עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? עמותת עלם הוקמה במטרה לסייע לבני/ות נוער, צעירים וצעירות הנתונים במצבי סיכון להתמודד עם מצוקותיהם, להתגבר על הסיכונים ולהתבגר כאזרחים מועילים ותורמים לעצמם, לחברה ולמדינה. העמותה מספקת מענה לרצף רחב של מצוקות בני נוער ומפעילה, בין היתר תוכניות שונות לליווי לחיים עצמאיים. איפה? בכל הארץ. מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 26+, רציניים ומסורים, לחונכות וליווי אישי לצעירים במצבי סיכון. ההתנדבות כוללת: ליווי פרטני של הצעיר/ה, סיוע ברכישת כישורי חיים ומיומנויות לניהול חיים עצמאיים, קשר אישי, מודל לחיקוי. מתי? בימים ראשון עד חמישי, בשעות אחר הצהריים והערב, אחת לשבוע ביום קבוע ולמשך כשעתיים. ההתנדבות דורשת התחייבות לשנה לפחות וכן ראיון אישי עם רכז התוכנית. הדרכה וליווי שוטף יינתנו על ידי רכזי ההתנדבות של התוכנית. למי לפנות? ללאה במייל: leah@elem.org.il.

התנדבות באזור הצפון:

מי? עמותת שחרות הוקמה על ידי קהילת שחר, קהילת צעירים החייה ביקנעם עילית, במטרה לפתח ולהפעיל תכניות מגוונות שמטרתן קידום וחיזוק הקהילתיות בעיר. איפה? יקנעם עילית. מה מחפשים? מתנדבים אנשי כפיים ואנשי מקצוע לפרויקט "באלה הידיים". ההתנדבות כוללת מתן סיוע בתחזוקה ושיפוץ למשפחות וקשישים בביתם, מבנים וארגונים בקהילה בתחומים שונים, כגון תיקונים, שיפוצים שונים, חשמל, גינון ותקשורת. מתי? ההתנדבות מתקיימת בימים ושעות גמישים, בתיאום מראש. עדיפות לבעלי מקצוע וניסיון. למי לפנות? לשושן במייל: shoshanbarkan@gmail.com.

התנדבות באזור השרון

מי? בית אבות גני גיל הזהב חדרה הינו בית אבות חדש ומודרני במרכז חדרה, המספק שירותים לדיירים סיעודיים ותשושי נפש. איפה? חדרה. מה מחפשים? מתנדבים שיגיעו לבית האבות ויעבירו את זמנם של הקשישים וניצולי השואה בנעימים באמצעות שיחה, שמיעת סיפורי חיים, משחקי לוח ושולחן, הפעלה אומנותית בציור, רישום, ריקוד, קריאת עיתון, צפייה בסרטונים, ועוד - בעצם כל פעילות הגורמת ליצירת עניין וגירוי חושי ומתן יחס לקשישים. מתי? ההתנדבות מתקיימת בימי א'-ש', בין השעות 09:30-12:00 או 16:00-18:00. באופן קבוע או חד-פעמי. למי לפנות? למיכאל במייל: social@gghh.co.il.

התנדבות באזור המרכז:

מי? "פרויקט סאנשיין" הוא ארגון בינלאומי המפעיל מתנדבים במחלקות ילדים בבתי חולים ובגני ילדים שיקומיים. הארגון שמח לקלוט מתנדבים נמרצים, מסורים ומלאי אהבה המבקשים לתת למען הזולת תשומת לב חמה ומחבקת. איפה? רמת גן. מה מחפשים? מתנדבים שיגיעו לסייע בגני הילדים השיקומיים, המותאמים לילדים בגילאי 3-6. במהלך הפעילות המתנדבים מחבקים, משחקים, מספרים סיפור – ועושים כל מה שנדרש כדי ליצור קשר אישי עם הילדים. על הדרך, המתנדבים גם מקלים קצת על עבודת צוות הגן הנאמן והמסור. מתי? המתנדבים מתבקשים לתת משמרת אחת בחודש, בימי שישי בין השעות 8:30-12:30 (4 שעות). ההתנדבות מותנית בהכשרה ובביצוע חיסונים לפני תחילת ההתנדבות. למי לפנות? לדורין במייל: psinfo@projectsunshine.org.

התנדבות באזור ירושלים:

מי? ארגון אמיצים הוא עמותה רשומה, שמטרתה לתמוך במשפחות צעירות שחוו פטירה של אחד מההורים בנסיבות אזרחיות (מחלות, תאונות, התאבדויות). איפה? ירושלים. מה מחפשים? מתנדבים לסיוע כללי ותפעול שוטף של המועדון המוקם בימים אלו ונועד להוות עוגן למשפחות האמיצים הירושלמיות ולסייע בבניית קהילה תומכת ומעצימה וקבוצת שווים ליתומים ולאלמנים/ות. ההתנדבות כוללת סיוע כללי לצוות המועדון, משחק חופשי עם היתומים, עזרה בהכנת ארוחת בערב, עזרה טכנית בתפעול המועדון וכדומה. מתי? אחת לשבוע בימי רביעי בין השעות 16:30-19:30. ניתן להגיע מדי שבוע או בתדירות נמוכה יותר. למי לפנות? לנשימה במייל: jerusalem@amitsim.org.

התנדבות באזור הדרום:

מי? הוסטל בית הקשת הוא הוסטל לדיירים מתמודדי נפש בגילאי 30-70 ומונה כ-8 בתים. איפה? באר שבע. מה מחפשים? להוסטל דרושים מתנדבים להעברת הפעלה לדיירים הבוגרים. ההתנדבות כוללת: הגעה להוסטל והעברת הפעלה בתחומים שונים, כגון: בישול, ליצנות, ספורט, יצירה, משחקי חברה, חידון וכדומה. מתי? בימים א'-ה' בין השעות 13:00-19:00 להפעלה של כשעה באופן חד פעמית או סדנא של מספר מפגשים. למי לפנות? למרינה במייל: hetz.marin@gmail.com.
  • לחיפוש התנדבות נוספת באזורכם היכנסו לאתר רוח טובה.