בשיתוף משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל
האיחוד האירופי - מצעד הגאווה
(צילום: אסף מגל)
כמדי שנה, השתתפו נציגי האיחוד האירופי במצעד הגאווה שנערך ביום שישי לפני שבועיים בתל אביב. כחלק מהשתתפותם במצעד, צעדו נציגי המשלחת של האיחוד האירופי ונציגי השגרירויות השונות של המדינות החברות באיחוד האירופי בצעדה עצמה, והקימו עמדה של האיחוד האירופי במתחם ההופעות המרכזי, ובו קיר צילום וחילקו כובעים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אסף מגל)
נציגי האיחוד האירופי משתתפים, זה כבר כמה שנים, בחגיגות הגאווה ברחבי ישראל בחודש יוני, זאת כדי לתמוך במדיניות המכילה שמנהיג האיחוד ביחס לזכויות הקהילה הלהט"בית ושילובה בחברה באופן שווה.
רק בשנה שעברה הכריז האיחוד האירופי על אסטרטגיה ראשונה מסוגה לקידום שוויון של לסביות, הומואים, ביסקסואלים, טרנסים, לא בינאריים, אינטרסקסים וקווירים (LGBTIQ), תוכנית לחמש שנים שמורכבת מצעדים שונים, אשר במסגרתה האיחוד האירופי יפעל כדי להרחיב את רשימת הפשעים באירופה כך שתכלול גם התבטאויות שנאה נגד כל אוריינטציה מינית – ביסקסואלים, פאנסקסואלים, טרנסג'נדרים, א-מיניים ואינטרסקס. בנוסף מתכננת הנציבות האירופאית לפעול לחקיקתם של חוקים חדשים שיבטיחו כי כל 27 המדינות החברות באיחוד יכירו בנישואים חד מיניים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אסף מגל)
מעבר לכך, האיחוד האירופי פועל כל השנה ובכל המדינות החברות בו לקידום הקהילה הלהט"בית במגוון דרכים, כמו תמיכה בפרויקטים שונים של עמותות המקדמות את הקהילה והנגשת מידע רלוונטי לטובת קידום שוויון זכויות הקהילה הגאה.
בשיתוף משלחת האיחוד האירופי למדינת ישראל