בשיתוף מפעל הפיס
לכל אחד מאיתנו יש סיפור - אבל יש אנשים שאת הסיפור שלהם פשוט חייבים לספר. במיוחד עבור נפגעי המלחמה בגוף ובנפש, יוצא לדרך השנה קורס יצירת התוכן החדש של מפעל הפיס, קבוצת ידיעות אחרונות ואתר שווים – "מסיפור לסטוריטלינג". הקורס יתמקד באמנות יצירת התוכן והכתיבה בפלטפורמות השונות, מעולמות העיתונות ועד לסושיאל – למטרות שונות, מהסברה ומיתוג עצמי ועד לרכישת כלים מקצועיים והשמה. הקורס הינו ללא עלות עבור נפגעי המלחמה (כמות משתתפים מוגבלת).
פרויקט "שווים בתעסוקה" של מפעל הפיס, קבוצת ידיעות אחרונות ואתר שווים חובר השנה גם למרכז הרפואי איכילוב, כדי לסייע לנפגעי ונפגעות מלחמת חרבות ברזל למצוא אופק מקצועי חדש. בקורס יצירת התוכן, נעזור למשתתפים לפתח את כוח-העל של לספר סיפור, להביא את החוויות שלהם בצל המלחמה לעולם, באופן שישפיעו על השיח הציבורי, על ההסברה ועל עצמם.
הקורס יספק כלים בכתיבה עיתונאית, ראיון עיתונאי, תחקיר, סטוריטלינג, קידום בסושיאל, מיתוג עצמי, קידום מותגים בעזרת תוכן, הסברה והשפעה בפלטפורמות שונות – דרך הפריזמה של הסיפור. כל זה חשוב פי כמה עבור נפגעי המלחמה – הזכות לספר את הסיפור שלהם, ההתמודדות שלהם, לשתף אותה עם העולם כדי להשפיע.
2 צפייה בגלריה
קורסי העיתונות והסושיאל - שווים בתעסוקה 2023
קורסי העיתונות והסושיאל - שווים בתעסוקה 2023
קורסי העיתונות והסושיאל - שווים בתעסוקה 2023
(צילום: אסף מגל)
"זאת יוזמה מדהימה", אומרת בהתלהבות מאיה גוריבסקי, בוגרת המחזור הקודם, שהסתיים לפני כחודשיים ועסק בתחום המדיה החברתית, וכיום עובדת כפרילאנס בניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם. לדבריה, "הקורס הזה פותח צוהר לעולם מאד רלוונטי ויוצר הזדמנויות בתחום העיתונות והתקשורת" דבר מאתגר מאד לאנשים עם מוגבלות".
גוריבסקי (28), שמתמודדת עם שיתוק מוחין מספרת כי "הגעתי לקורס דרך מודעה בפייסבוק. התחום של יצירת תוכן בסושיאל עניין אותי והחלטתי ללכת על זה. בקורס למדנו כל מה שקשור לרשתות החברתיות העיקריות היום – טיקטוק, אינסגרם ופייסבוק.
"למדנו איך לבנות מותג, איך לאפיין את הלקוחות שהמותג שאנחנו מנהלים לו את הסושיאל פונה אליהם וגם את העבודה הטכנית בכל פלטפורמה - איך האלגוריתם עובד, השינויים שמבצעים בו כל הזמן וכל מה שחשוב לאיש סושיאל לדעת. חלקנו אנשים שמעולם לא נגעו בזה, והמנחה הנגישה לנו את התחום".
מה קיבלת מהקורס?
"את היכולת והידע לתפעל כמה ערוצים במקביל של תוכן ברשתות; את ההכרות עם תוכנת קנבה, והיכולת לעצב ולערוך; את ההבנה שכל פוסט צריך להיכתב כשאנחנו מבינים מי קהל היעד שלו, לאן הוא צריך להגיע – ועוד".
ומה את עושה מאז הקורס?
"אני עדיין מחזיקה ב-day job שלי, תפקיד משרדי, אבל אני לאט לאט מתחילה להפוך את התחביב והעניין שלי בחיים למקצוע. לאחרונה נוצרה לי הזדמנות, דרך מכרים שידעו שהשתתפתי בקורס, לנהל את הסושיאל עבור כנס בתחום המדע הבדיוני. מאז קיבלתי עוד כמה הצעות לפרויקטים ואני רואה את עצמי ממשיכה בתחום הזה. הקורס פתח לי אפשרות לעסוק בתחומים שאני מתעניינת בהם. לא חשבתי שזה יקרה".
במחזור הבא אנחנו קוראים לכל נפגעי המלחמה, פיזית ונפשית, להירשם לקורס. יש לך מסר בשבילם?
