עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? בעצמי - ארגון חברתי הפועל לצמצום העוני, על ידי צמצום הפערים בתעסוקה. הארגון מפעיל קו ייעוץ והכוונה תעסוקתית 'תעסו-קו', שנותן שירות לקהל הרחב. מטרת הקו היא לתת מידע, ליווי מקצועי, כלים פרקטים ותמיכה רגשית בתהליך חיפוש העבודה לכל אדם אשר זקוק לכך. איפה? מבית המתנדב בכל הארץ. מה מחפשים? מתנדבים עם רקע בניהול משאבי אנוש, ייעוץ קריירה ואימון (חובה) לטובת איוש הקו שמפעיל הארגון. מתי? ימים ושעות גמישים. למי לפנות? לאיריס במייל: iris.elk@be-atzmi.org.il.
מי? ער"ן הוא שירות הומניטרי, המציע עזרה ראשונה נפשית בטלפון ובאינטרנט, תוך הקפדה גמורה על סודיות ועל אנונימיות. איפה? מבית המתנדב בכל הארץ. מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 24+ למענה מקוון באמצעות צ'אט/פורום/מייל/וואטסאפ עבור אנשים אשר מתמודדים עם מצוקה אישית או אלה שחשים צורך לדבר עם מישהו ולהפיג מתחים. ההתנדבות כוללת מתן מענה באמצעות התכתבות בצ'אט באינטרנט או בשאר האמצעים לפונים לעמותת ער"ן, יצירת אמפתיה ותקשורת אישית עם הפונה והקשבה וסיוע ככל הניתן לפנייתו. מתי? ההתנדבות מתקיימת דרך המחשב מהבית, במשמרות של שעתיים, בכל ימות השבוע (כולל סופי שבוע וחגים) ל-10 שעות חודשיות בתיאום עם רכזת ההתנדבות. למי לפנות? להרשמה לחצו כאן.

התנדבות באזור הצפון:

מי? בבית אבות גרים כ-250 דיירים סיעודיים ותשושי נפש, רבים מהם ניצולי שואה. איפה? קריית ים. מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 15 ומעלה לקיום שיחות עם דיירים סיעודיים ותשושי נפש. ההתנדבות כוללת הגעה לבית האבות והעברת זמנם של הקשישים בנעימים ע"י ליווי, מתן אוזן קשבת ויצירת קשר אישי. מתי? ימי א'-ה', בשעות הבוקר או אחה"צ. באופן חד-פעמי או קבוע. למי לפנות? לרקפת במייל: neot-socials@neot-yam.co.il.

התנדבות באזור השרון:

מי? בחלקה חקלאית מקיימת במושב ביתן אהרן, מקימים יער מאכל. איפה? ביתן אהרן, בסמוך לנתניה. מה מחפשים? מתנדבים, משפחות וקבוצות בכל הגילאים לסיוע בהקמת יער מאכל. ההתנדבות כוללת הגעה לחלקה חקלאית בביתן אהרן ומתן סיוע בהקמת המקום באמצעות פיזור רסק גזם (שבבי עץ) על גבי משטחי קרטונים, הקמת ערוגות, נטיעת שיחים ועצים ועוד. תוך כדי עבודה, המתנדבים גם ילמדו איך לקיים גינה קהילתית/יער מאכל קטן (מיקרו אקלים) בכל מקום. מתי? ימי א', ה', ו' בשעות הבוקר ואחר הצהריים. ניתן להתנדב באופן חד-פעמי או קבוע. למי לפנות? לאפרת במייל: edarky@gmal.com.

התנדבות באזור המרכז:

מי? מכבי שירותי בריאות איפה? בת ים מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 18 ומעלה להשתתפות בפרויקט "נפגשים", הכולל ביקורי בית למטופלים ומתן אוזן קשבת, הפגת בדידות, יציאה לטיול בחוץ, קיום משחקים, שיחה, צפיה בטלוויזיה יחד, ועוד. מתי? אחת לשבוע לשעתיים, בימים ושעות גמישים. דרושה התחייבות מתמשכת לפרויקט זה. למי לפנות? למירי במייל: kalmiri@walla.com.
התנדבות באזור הדרום:
מי? מעונות ויצו מסייעים לילדים בגיל הרך מגיל שלושה חודשים עד שלוש, המגיעים ממשפחות הרווחה במצב סוציו אקונומי נמוך. איפה? אשדוד. מה מחפשים? מתנדבים לליווי וסיוע לצוות המעון. ההתנדבות כוללת הגעה למעון וסיוע שוטף לצוות באמצעות השגחה על הילדים, הענקת תשומת לב והכנת פעילויות. מתי? ימי א'-ה', בין השעות 7:00-17:00 או יום ו' בין השעות 7:00-13:00, פעם בשבוע למשך שעה. למי לפנות? לאביבה במייל: m30260@wizo.org.
לחיפוש התנדבות נוספת באזורכם היכנסו לאתר רוח טובה.