מה יהיה השיר של המדינה? רק אתם קובעים. לרגל ועידת "האנשים של המדינה" שתיערך ביום שלישי בבנייני האומה בירושלים ביקשנו ברשתות החברתיות מגולשי "ידיעות אחרונות" ו-ynet לבחור את השיר הישראלי של כל הזמנים. רק חמישה הגיעו לקו הגמר המכריע.
מה יהיה השיר של המדינה? הצביעו והשפיעו
3 צפייה בגלריה
מימין למעלה: יונתן מילר ושולי נתן, אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב, זוהר ארגוב וגלי עטרי
מימין למעלה: יונתן מילר ושולי נתן, אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב, זוהר ארגוב וגלי עטרי
מימין למעלה: יונתן מילר ושולי נתן, אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב, זוהר ארגוב וגלי עטרי
(צילום: גיא כושי ויריב פיין, שאול גול ן, אפי שריר, אלדד רפאלי)
השירים ששמם חזר על ידי הגולשים הכי הרבה פעמים הם: "ירושלים של זהב" שכתבה נעמי שמר, וקיבל את הביצוע הבלתי נשכח של שולי נתן, אז זמרת צעירה ואנונימית; "אני ואתה" של אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב; "הללויה" שכתבה מירית שם-אור, הלחין קובי אושרת וזיכה את ישראל במקום הראשון באירוויזיון; "הפרח בגני" שכתב אביהו מדינה, שגם חתום על הלחן עם משה בן מוש, ושסלל את הדרך של זוהר ארגוב והמוזיקה המזרחית ללב המיינסטרים; ו"אין לי ארץ אחרת" עם מילותיו של אהוד מנור והלחן של קורין אלאל, שגם בימים אלה נראה רלוונטי מתמיד.
את שניים מהשירים שהגיעו לחמישייה הראשונה, "הללויה" ו"אין לי ארץ אחרת", שרה גלי עטרי. "זה לא מובן מאליו, זה כבוד מאוד גדול גם לי וגם ליוצרי השירים האלה", אמרה עטרי, "כיף להיות חלק מהיצירות האלה שחצו מגזרים ומדינות".
כעת אנחנו מזמינים אתכם לבחור מתוך חמשת הגדולים את "השיר של המדינה". איך זה עובד? נכנסים לעמוד ההצבעה ב-ynet או סורקים את הקוד בעיתון. שם תוכלו לשמוע את השירים, לקרוא את הסיפורים מאחוריהם וכמובן לבחור את הזוכה שלכם. תוצאות הבחירה יפורסמו ביום הוועידה.
3 צפייה בגלריה
נלי תגר אביב אלוש
נלי תגר אביב אלוש
ינחו את הוועידה. נלי תגר אביב אלוש
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה עידן רייכל
ועידה ועידת האנשים של המדינה עידן רייכל
גם הוא ישתתף. עידן רייכל
(צילום: עמית שאבי)
לכבוד יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל עורכת קבוצת "ידיעות אחרונות" את ועידת "האנשים של המדינה". את הוועידה ינחו נלי תגר ואביב אלוש וייקחו בה חלק שרים, אנשי תרבות, רוח, ספורט ועוד. וזה לא הכל. האירוע ייפתח בביצוע מיוחד של אחד הזמרים האהובים והמוערכים בישראל, עידן רייכל.
הוועידה, שכבר הפכה למסורת, תביא אל הבמה את אותם נשים ואנשים מבריקים ומרגשים בשלל תחומי העשייה. יחד, הם יישבו לשיחות מרתקות במגוון פאנלים וראיונות. בוועידה נדון גם בנושאים הבוערים בחברה הישראלית: השסעים והאחדות, האלימות המשתוללת אל מול ההירתמות האנושית והחברתית, האתגרים, החזון לעשור הבא ועוד.
בין הדוברים האחרים שייקחו חלק בוועידה: נשיא המדינה יצחק הרצוג, משה ליאון ראש עיריית ירושלים, רון חולדאי ראש עיריית תל אביב יפו, עידן רייכל, ירדנה ארזי, ליאור סושרד, ליאור רז, חנוך דאום, חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, יפה בן דויד מזכ"לית הסתדרות המורים, אורנה הוזמן בכור יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אלי הורביץ מנכ"ל קרן טראמפ לחינוך, ארנון בר-דוד יו"ר ההסתדרות, יורם נוה, מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח ופיננסים, שבי שמר סמנכ"לית, מנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות, פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר זאב פלדמן מנהל היחידה לנוירוכירורגיית ילדים בשיבא, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מ"מ יו"ר הר"י, ארי שטינברג, מנכ"ל אשמורת ועוד.
רוצים להגיע כקהל לוועידה? לחצו כאן