מאז 7 באוקטובר ניצבת מערכת הבריאות באחת החזיתות החשובות ביותר של ישראל. יחד עם כוחות הביטחון, הצוותים הרפואיים במרכזים השונים ברחבי הארץ הם מגדלור בוהק בתוך האפלה. אליהם מצטרפים גם ארגוני ההצלה שהוכיחו את יכולותיהם הרבות מאז אותה שבת שחורה.
מערכת הבריאות הישראלית נחשבת לטובה ויעילה מאוד, אך למרות זאת בממשלה ממשיכים "להרעיב" אותה עם שחיקת תקציבים שפוגעים, בין היתר, גם בשיקום של אלפי פצועי המלחמה. לאלו מצטרפים האתגרים שכבר הפכו לשגרה כמו אי השוויון, המחסור בכוח האדם, שעות עבודה מרובות, תורים ארוכים ברפואה הציבורית ועוד.
ועידת הבריאות השנתית של קבוצת "ידיעות אחרונות" תעסוק בכל אלו, מתוך הבנה שללא מערכת בריאות יציבה ואיתנה לא נוכל לנצח את המלחמה ולצאת לחיים חדשים ובריאים יותר.
בוועידה ייקחו חלק נציגי ממשלה, בכירים במערכת הבריאות, רופאים ורופאות, מומחים וחוקרים, אנשי עסקים, מפתחים של מיזמים בתחום הבריאות ועוד.
אלו רק חלק מהפאנלים המרתקים שבהם תוכלו לצפות בוועידה:
• בחזית המערכה: חמישה מנהלי בתי חולים שלוקחים חלק משמעותי במערכה הנוכחית יספרו על איך מטפלים באלפי פצועים שהמדינה חבה להם את קיומה, כיצד נערכים לתפעול מרכז רפואי בעת מלחמה על כל המשמעויות הכרוכות בכך ואיך מנהלים כוח אדם שזקוקים לו בחדר ניתוח אך גם במילואים.
• נפש פצועה: המלחמה הנוכחית מותירה לא מעט צלקות נפשיות אצל עשרות אלפי אזרחים, החל מחיילים וחיילות בסדיר ובמילואים ועד לתושבי הדרום והצפון שחווים את הפחד והחרדה יום יום על בשרם. איך אפשר להתמודד עם המשבר בשעה שהפסיכולוגיה הציבורית קורסת ומי באמת דואג לרווחה הנפשית שלנו?
• חוזרים ללכת: פצועים רבים עוברים בימים אלו שיקום במרכזים רפואיים ומתמודדים עם פגיעות בדרגות קושי שונות. איך מייצרים שיקום מיטבי, מה הטכנולוגיות החדשות שפותחו, עד כמה המדינה תומכת בהצלחת השיקום ומי האנשים מאחורי המספרים.
• המאבק בהתמכרויות: התמכרויות למשככי כאבים, לסיגריות, סמים וגם לסוכר – אלו רק חלק מהתופעות המלוות אזרחים רבים מאז 7 באוקטובר. ההשפעות של המלחמה עוד נחקרות, אך הן ניכרות בשטח במגוון התמכרויות ותחלואות. בפאנל זה נדבר על התופעות שמתפרצות כעת ביתר שאת וכיצד ניתן להילחם בהן.
• רפואת העתיד :כיצד משתלבת הבינה המלאכותית במערכת הבריאות הישראלית, מה הפוטנציאל של הטמעתה, אילו אתגרים יש בהליך היישום וכיצד כל זה ישפיע על המטופלים ועל רפואה מותאמת אישית.
הוועידה תתקיים ב-16 בספטמבר 2024 באולפן ynet, תשודר בשידור ישיר ותסוקר בהרחבה ב-ynet וב-"ידיעות אחרונות".