בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
הם אמנם עוסקים בעבודת קודש ומצילים חיים כדבר שבשגרה, אבל מסתבר שאצל רבים מעובדי בית החולים איכילוב רוח הנתינה לא פוסקת גם אחרי שהמשמרת תמה.
"האמבולנס ע"ש נחמה ריבלין" פועל בשנה האחרונה משעות אחר הצהריים ועד הערב, כשעליו צוותים שמורכבים מרופאים, פרמדיקים, נהגי מד"א וחובשים, שעושים את העבודה המאתגרת הזו בהתנדבות מלאה. "הפרויקט נולד מתוך רצון משותף של בית החולים איכילוב ומגן דוד אדום להעניק סטנדרט טיפול רפואי גבוה במיוחד למטופלים בעודם בקהילה, ובמקביל להוריד את העומס על המחלקות לרפואה דחופה במרכז הארץ", מספר פרופ' קובי שחם, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב באיכילוב.
1 צפייה בגלריה
המיון הממונע. מימין לשמאל: אריה כהן, ד"ר יבגני פייגין, ד"ר שירלי פרידמן ופרופ' קובי שחם
המיון הממונע. מימין לשמאל: אריה כהן, ד"ר יבגני פייגין, ד"ר שירלי פרידמן ופרופ' קובי שחם
המיון הממונע. מימין לשמאל: אריה כהן, ד"ר יבגני פייגין, ד"ר שירלי פרידמן ופרופ' קובי שחם
(צילום: באדיבות דוברות איכילוב)
פרופ' שחם ועמיתיו ממחלקות טיפול נמרץ כללי, טיפול נמרץ ילדים וחדר המיון – רבים מהם רופאים בכירים מאוד – מאיישים את הניידת המיוחדת, שנתרמה לפני מספר שנים לבית החולים וקרויה על שמה של אשת הנשיא לשעבר. "הניידת נחשבת למתקדמת מסוגה והיא בעלת ציוד רפואי משוכלל מהרגיל מבחינת תרופות, אמצעי הדמיה וכדומה. זה מאפשר להנגיש אמצעים טיפוליים רבים הקיימים לרוב רק במחלקת המיון – בסלון ביתו של המטופל", הוא מסביר.
לדבריו, "הניידת עובדת מספר פעמים בשבוע, מ-4 אחר הצהריים ועד ‭ 23:00‬בלילה. המטרה המרכזית שלנו היא להעניק עזרה ראשונית למטופלים בסכנת חיים, אך במחצית המקרים בערך הצוות מגיע למטופל ומגלה שהוא אינו צריך בהכרח להתאשפז, ואז אנו מתחילים את הטיפול בו, מעניקים לו הסבר מפורט על מצבו ומפנים אותו להמשך בירור בקהילה – מה שחוסך לו את ה'טרטור' הכרוך בהגעה לבית החולים. בנוסף, בניידת הייחודית אפשר להעביר מטופלים מורכבים מכל הארץ אל בית החולים, בראש וראשונה כאלה שנזקקים לחיבור למכשיר אקמו".
כמעט בכל משמרת יש אירוע בלתי נשכח. פרופ' שחם נזכר במקרה שבו הצוות הוקפץ לטפל בנהג אוטובוס, שבמהלך נסיעה החל להרגיש כאבים בחזה והתקשה לנשום. הוא הועבר ישירות לחדר הצנתורים – וחייו ניצלו. במקרה נוסף התמוטט רץ במרתון תל-אביב, וחייו ניצלו על ידי צוות הניידת. "פעמים רבות אנחנו פוגשים את האנשים האלה מאוחר יותר, כשהם מגיעים לביקורת או להמשך טיפול בבית החולים", מסביר פרופ' שחם.

רוצים גם אתם לעשות טוב?

יום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון