בשיתוף מפעל הפיס ועמותת שווים
יום שידורים מיוחד - פרויקט "שווים בתעסוקה"

רובנו מתעוררים מדי בוקר לעוד יום של עבודה ומשפחה, מנהלים שגרה מוכרת, שבואו נודה על האמת, בלעדיה אולי היינו הולכים קצת לאיבוד. אבל לא לכולם יש את הפריבילגיה לקום בבוקר ולצאת לעבוד.
שיעור התעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלויות בישראל הוא כ-40% בלבד, כשבקרב אנשים ללא מוגבלויות המספר כפול. הקורונה אף הגדילה את הפער: מדו"ח של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים עולה כי מעסיקים הוציאו לחל"ת פי 3.8 יותר עובדים עם מוגבלות מאשר עובדים ללא מוגבלות.
הם מוכשרים, חכמים, חרוצים, מלאי מוטיבציה, יכולים לבצע כמעט כל עבודה – ועדיין המונים מהם יושבים בבית ללא תעסוקה, מתוסכלים מכך שמתעלמים מהם ולא נותנים להם הזדמנות.
באוגוסט השנה, יצאנו לדרך, מספר שותפים – קבוצת ידיעות, מפעל הפיס ועמותת "שווים" – כדי ליצור שינוי בעולם התעסוקה. בעזרת פרויקט "שווים בתעסוקה", שמנו לנו למטרה להביא את הנושא אל הכותרות ולדאוג לכך שכולם יוכלו לנהל שגרת יום שכוללת מקום עבודה.
היום (3.12) אנחנו מציינים את היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בשידור מיוחד בו משתתפים, בין היתר, שרת האנרגיה ח"כ קארין אלהרר, אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, זיו שילון, מורן סמואל, ספורטאית פאראלימפית, אופיר דהן, להקת הפיל הכחול, ח"כ שירלי פינטו, דפנה מאור, מנהלת המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד הכלכלה, יוסי כהן, לשעבר ראש המוסד ועוד רבים וטובים.
יום השידורים הזה הוא המשך ישיר ללילה הסגול שצוין אתמול, ובו הוארו ברחבי הארץ מבני הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות באור סגול, על מנת להעלות את המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
"תעסוקה היא ערך חשוב עבור אנשים עם מוגבלויות, היא מעניקה להם עצמאות וביטחון, ויותר מזה, העסקת אנשים עם מוגבלויות תורמת בצורה ניכרת למקומות העבודה ולמעסיקים, וכן לעובדים הנוספים", מסביר אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס. פנינו בקמפיין לפני מספר חודשים, ויחד עם קבוצת ידיעות ועמותת 'שווים', הגענו למצב שהרבה מאוד חברות במשק הישראלי הרימו את הכפפה ולא רק שהסכימו לקלוט אצלן אנשים עם מוגבלויות, אלא גם פתחו קורסי הכשרה מיוחדים.
"מפעל הפיס עושה כל מה שהוא יכול למען הקהילה ובהרבה מאוד תחומים. שיתוף הפעולה של 'שווים בתעסוקה' ימשיך לפעול ואנחנו מקווים שבתקופה הקרובה המספרים יעלו ויותר ויותר אנשים עם מוגבלות יצטרפו למעגל התעסוקה. אני קורא לכולכם ללא יוצא מן הכלל להצטרף אלינו".
אולי תמצאו את המשרה הבאה שלכם כבר היום. היכנסו ל-https://shavimbataasukajobs.ynet.co.il/
מעסיקים, רוצים להציע משרות? ניתן לפנות ל- idan@shavvim.co.il
בשיתוף מפעל הפיס ועמותת שווים