בסלי מזון, מוצרי תינוקות, הגיינה, טואלטיקה וציוד רב.
ב'פתחון-לב' הצטיידו במהלך השבוע במשאית נוספת, תרומת השגרירות הנוצרית הבינ"ל ירושלים, שעשתה גם היא את דרכה ליישובים עם מתנדבי הארגון שהביאו סיוע למשפחות הרבות בעוטף ומחוצה לו. במסגרת הפעילות הגיעו המתנדבים למלונות בהם שוכנו משפחות הדרום שפונו מביתן וסיפקו להם סלי מזון ומוצרי הגיינה וטואלטיקה להם היו זקוקים באופן מידי. בנוסף הגיעו משאיות הארגון גם לשדרות, אופקים, באר שבע, נתיבות ויישובים רבים נוספים עם מאות סלי מזון, מוצרי תינוקות וחבילות סיוע עם אלפי מוצרים למען התושבים ומשפחות רבות הזקוקות לסיוע בעת הזו.
1 צפייה בגלריה
אליעד מוקד זכות בקלות
אליעד מוקד זכות בקלות
"המדינה חייבת לזכור את האנשים עם מוגבלויות ואת הקשישים"
המוקד שמסייע למיצוי זכויות
אליעד אבסנפלד, גרוש בן 49, אב לשלוש בנות (תאומות בנות 20 ובת 17), המתגורר בגפו במושב פדויים, הוא אחד מהישראלים הרבים שנאלצו לבקש סיוע בשל המצב. הוא פנה למוקד "זכות בקלות" מבית "פתחון לב", שמסייע לציבור הרחב במיצוי זכויות סביב מצב הלוחמה. מאז פרוץ המלחמה, המוקד מסייע בנושאים בכלל הזכויות והשירותים הקשורים למצב הביטחוני, בהם עבודה ותעסוקה, זכויות אנשי מילואים, פגיעות פיזיות ונפשיות, פגיעות ברכוש ועוד, ובמסגרת זו טופלו בהצלחה אלפי פניות ומדי יום מגיעות כ-200 פניות נוספות.
אליעד, מתמודד עם מחלת הפרקינסון מ-2012 ובעברו שני אירועים מוחיים וצנתורים ברגליים, שהביאו אותו להתנייד על כיסא גלגלים. "בשבע בבוקר התחלתי לשמוע אזעקות וזמן לא רב לאחר מכן התקשרה אליי העובדת הסוציאלית לבדוק מה קורה איתי", הוא מספר. "היא כבר מכירה את הבית שאני גר בו במושב, ללא ממ"ד, ללא מקלט, בית שנראה כאילו עומד להתמוטט. היא סידרה לי מקום בממ"ד אצל שכן שלי, שגר שלושה בתים ממני".
אליעד כאמור מרותק לכיסא גלגלים ולדבריו, ה"מסע" מרגע הישמע אזעקה לממ"ד שכנו עורך בין 6-7 דקות. "לקום מהמיטה עם פרקינסון ולנייד את עצמך מרחק אפילו קצר כזה, לוקח זמן יקר. מושב פדויים ממש לא רחוק מרצועת עזה, וכל הטילים והיירוטים עוברים מעל הראש שלי ונופלים מסביבי. אותי לא הצליחו לפנות למקום נגיש וזאת למרות שאני לוקח תרופות בלילה וכל המעברים ממקום למקום לא פשוטים, לחץ דם שעולה ועוד".
בזמן ששהה בממ"ד של שכנו, ראה את הפרסום של מוקד 'זכות בקלות' והחליט לפנות. "פניתי למוקד ולעוד מספר מוקדים אחרים. כולם ניסו לסייע לי בפינוי למקום נגיש בו אוכל להתנייד בכיסא גלגלים ולא הצליחו. היחידים שכן הצליחו לסייע היו 'פתחון-לב' עם 'זכות בקלות' שביחד עם נגישות ישראל מצאו לי חדר במלון בתל אביב, נגיש עם כניסות רחבות, שירותים ומקלחת מותאמים וכל מה שאדם שמוגבל לכיסא גלגלים צריך". הוא מספר בחצי צחוק שעד שבפתחון-לב מצאו את הפתרון, הוא קיבל פתרונות אחרים שכללו מעבר לבתי אבות ואפילו למוסד למתמודדי נפש לתקופת הלוחמה.
הודות ל'פתחון-לב' היום אליעד הרבה יותר רגוע, רחוק מהאזעקות הבלתי נגמרות בעוטף, ומביט בחוף הים שנשקף מחדרו במלון. ויחד עם זאת הוא מבקש שלא לשכוח את אלו עם המוגבלות ואת הקשישים. "המדינה חייבת לדאוג להם, אסור להשאיר אותם מאחור".
"אי אפשר להיות בשום מקום אחר. כל אחד צריך לעזור" עוד ועוד ארגונים ואזרחים מגיעים לתרום למאמץ המלחמתי, וחלקם גם מגיע לארוז ולסייע במרלוג החירום של "פתחון לב" בראשון לציון. בין המתנדבים - עשרות עובדי 'קבוצת מכשירי תנועה' שנרתמו במלוא הכוח לסייע באריזת מאות סלי מזון וארגזי סיוע למשפחות המפונות וחיילי צה"ל.
הקבוצה שתורמת באופן קבוע ל'פתחון-לב' בימי שגרה למען משפחות הנמצאות במעגל העוני, תגברה את התרומות בימים אלו ותרמה מלגזות למרלוג החירום על מנת לסייע בשינוע מהיר יותר של מוצרים למען תושבי העוטף, חיילי צה"ל וכלל הצרכים בעת הזו.
בין מאות התורמים והמתנדבים שהגיעו לאורך השבוע למרלוג החירום, הגיעו גם הדוגמנית שירלי בוגנים והשחקנית לירון לב, שנרתמו לסיוע באריזות. "זה הזמן להתאחד ולעזור אחד לשני, להעניק כוח לחיילים ולמשפחות החטופים. ככל שאנחנו מאוחדים יותר אנחנו כוח גדול יותר, וחשוב מאוד לגייס תרומות כדי שנוכל להמשיך ולספק לחיילים ולמשפחות את העזרה", אמרה בוגנים.
לירון לב סיפרה כי אין לה משפחה בארץ מלבדה והילדים, ולמרות זאת היא אומרת ש"אי אפשר להיות בשום מקום אחר, רק פה. בחוויה שלי כל אחד צריך לעזור, לתרום בכמה שהוא יכול למען החיילים שלנו בשטח שכולנו מתפללים לשלומם". בוגנים סיכמה ואמרה כי "כולם צריכים למצוא את הדרך שלהם לתרום בעת הזו".
בשיתוף ארגון פתחון לב
פורסם לראשונה: 07:00, 01.11.23