בשיתוף אסם-נסטלה השבוע, התקיים במפעל אסם שדרות אירוע מרגש ומשמעותי: טקס הענקת מלגות לסטודנטים במסגרת קרן אסם שדרות להכשרה טכנולוגית ופיתוח התעשייה. הקרן, שהושקה לפני כשנה, היא יוזמה משותפת של קבוצת אסם נסטלה, עיריית שדרות ומוסדות אקדמיים באזור, ומטרתה להשקיע בפיתוח ההון האנושי והתעשייתי בשדרות.
האירוע נערך בנוכחות אישים בכירים, ביניהם אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם נסטלה, ו-500 עובדי המפעל בשדרות. "הטקס סימל לא רק את הענקת המלגות, אלא גם את המחויבות העמוקה של אסם נסטלה לעתיד העיר ותושביה", אומר פני קימלמן, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל משאבי אנוש של אסם. "המפעל הגדול ביותר של החברה נמצא בעיר, והחברה היא חלק בלתי נפרד מהקהילה והתעשייה כבר יותר מארבעה עשורים".
3 צפייה בגלריה
דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים במכללת ספיר
דודו שלמה, מנהל המכללה הטכנולוגית להנדסאים במכללת ספיר
חלק בלתי נפרד מהעיר: מפעל אסם נסטלה בשדרות
(צילום: ירון שרון)
"אחרי ה-7 באוקטובר, ההשקעה בחינוך היא חלק מהתקומה"
"אנחנו מאמינים שאחרי כל אירועי ה-7 באוקטובר והטראומה שעברו ישובי העוטף, ושדרות ביניהם, חלק אינטגרלי מתהליך התקומה, ההתפתחות והצמיחה הוא השקעה בחינוך בכלל ובחינוך הטכנולוגי בפרט, תוך יצירת מקומות תעסוקה לאותם בוגרים בעיר שדרות עצמה", אומר קימלמן.
קימלמן מוסיף כי תקומת העיר תלויה ביכולתה למשוך אליה תושבים חדשים, וזאת תתאפשר רק באמצעות חינוך איכותי ומתקדם, ואפשרויות תעסוקה מתקדמות.
מלגות ותוכניות הכשרה: השקעה של מיליונים בעתיד של הדור הצעיר
במסגרת פעילות הקרן, יושקעו מיליוני שקלים במגוון תוכניות. בין ההשקעות השונות, הוענקו מלגות לסטודנטים, הכשרה לדיפלומת טכנאים בשיתוף עם מכללת ספיר ומספר וקורסים להכשרת מפעילי מכונות בשיתוף המכללה הטכנולוגית באר שבע ומכללת ספיר.
קימלמן אומר כי "צריך להסיר את הכובע בפני הסטודנטים בני שדרות. למרות הטראומה והחוויה הקשה של העיר, לרבות פינוי וריחוק מהבית, חלקם במילואים ארוכים, הם ידעו להגיע לתעצומות נפש כאלו שעם כל זה מה שהם חוו, הם הצליחו להמשיך ללמוד ולהשקיע בתואר ולהצליח להסתכל קדימה."
במפגש עם מקבלי המלגות, מספר קימלמן, "הכרתי סטודנטים משנה ראשונה, שנה שניה וגם מתואר שני, ממגוון מסלולים של החינוך הטכנולוגי: תעשייה וניהול, ביו-טכנולוגיה, הנדסת חשמל, הנדסה כימית והנדסת מכונות". לדבריו, מה שמשותף למקבלי המלגות הצעירים "הוא הרצון הגדול להגשים את עצמם, לבנות קריירה מצליחה, להגיע רחוק ולהישאר קרוב לבית, כאן בשדרות".
3 צפייה בגלריה
אבי בן אסאייג ואלון דוידי, ראש עיריית שדרות קרדיט צילום: שרון אטיאס
אבי בן אסאייג ואלון דוידי, ראש עיריית שדרות קרדיט צילום: שרון אטיאס
אבי בן אסאייג ואלון דוידי, ראש עיריית שדרות: "מתן המלגות - מצפן של תקווה לשדרות"
(צילום: שרון אטיאס)
כשהאקדמיה והתעשייה נפגשים
הטקס כלל לא רק את הענקת המלגות, אלא גם פגישה במפעל אסם עם הסטודנטים מקבלי המלגות ופגישת 'שולחן עגול' עם הנהלת החברה. "מטרת המפגש הייתה ליצור חיבור ישיר בין הסטודנטים לבין התעשייה, ולדון באפשרויות תעסוקה עתידיות במפעל אסם-שדרות לאחר סיום הלימודים", מספר קימלמן. "עם זאת, מתן המלגה לא מותנה בכך", הוא מוסיף.
אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם נסטלה, הדגיש את חשיבות היוזמה ואמר כי "הענקת המלגות מסמלת תקווה ומדגישה את המחויבות העמוקה של אסם נסטלה לעתיד העיר. אני נרגש להעניק את המלגות לסטודנטים שבחרו להשקיע את השנים הבאות כאן בעיר שדרות ולפתח את עתידה. הענקת המלגות מהווה צעד משמעותי בהגשמת החזון שלנו לחיזוק הקשר בין האקדמיה לתעשייה ולפיתוח ההון האנושי באזור".
תקווה לעתיד בצל אתגרי ההווה
אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, התייחס בדבריו לחשיבות היוזמה בהקשר הרחב של האתגרים העומדים בפני העיר ואמר כי "בימים אלו, כשאנו עדיין מתמודדים עם השלכות אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת, מתן המלגות מהווה מצפן של תקווה וממחיש את מחויבותה העמוקה של אסם נסטלה לחיזוק הקהילה ולבניית עתיד יציב לעיר שלנו."
דוידי הוסיף ואמר כי "אני מברך את הסטודנטים החדשים על בחירתם להשקיע בעתידם כאן, בשדרות, ומאחל להם הצלחה בלימודיהם. השתלבותם העתידית בתעשייה המקומית תהיה חלק משמעותי בחיזוק החוסן הכלכלי והחברתי של העיר והאזור כולו בתקופה מאתגרת זו".
3 צפייה בגלריה
דניאל גרינברג מרדכי - שדרות חולמת עתיד
דניאל גרינברג מרדכי - שדרות חולמת עתיד
דניאל גרינברג מרדכי, מנהלת מרכז הצעירים בשדרות
(צילום: ירון שרון)
שיתוף פעולה עם מרכז הצעירים
קרן המלגות של אסם פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקת החינוך של מרכז הצעירים של שדרות. דניאל גרינברג מרדכי, מנהלת מרכז הצעירים, הסבירה כי "מטרת העל של המרכז הוא מימוש הפוטנציאל של הצעירים בהתאמה אישית. אין ניסיון להכווין מישהו למסלול מסוים או מקצוע מסוים, אלא למצוא לכל אחד את המסלול המתאים ליכולות ולצרכים שלו."
גרינברג מרדכי מדגישה את האתגרים הייחודיים העומדים בפני צעירי שדרות. "ב-7 באוקטובר היה נקודת שבר אמנם, אבל הוא הגיע אחרי 23 שנים של מציאות ביטחונית מורכבת שלא תורמת לתחושת מסוגלות. אנשים חיים בעיר הזו בטראומה מתמשכת, מה שהופך את התפקיד של המרכז לחשוב ומשמעותי. אנחנו מנסים ליצור להם אופק, כדי שהפערים והאתגרים איתם הם מתחילים את החיים יטושטשו ככל האפשר".
"נוצרת כאן תקווה לעתיד טוב יותר"
לקראת תחילתה של שנת הלימודים האקדמית החדשה, קבוצת אסם נסטלה מזמינה את תושבי שדרות להגיש בקשה לקבלת מלגות מקרן שדרות לשנת הקרובה. "אנחנו יוצרים מסורת חדשה להמשך הדרך, מתוך תקווה לשיתוף פעולה ויצירת אופק של הזדמנויות, תעסוקה והשכלה לדור הצעיר של שדרות", אומר קימלמן.
במבט לעתיד, אומר קימלמן, "טקס הענקת המלגות הוא הרבה מעבר להשקעה כספית של אסם נסטלה בעיר שדרות, אלא גם סמל למחויבות ארוכת הטווח לפיתוח ההון האנושי והתעשייה באזור". באמצעות שיתוף פעולה בין התעשייה, האקדמיה והרשות המקומית, "נוצרת כאן תקווה לעתיד טוב יותר עבור הצעירים המקומיים ולחיזוק החוסן הכלכלי והחברתי של האזור כולו".
בשיתוף אסם-נסטלה
פורסם לראשונה: 12:16, 25.09.24