"כן. שהקורס, קודם כל, יחבר אותם לאנשים אחרים שחוו דברים דומים, וזה דבר מאד חשוב. גם בקורס שלנו נוצר חיבור בין המשתתפים, אז אני מניחה שבקרב אנשים שהמשותף להם הוא המלחמה זה יקרה ביתר שאת. בנוסף, הקורס נותן שגרה ומסגרת. לצערי, יצא לי להכיר אנשים שנפגעו במלחמה ואני חושבת ששגרה, במיוחד בחודשים הראשונים אחרי שאדם חוו פגיעה, חשובה מאד למי שנמצא במצב כזה".
2 צפייה בגלריה
אירוע סיכום - קורס תקשורת שווים בתעסוקה - בן סמדג'ה
אירוע סיכום - קורס תקשורת שווים בתעסוקה - בן סמדג'ה
בן סמדג'ה, בוגר קורס התקשורת של "שווים בתעסוקה"
הקורס בנוי כך שלא רק ילמד את המשתתפים את רזי התחום, אלא גם יספק כלים מעשיים למציאת עבודה. שני המפגשים האחרונים יכינו את המשתתפים לשימוש בידע שלהם בעולם האמיתי. המשתתפים יכינו תיק עבודות שמבוסס על פרויקט גמר - גיבוש אסטרטגיית תוכן למותג אמיתי.
לבסוף, ישמעו המשתתפים איך אפשר למצוא עבודה בתחום התוכן; מהן המשרות האפשריות; איך לבסס עצמם כפרילאנסרים ומה הטעויות שרצוי להימנע מהן. הם ישוחחו עם אנשי תוכן עם מוגבלות שיספרו ויתנו את הטיפים שלהם
גילוי נאות: בן סמדג'ה הוא קולגה. בחודשים האחרונים הוא החל לעבוד במחלקת המדיה של ynet בתפקיד טראפיקר. בכל השלבים שקדמו לראיון האישי, הוא לא שיתף בהתמודדות שלו עם שיתוק מוחין. "היה ראיון טלפוני, אחר כך מבחן ידע, אחריו מבדק אמינות ורק בסוף ראיון אישי. תהליך ארוך", הוא משתף. "לכל אורך הדרך לא סיפרתי להם על מגבלה כלשהי. אין לי מה להסתיר, אבל לא ראיתי בזה משהו שקשור למשרה".
לדבריו, "הקורס תרם לי קודם כל בכך שהוא נתן לי מטרה וכיוון. הכרתי אנשים מהתחום ולמדתי איך להצליח בראיונות עבודה. זה מחזיר חלק מהביטחון העצמי. אני מאמין שהביטחון מהסביבה הא קריטי לאנשים עם מוגבלות״.
רצית להשתלב בתחום?
"תמיד חשבתי שיש לי הרבה מה לתרום, בזכות ניסיון החיים שלי. אבל לאדם שמתמודד עם מוגבלות יש הרבה מחסומים ומכשולים. הקורס נתן לי את הבוסט שהייתי צריך. מעבר לזה, מדובר בתחום שאפשר להתפתח ולהתקדם בו".
יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, מספר על הפרויקט המיוחד - וההתאמה למשתקמים בבתי החולים: "בתקופה מורכבת זו, בה לצערנו נכנסו ישראלים רבים למעגל המוגבלות, החלטנו שהשנה הקורס יתקיים במרכז השיקומי איכילוב על מנת לאפשר נוחות מקסימלית למשתקמים. מפעל הפיס ימשיך לקדם מהלכים למען החברה והעם בישראל, תוך מתן דגש על האתגרים הייחודיים שהמלחמה מעמידה בפנינו והצורך לשקם את האוכלוסיות שנפגעו".

רוצים להצטרף?

קורס יצירת התוכן החדש של מפעל הפיס, קבוצת ידיעות אחרונות, המרכז הרפואי איכילוב ואתר שווים יאפשר למשתתפיו היכרות עם מגוון רחב של תחומי עשייה בעולמות יצירת התוכן, שישמשו את המשתתפים למטרות שונות – מהשמה ועד למיתוג עצמי ועסקי וביטוי עצמי, הסברה והשפעה חברתית. הקורס מצטרף לשורת קורסים מעשירים – לרבות קורסים להכשרה מקצועית בעולמות ההייטק.
הקורס ישלב סדנאות מעשיות בכתיבה, עריכה עיתונאית, יצירת סרטוני סושיאל ושימוש בשפת הרשתות – מיומנויות בעלות חשיבות רבה בכל תפקיד ובכל גוף תקשורת.
הקורס מקיף 16 מפגשים שבועיים רצופים (פרט לימי חגים) - והשיעורים יתקיימו במרכז השיקומי של בית החולים איכילוב ושניים מתוכם בבית ידיעות אחרונות. הקורס הינו ללא עלות עבור נפגעי המלחמה (כמות משתתפים מוגבלת). לחצו כאן והירשמו לקורס יצירת התוכן - מסיפור לסטוריטלינג
חברות נוספות שרוצות לפתוח הכשרות ייעודיות במסגרת המיזם, יש לפנות לאבישג אלבז הרוש במייל Avishageh@gmail.com
בשיתוף מפעל הפיס
פורסם לראשונה: 12:00, 16.05.24