גילעד סוויט, מייסד ומנהל מקצועי של ארגון "מדרסה" שנמצא בעיצומו של קמפיין הקורא למשרד החינוך ללמד ערבית, מעביר שיעור בערבית מדוברת לאטילה שומפלבי ולנו באולפן ynet.
צפו בשיעור באולפן:
אטילה לומד ערבית באולפן ynet: והפעם – חג הקורבן
(צילום: משה מזרחי)

לשיעורים הקודמים:
אטילה: "מרחבא ידידי. יא זלאמה, מה קורה?"
גילעד: "כיף חאלק, אנא תמם".
אטילה: "תמם גם אני. איך הולך?"
גילעד: "אנא תמם אלחמדולילה, הכל טוב. הזדמנות לאחל חג שמח. בעצם היום אנחנו מתחילים את עיד אל אדחא ובגלל שאנחנו נכנסים ככה לחופשה, או לפחות המוסלמים הדרוזים והצ'רקסים מבינינו, אנחנו לא נעשה שיעור כבד היום אלא נלמד כמה ביטויים שיאפשרו לנו לאחל חג שמח לחברינו".
אטילה: "למד אותי להיות איש מנומס"
גילעד: אז השם של החג הוא 'עיד אל אדחא'. אנחנו אומרים את זה עם ד' אבל ה-ח' שלנו עמוקה, והבלד היא עמוקה. זה אות שנקראת בערבית בעד. אני יודע שכתוב פה צ עם צ'ופצ'יק כי זה התעתיק הנכון אבל תקרא 'עיד אל אדחא'".
אטילה: "עיד אל אדחא"
גילעד: "נכון מאוד. יש לנו ע' ו-ח'. עכשיו, כדי להגיד חג שמח אנחנו יכולים להגיד או 'עיד מובארק' או 'עיד אדחא מוברק', שזה בעצם מבורך, אז בוא תגיד אחריי".
אטילה: "עיד מוברק, עיד אדחא מוברק".
גילעד: "מושלם, כל הכבוד. או שאנחנו אומרים את הברכה הקלאסית שאומרים כל פעם כשיש איזשהו חג שחוזר על עצמו, אז פה אנחנו רואים עכשיו 'עיד אדחא מובר'ק אבל אנחנו יכולים להגיד גם: 'כל עאם ואנתו בחיר'. זה הכי נפוץ, למזל טוב, לחג שמח, לשנה טובה. אז תגיד אחרי: 'כל עאם ואנתו בחיר'".
אטילה: "כל עאם ואינתו בחיר".
גילעד: "מדהים, בוא נפרק את זה שרגע נבין. 'כול 'זה כל. 'עאם' זאת עוד מילה ל'שנה' אז זה 'כל שנה', כל עם, ו'אינת', ואתם, כולכם, אתם, 'בחיר', בטוב כי המילה 'חיר' אומרת טוב. אז בוא נגיד עכשיו פגשת אותי, אתה יכול להגיד לי 'כל עם ואינתו בחיר', שזה חג שמח".
אטילה: "כל עאם ואינתו בחיר, יא זלאמה".
גילעד: "בגלל שאנחנו יודעים שחג הקורבן ספציפית מלא באוכל, בוא נלמד לשאול שאלה אחת שתעניין אותנו, אולי נשאל אותה לקראת סוף החג. 'מה אכלת בחג'? ואת זה אנחנו נשאל די פשוט:' שו אכלת פי אלעיד?'
אטילה: "שו אכלת פי אלעיד?"
גילעד: "מקסים. אז בוא נעשה את זה באינטונציה יפה".
אטילה: "שו אכלת פיאלעיד?".
גילעד: "יפה, האכלת שלנו תמיד יהיה עם כ', אכל זה אוכל, מקסים, מקסים. כל הכבוד, למדת לאחל חג שמח ולשאול מה אכלת בחג, זה הכל, נאחל לכם חג שמח".
אטילה: "זה קטע נחמד".
גילעד: "אז שיהיה סחה, בתיאבון".
אטילה: "יאללה גילעד, המון תודה".
גילעד: "מע סלאמה... ביי".