בשיתוף מרכז השלטון המקומי
השלטון המקומי - כתבה מסכמת MUNI EXPO
(צילום: ירון שרון)
הפקה ותוכן: ניצן כהן וגיא פוקס | צילום: ירון שרון | עריכה: חן מרקוביץ'
בפעם הראשונה מאז הבחירות לרשויות המקומיות, ובצילה של מלחמת חרבות ברזל, התקיימה בתחילת השבוע ועידת השלטון המקומי, MUNI-EXPO, שנערכה הפעם בסימן "תקומה ישראלית".
נשיא המדינה, שרים וחברי כנסת, ראשי ערים מהארץ ומהעולם, ראשי החברות המובילות במשק ובעולם ובכירי תחום החדשנות האורבנית לקחו חלק באירוע, שהתקיים במתחם אקספו תל־אביב זו השנה השביעית, ודנו באתגרים העומדים לפתחנו.
מעל 12,000 משתתפים נכחו באירוע, שהיווה מקום מפגש פורה לשיתופי פעולה ושיח על הנושאים הבוערים בישראל בעידן הנוכחי – ביטחון אישי, חינוך, פוליטיקה, כלכלה בכלל ונדל”ן בפרט, אימוץ טכנולוגיות, חדשנות עירונית ועוד. בוועידה השתתפו גם דמויות שבולטות בהוויה הישראלית מאז 7 באוקטובר: אגם גולדשטיין־אלמוג שהייתה בשבי חמאס ושוחררה; מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן; יו"ר תנועת "דור הניצחון" אביב עזרא; יו"ר הסוכנות היהודית אלוף (מיל') דורון אלמוג; מנכ"לית "פורום מיכל סלה" לילי בן עמי, ורבים אחרים.
3 צפייה בגלריה
ועידת השלטון המקומי
ועידת השלטון המקומי
ועידת השלטון המקומי
(צלם: גל סזון)
במקביל לוועידה התקיים יריד חדשנות מרהיב. רחפנים, אמצעי מיגון, פתרונות סייבר, פתרונות תקשורת, רכבי שטח חדישים ואמצעי חילוץ והצלה הוצגו בו לצד אמצעי דיגיטציה וטכנולוגיה ופתרונות חדשניים מעולמות התברואה, איכות הסביבה, אנרגיה ירוקה, ריהוט המרחב הציבורי, סביבה מקיימת ועוד. בתערוכה השתתפו למעלה מ־100 חברות וגופים שמספקים פתרונות חכמים לאתגרי השגרה והחירום של המרחב העירוני. הם הציגו פתרונות חדשניים בתחומי ביטחון אישי, חירום, תקשורת, למידה מרחוק, ניהול דאטה, ניהול פרויקטים ובניית תשתיות במציאות שבה ערים שלמות נדרשות לפנות את תושביהן – ואחרות מתבקשות לקלוט אוכלוסייה חדשה בצורה מהירה ויעילה ולעתים אף להכפיל את מספר תושביהן.
במושב הבינלאומי של ועידת 2024 MuniWorld השתתפו מומחים ודמויות מפתח מהעולם, שדנו בין היתר בתמיכה של גופים יהודיים בינלאומיים בעולמות המוניציפליים, באתגרים הגלובליים, מינוף המנהיגות העירונית והאחריות שלה על החוסן והיציבות ברמה הארצית, התמודדות מקומית עם אנטישמיות, ביטחון, בטיחות, סייבר ועוד.
3 צפייה בגלריה
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי
(צלם: גל סזון)
יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין־מכבים־רעות, חיים ביבס: "השלטון המקומי בישראל ממשיך לחזק את מעמדו כאי של יציבות בקרב התושבים בימים של אי ודאות מתמשכת. בזמני משבר, ובמיוחד בחמש השנים האחרונות – בהן חווינו מגיפה עולמית, אי יציבות שלטונית ומלחמה – הרשויות הצליחו להתמודד עם כל מצבי הקיצון ולהיות המבוגר האחראי שמנהל את האירוע. ברור שנושא הביטחון האישי התערער משמעותית מאז 7 באוקטובר, אך עוד לפני כן היו משברים קשים בתחום החינוך, הנדל”ן, התשתיות ועוד. השנה, עוד יותר מתמיד, הוועידה שמה בקדמת הבמה את מיטב החברות והפתרונות הטכנולוגיים שיוכלו להשיב לרשויות את החוסן הנדרש ולהעניק לאזרחי המדינה את הביטחון והשקט הנפשי".
3 צפייה בגלריה
ועידת השלטון המקומי
ועידת השלטון המקומי
ועידת השלטון המקומי
(צלם: עידן שוסטר)
שירי שטיינהרדט סלע, מנהלת מינהל קשרי חוץ במרכז השלטון המקומי, מוסיפה כי "התקפת ה־7 באוקטובר על ישראל והמלחמה שפרצה אחריה שחררו גל עולמי חסר תקדים של אנטישמיות, שהועצם על ידי יריבי ישראל והתעצם בגלל בורות. קהילות יהודיות ברחבי העולם העומדות בפני התקפות יומיומיות שימשו באומץ כשגרירות למען המטרה הישראלית, סיפקו תמיכה מכרעת לישראל והושיטו סיוע לאחינו ואחיותינו. כנס MuniWorld 2024 הוא גם הזדמנות להביע תודה והערכה על החוסן והמאמצים של קהילות יהודיות ברחבי העולם, של ארגונים יהודיים ושל קרנות פילנתרופיות, וגם להודות לראשי ערים מרחבי העולם שהפגינו סולידריות וחברות עם עמיתיהם בישראל – תמיכה חשובה מאין כמוה בימים אלה".
בשיתוף מרכז השלטון המקומי
פורסם לראשונה: 06:00, 11.06.24