אם אתם מרגישים שהזמן שבו אתם מבלים בפקקים הולך ומתארך, אתם לא טועים. הפקקים הפכו לבעיה חמורה בישראל. מרכז, צפון ודרום – כולם עומדים בפקק – והדרך לפתרון עוד רחוקה. במסגרת ועידת התחבורה של קבוצת "ידיעות אחרונות" שמתקיימת היום (שני) ננסה להבין מה אפשר לעשות. שידור חי ב-ynet בשעות 15:00-11:000.
לצד תחושת התקיעות, בשנים האחרונות דווקא נכנסו לקצב מואץ פרויקטים רבים שאמורים להביא להקלה בנושאי תנועה: רכבות קלות, תחתיות, חשמול מסלולים, הוספת נתיבים, נתיבי תחבורה ציבורית ייעודיים, ועוד. לצידם התפתחה גם תחבורה עירונית קלה כמו קורקינטים להשכרה ואופניים חשמליים. האם הם באמת יחלצו אותנו מהפקקים? כמה זמן זה ייקח ומה המחיר שנשלם בינתיים?
היום מקיימים ynet ו"ידיעות אחרונות" ועידת תחבורה מיוחדת, שעוסקת בכל אלו ובשאלות נוספות כמו: מה מחיר הדמים שגבו השנה הכבישים המסוכנים ביותר במדינה? איך מייצרים שוויון הזדמנויות דרך תחבורה נאותה? אגרת גודש - מוצדקת או מיותרת? האם אנחנו מוכנים לרכב החשמלי?
את הוועידה מנחה מירי נבו ופתחה שרת התחבורה, מרב מיכאלי, ומתארחים בה, בין היתר, בכירי משרד התחבורה, מומחי כלכלה ותשתיות, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, ראש העיר תל אביב רון חולדאי ולארה פארן מנכ"לית ארגון "15 דקות לשיפור התחבורה בישראל".
עוד משתתפים: עו"ד משה שמעוני, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל; איתמר בן מאיר, מנכ"ל נתיבי איילון; אורן שובל, שותף מייסד Via; מוטי מימון, מנכ"ל רב-קו אונליין; איתי רוגטקה, מנהל Bubble Dan דן תחבורה ציבורית; ודני שביט, מנכ"ל לובינסקי.