בשיתוף רשת אורט ישראל
גם בחזית וגם בעורף: דווקא בימים האלה, כשהלחץ גובר והמעמסה הנפשית היא כמו משקולת מכבידה – זה הזמן לשנות את השיח ולהפיץ מילים טובות כדי לקדם את האחדות שכל כך הכרחית. זה אמנם נשמע פשוט, אבל ביום יום העמוס אנחנו לפעמים שוכחים לעצור ופשוט להגיד תודה. אז מה כל אחד מאיתנו יכול לעשות?
בימים המאתגרים האלו בצל המלחמה, השכול וכאב – מילה טובה יכולה לחמם את הלב. ראינו את נצנוצי האור ואת רוח העזרה בתחילת המלחמה: הסיוע המדהים לחקלאים ולמפונים, העזרה ההדדית לאנשי המילואים והרשימה עוד ארוכה. מיזם "המילה הטובה" שמובילים ברשת 'אורט' זו השנה השביעית מבקש לעשות בדיוק את זה – לשנות ולשפר את השיח הציבורי בישראל כדי שהרוח החיובית והטובה הזו לא תיעצר.
הכוחות ששומרים עלינו מפרגנים מהחזית
מפרגנים מהחזית
כחלק מהמיזם הרחב, אתגר רשת חדש שנקרא "מפרגנים מהחזית" מחבר בין 100,000 תלמידיה, מנהליה, מוריה ואנשי הצוות של רשת אורט ישראל, לבין החיילים, המילואימניקים, השוטרים וכוחות הביטחון וההצלה מכל רחבי הארץ. חברות גדולות במשק הישראלי כבר הספיקו להצטרף גם הן וכל אחד ואחת מוזמנים להצטרף גם ולהפיץ את הסולידריות והטוב.
באתגר המרגש, כוחות הביטחון שולחים סרטונים שבהם מפרגנים, שולחים חיזוקים, מילים טובות ותודה לאנשים שהם רוצים לפרגן להם.
מילה טובה - במיוחד עכשיו
זו אמנם השנה השביעית למיזם ״המילה הטובה״ של רשת אורט, אבל נדמה שהיום הוא חשוב פי כמה. אמילי אברמוביץ׳, תלמידת בית הספר אורט סינגאלובסקי בתל אביב, מזכירה לנו למה: ״בזמנים של אי ודאות וקושי, מילה טובה יכולה לתת נחמה ותקווה. אנחנו יכולים לעשות הבדל משמעותי בחייהם של הסובבים אותנו״. לובה שמחה סאפראן, תלמידת אולפנת נווה שרה בבני ברק, מוסיפה: ״מילים יכולות להיות נשק - אבל גם להחיות. בתור בני אדם אנחנו צריכים לדעת להשתמש במילים שלנו, להחליף את השיח האלים במילים טובות ולחבר אנשים״.
1 צפייה בגלריה
תלמידות אורט - מילה טובה
תלמידות אורט - מילה טובה
מימין: התלמידות אמילי אברמוביץ׳ ולובה שמחה סאפראן
(באדיבות המצולמות)
"250 בתי הספר שלנו, הפרוסים בכל רחבי הארץ, מביר הדאג' שבדרום ועד קריית שמונה שבצפון, מוכיחים שאנחנו יכולים כחברה לחיות יחד, להיות יחד, לא רק ברגעי משבר וקושי אלא גם בימים של שגרה ברוכה", אומר צביקה פלג, מנכ"ל רשת אורט ישראל, "יום המילה הטובה בא להזכיר לנו בדיוק את זה. להזכיר לנו שחובה עלינו להעלות על נס את האחדות והרעות, את הגשרים שבנינו בתוכנו, בעם ומחוצה לו, את ערכי אהבת האדם וכבוד האדם, שבלעדיהם החברה שלנו לא יכולה להיות חברה מתוקנת. בכוחה של המילה הטובה לחזק את החוסן של העם כולו, היא מעמיקה את השורשים והחיבור בתוכנו, ועוזרת לנו לעמוד איתנים אל מול האתגרים המורכבים שהמלחמה מציבה לפתחנו".
נשיא המדינה, יצחק בוז׳י הרצוג, מצטרף לבקשה לשיח אחר, שיח מקרב - במיוחד בתקופה הזו: ״אני חושב שאני יכול לדבר בשם העם כולו ולומר לכם שהפרויקט הנהדר שלכם ברשת אורט, מיזם המילה הטובה נחוץ לנו השנה יותר מתמיד. הבחירה להרבות בטוב בימים הקשים האלה, להפיץ אור ולהעניק תשומת לב יתרה לטוהר השיח, למילה אחת טובה היא מרגשת ונכונה״.
נשיא המדינה - יום המילה הטובה
ב-5 בפברואר יציינו ברשת אורט ישראל את "יום המילה הטובה" שנחוץ השנה מאי פעם. ביום המיוחד יצאו עשרות אלפי התלמידים והמורים להודות לקהילה בה הם נמצאים ולהגיד תודה באוטובוס פירגונים מיוחד, טקס "אוסקר" ליוזמות חברתיות משמעותיות במהלך מלחמת "חרבות ברזל" ומגוון פעילויות בתוך ומחוץ לבתי הספר.
אותה 'תודה' קטנה ומשמעותית יכולה להיות לחברים שהיו לצידנו בתקופה הזו, לאמא או אבא, סבא וסבתא, לחיילים שמגנים עלינו ובעצם לכל אחד ואחת. אז למי הייתם רוצים להגיד בימים אלה תודה?

בשיתוף רשת אורט ישראל
פורסם לראשונה: 09:00, 30.01.24