"'אני לא זוכרת שנה כזו, שהוצפנו בכל כך הרבה פניות מאנשים שאין להם מה לאכול בחג', היה משפט ששמענו כמעט בכל פגישה או שיחה בשבועות האחרונים", מצהירה ח', שעוסקת בפעילות חברתית ורוצה להישאר בעילום שם ("צדקה נעשית בסתר" היא אוהבת לומר).
מה קרה? כמה מגמות מדאיגות פועלות במקביל ויוצרות מצב מסוכן. לכולנו. לא רק חוסר בטחון תזונתי עבור מספר הולך וגובר, כי ידוע איזו הידרדרות חברות וקהילות עוברות כאשר יש בה חברים רעבים. "הדבר הבסיסי, לדאוג שלא יהיו רעבים בקהילה, הוא אינטרס לא רק הומני אלא גם ענייני. וזה לא שאין מספיק אוכל. לפחות לא בינתיים".
2 צפייה בגלריה
התנדבות חד פעמית
התנדבות חד פעמית
"הדבר הבסיסי, לדאוג שלא יהיו רעבים בקהילה, הוא אינטרס לא רק הומני אלא גם ענייני. וזה לא שאין מספיק אוכל. לפחות לא בינתיים"
נילי יעקב מ"עטופים באהבה למען חיילים עצמאיים", מוסיפה: "המצב הכלכלי מאתגר מאי פעם, התרומות הולכות ומתייבשות, הפילנטרופים הצעירים רוצים מעורבות והבירוקרטיה בעמותות בישראל היא מהגבוהים בעולם. וזה לא שאנחנו רואים איזו תקווה לשינוי מגמה"
על רקע המצב, מספר עמותות, הפועלות למען הציבור, החליטו להתאחד למבצע משותף ולדאוג לאלף משפחות, חיילים בודדים ועוד, בפעילות דרך מערכת דיגיטלית המאפשרת לכל תרומה להפוך לסל מזון, ללא הוצאות על תפעול ולוגיסטיקות.
"אנחנו פועלים ביחד כדי להיות מכפיל כח עבור אלה שקולם לא נשמע, אנחנו רוצים לשלוח אלף סלי מזון איכותיים הכוללים בשר, גבינות, ירקות ומוצרים לחג", אומר הרב דותן קורתי, מעמותת "הדור הבא צעירים בישראל".
התרומה עצמה מתבצעת דרך מערכת חדשנית, שעליה כתבנו בעבר, דרך סטארט-אפ חברתי ישראלי, שהוקם ע"י חברים שהיו מתנדבים בעצמם וחשבו איך לייעל את ההליך. "ניגשנו עם הרעיון ל'כוורת' וקיבלנו תמיכה והקמנו מערכת שמאפשרת לייתר את כל ההוצאות שאינן סל המזון, המערכת מאפשרת ניהול דאטה חכם ושקיפות לתורמים ולעמותות המשתמשות בה בחינם, אבל בעיקר המשפחות עצמן מקבלות סל הרבה יותר איכותי ובחוויה הרבה יותר מכבדת ממשלוחי מזון מעמותות, אנחנו מקבלים פידבקים נהדרים וזה שווה את הכל" מספר אילן צינמן מנכ"ל עמותת דונייטאיט.
2 צפייה בגלריה
התנדבות חד פעמית
התנדבות חד פעמית
"המשפחות עצמן מקבלות סל הרבה יותר איכותי ובחוויה הרבה יותר מכבדת ממשלוחי מזון מעמותות"
רביק נביפור מ"יוזמת החגים" מספרת בהתרגשות על משפחות רבות שהיא מתקשה לעזור להן, "אני יודעת שהמצב קשה לכולם, אבל אנחנו צריכות שכל אחד יתרום כמה שהוא יכול וביחד נעשה קצת טוב לפתיחת השנה, אמן".
היוזמה, הקרויה "אלף תודות" הצליחה לגייס כבר מספר תורמים שהבטיחו שיכפילו כל שקל שייתרם מהציבור.