כמו בכל שנה בשבע השנים האחרונות, תחכה בכניסה לאירוע ההתרמה ל"קו ליטל" סלסלה ובה סרטים ורודים, סמל המאבק בסרטן השד ממנו נפטרה ליטל בוקסנבאום ז"ל.
את הסרטים, עבודת יד, סרגה מדי שנה טלי אריה, חמותה של ליטל, לזכר כלתה האהובה, שהלכה לעולמה והיא רק בת 32. אבל השנה מסתתר מאחורי הסרטים הוורודים סיפור עצוב נוסף: טלי, אומנית עם ידי זהב, סרגה אותם על ערש דווי, לפני שנפטרה ממחלת הסרטן רק לפני חודש.
"לפני כמה שבועות, מספר ימים לפני מותה של טלי, ישנתי איתה בלילה", מספרת שרית אריה, כלתה של טלי ז"ל וגיסתה של ליטל ז"ל. "היא הייתה כבר במצב ממש רע, וידעה שימיה ספורים, אולם גם על ערש דווי היה לה חשוב לשמור על המסורת של חלוקת הסרטים לאירוע לזכרה של ליטל כלתה. היא הספיקה לסרוג 100 סרטים, מתוך 150 שנהגה לסרוג לאירוע", מוסיפה אריה.
3 צפייה בגלריה
ליטל בוקסנבאום ז"ל
ליטל בוקסנבאום ז"ל
ליטל בוקסנבאום ז"ל
"טלי ביקשה ממני דף ועט, ובידיים רועדות כתבה לי את ההוראות איך להבטיח שגם באירוע השנה וגם בשנים הבאות ימשיכו המשתתפים לקבל את הסרטים: מי תמשיך את הסריגה של 50 הסרטים שהיא לא הספיקה להשלים, איך לטפל בסרטים, לגהץ אותם, לחבר אליהם את סיכות הביטחון. היא השאירה לי משימה להמשיך את המורשת לזכרה של ליטל ולתמיכה בפרויקט החשוב של תמיכה רגשית בנשים חולות בסרטן שד", היא מסבירה.
"טלי הייתה אישה יוצאת דופן, משכמה ומעלה. אהובה על כולם ותמיד חושבת איך לעזור. סריגת הסרטים לאירוע ההתרמה הייתה רק אחד מהפרויקטים שטלי לקחה על עצמה בהתנדבות. לפני כמה שנים היא הביאה לארץ את פרויקט 'תמנונים לפגים': סריגת בובות תמנון רכות לפגיות ברחבי הארץ. הפרויקט התחיל בדנמרק, כשהורה לפגה תכנן את בובת התמנון הראשונה לבתו שנולדה טרם זמנה במטרה ליצור חוויה דומה ככל הניתן לרחם. זרועות התמנון מרגישות כמו חבל הטבור, מה שמפחית את הסיכון שהפג הקטנטן ימשוך את הצינורות הרפואיים המחוברים אליו. טלי לא רק סרגה את התמנונים בעצמה, אלא גם הקימה חוג סריגה בגן יבנה, שבו לימדה מתנדבים לסרוג את הבובות, כך שאפשר היה לייצר כמות גדולה יותר של תמנונים לפגיות", אמרה אריה.
3 צפייה בגלריה
ליטל בוקסנבאום ז"ל
ליטל בוקסנבאום ז"ל
טלי אריה ז"ל. "גם על ערש דווי היה לה חשוב לשמור על המסורת של חלוקת הסרטים לאירוע לזכרה של ליטל כלתה".
"השאיפה - שיינתן מענה רגשי מרחוק לנשים כמוה"
שמונה שנים חלפו מאז נפטרה ליטל בוקסנבאום מסרטן השד. היא הייתה אמא להראל הקטן, שהיה אז בן פחות מארבע, בוגרת תואר ראשון ושני במשפטים בהצטיינות, שעברה בהצטיינות גם את מבחני ההסמכה שלה כעורכת דין, והחלה לעבוד כיועצת משפטית לשופט בית משפט השלום בחיפה.
"ליטל הייתה אישה מהממת, אמא מדהימה. אשת שיחה שתמיד חיפשה דרכים לעזור לאחרים. את התואר השני שלה סיימה כשכבר נאבקה במחלה", מספרת גיסתה.
3 צפייה בגלריה
ליטל בוקסנבאום ז"ל
ליטל בוקסנבאום ז"ל
הסרטים שסרגה טלי אריה ז"ל עבור אירוע ההתרמה לזכרה של כלתה, ליטל בוקסנבאום ז"ל.
"בשלבים המתקדמים של מחלתה היא כבר לא יכלה לצאת מהבית ולהיעזר בתמיכה וטיפול נפשי. שאיפתה הייתה שיינתן מענה רגשי מרחוק לנשים כמוה. הוריה, שידעו עד כמה הנתינה חשובה לליטל ועד כמה היא הייתה זקוקה לתמיכה הזו, פנו לעמותת אחת מתשע ויחד הקימו את 'קו ליטל'".
'קו ליטל' מספק טיפול נפשי ללא תשלום לנשים המתמודדות עם סרטן שד ומתקשות לצאת מהבית או כאלה שאינן נגישות לגורמי טיפול בקהילה. בעזרת 'קו ליטל' יכולות החולות לחלוק בקשיים שלהן בהתמודדות עם המחלה ובתחושות, ולקבל כלים להתמודדות ולצמיחה. מאז פתיחת הקו לוו באמצעותו למעלה מ-300 נשים ואירוע ההתרמה יאפשר לנשים נוספות לקבל טיפול נפשי בתקופה שבה הדבר דרוש להן במיוחד.
  • אירוע ההתרמה למען "קו ליטל" של עמותת "אחת מתשע" יתקיים ביום ראשון, 11 בדצמבר 2022 בשעה 20:00 במשכן למוסיקה ואומנויות ברעננה. באירוע תופיע להקת MissBehave בשירי מחווה ללהיטי מוטאון ומוזיקת הנשמה של שנות ה-50-60 (הסופרימס, אריתה פרנקלין, סטיבי וונדר, טינה טרנר ועוד). מחיר כרטיס: 90 שקל.
  • להזמנת כרטיסים לחצו כאן.