מערכת הבריאות הישראלית נחשבת לאחת הטובות והיעילות בעולם, ובמובנים מסוימים היא אף מעוררת קנאה. החוזקות שלה הם אחד העוגנים החשובים ביותר המספקים למדינה יציבות וחוסן. אלא שלצד היתרונות, יש גם לא מעט אתגרים ובעיות שזקוקות לטיפול בהן: אי השוויון, המחסור בכוח האדם, שעות עבודה מרובות, תורים ארוכים, שחיקת תקציבים ועוד.
ועידת הבריאות השנתית של ynet ו"ידיעות אחרונות" שתתקיים ב-1 באוגוסט תעסוק בכל אלו, מתוך ההבנה שבריאות אישית ולאומית היא המפתח לחיים טובים ושפויים יותר.
בוועידה ייקחו חלק שרים ונציגי ממשלה, בכירים במערכת הבריאות, רופאים ורופאות, מומחים וחוקרים, אנשי עסקים, מפתחים של מיזמים בתחום הבריאות ועוד.
אלו רק חלק מהפאנלים המרתקים בהם תוכלו לצפות בוועידה:
• בריאות לפני הכל: אתגרי הבריאות החדשים שישראל מתמודדת איתם והנושאים הדחופים על סדר היום הבריאותי. • רפואת העתיד: כיצד משתלבת הבינה המלאכותית במערכת הבריאות הישראלית, מה הפוטנציאל של הטמעתה, אילו אתגרים יש בהליך היישום וכיצד כל זה ישפיע על המטופלים ועל רפואה מותאמת אישית. • מה הורג אותנו: התמכרויות למשככי כאבים וסוכר, שינויים במערכת הבריאות הפרטית והבדלים עצומים בין מרכז לפריפריה בכל מה שקשור לטיפול באזרחים והצלת חיים – התחלואות שמשפיעות על כולנו וכיצד ניתן לפתור אותן. • נפש פצועה: לאחר הקורונה הפכה הבדידות למגפה הרשמית החדשה. היא נפוצה בקרב הגיל השלישי אך לא רק – גם נערים ונערות מתקשים לחזור לתלם ולתפקד בחברה. איך ניתן להתמודד עם התופעה ומה צריך לעשות כדי לשנות את המצב העגום של בריאות הנפש בישראל. • המרוץ לתינוק המושלם: מה הבדיקות הגנטיות שלנו יכולות לספר לנו על הילדים שעוד לא נולדו? ומדוע יש זינוק ענק במספר טיפולי ההפריה החוץ גופית בישראל. • להישאר צעיר לנצח: הארכת תוחלת החיים – אילו טכנולוגיות ופיתוחים רפואיים עשויים לעכב את הליך ההזדקנות, ומה המשמעויות הבריאותיות של זה.
הוועידה תועבר בשידור ישיר ב-ynet, ותסוקר בהרחבה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.
פורסם לראשונה: 12:39, 24.05.23