המפגש בין הנשיא למשפחתו של בר ז"ל

נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום (שישי) את משפחתו של סמל ראשון בר רוזנשטיין ז"ל, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני שנהרג ב-7 באוקטובר. בר היה אמור להשתחרר משירותו הצבאי אתמול, אך נפל בקרב מול מחבלי החמאס, שפלשו למוצב במרחב כיסופים בו שהה.
משפחתו של בר שיתפה בדמעות את הנשיא על בנם שנפל, וכן על האובדן והקושי עמו הם מתמודדים מאז אותה שבת. בסיום המפגש המרגש שקד, אחיו של בר, גזר יחד עם הנשיא ועם משפחתו את החוגר שבר לא זכה לגזור.
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה נפגש עם משפחתו של בר רוזנשטיין ז"ל, וגזר עמם את החוגר שלו
נשיא המדינה נפגש עם משפחתו של בר רוזנשטיין ז"ל, וגזר עמם את החוגר שלו
המפגש המרגש בין הנשיא ורעייתו למשפחתו של בר ז"ל
הנשיא התרגש מהמעמד, הודה למשפחה ואמר להם: "אני לא יכול לשנות את המציאות, אבל יש לי זכות נדירה להגיד לכם תודה, על שבנכם נפל על הגנת המולדת".
יוסי, אביו של בר ז"ל, שיתף ברשת החברתית על המפגש וכתב: "היום היה לי יום קשה, בר הגיבור שלנו היה צריך להשתחרר ולגזור את החוגר. וכאילו הוא דאג מלמעלה שנגיע לבית הנשיא ונעשה זאת שם, במעמד מכובד שראוי לגיבור. שקד גזר את החוגר בשבילו, ובסיור עצמו כל הדרך ליווה אותנו פרפר צהוב".

"סירב למיונים שונים בצה"ל כי רצה להיות לוחם"

בר, שנולד וגדל בראשון לציון, היה קשר מ"פ בגדוד 51 של גולני, ובשעות הבוקר המוקדמות של אותה שבת, היה עם הצוות שלו בכוננות על הגדר. הם עוד הספיקו לראות את הטילים חוצים את השמיים, עד שכעבור כמה דרות פצמ"ר פגע במיגונית שבה הסתתרו.
בשלב הזה, המ"פ הורה לבר ולצוותו להיכנס להאמר ולהתחיל בנסיעה לכיוון המוצב בניסיון להגן עליו. תוך כדי נסיעה פגע ברכבם טיל ארפיג'י, שגרם בין היתר לנטרול הבלמים של הרכב, והם התדרדרו לשטח פתוח. הם יצאו מהרכב כשהם פצועים, והחלו להילחם פנים מול פנים עם המחבלים.
2 צפייה בגלריה
בר רוזנשטיין
בר רוזנשטיין
בר ז"ל. היה אמור להשתחרר אתמול
(צילום: באדיבות המשפחה)
נהג ההאמר התפצל מהצוות - וניצל, אבל בר, המ"פ וחייל נוסף נלחמו בלי הרף. בר התעקש שהם צריכים להמשיך ללכת לכיוון כיסופים בשביל להציל את היישוב, ותחת אש חשופה, הדילוג הראשון שלהם הצליח. אבל בדילוג השני המ"פ והחייל הנוסף התקדמו, וכשהביטו לאחור – הבחינו שבר לא איתם. באותם רגעים הם עדיין לא ידעו שהוא נורה והמשיכו בלחימה.
בר היה היחיד מהפלוגה שנהרג באותו בוקר. הוא הותיר אחריו את הוריו - פני ויוסי, שני אחים - רותם ושקד, ואת בת זוגו בשנתיים האחרונות, נועה חדד.
"בר היה ילד חכם בצורה בלתי רגילה. למרות שלא אהב ללמוד, הוא עשה את המקסימום והוציא בגרות שכללה חמש יחידות פיזיקה ועשר יחידות רובוטיקה - וכל זה בלי להתאמץ, הכול בא לו בקלות", מספרת אמו, פני. "הוא אהב לשחק במחשב, לדבר ולהתווכח על מי השחקן הטוב ביותר בכל הזמנים בליגת ה-NBA. לטענתו זה היה לברון ג'יימס.
"לבר היו הרבה רבדים באישיות: מצד אחד הוא היה הכי אחראי שיש, ומצד אחר שטותניק והכי מצחיק בעולם. הוא תכנן בקפידה את החיים האזרחיים שהיו אמורים להיות לו אחרי השחרור, אבל עדיין אסף בובות פופ ורואה סדרות אנימה", היא מוסיפה. "בר אהב צדק. היה תחרותי ועשה כל מה שהוא רוצה, אבל בדרך יפה ומכבדת. על אף שהיה אלוף במחשבים, הוא סירב למיונים שונים בצה"ל כי רצה להיות לוחם. הוא אמנם היה רק בן 20 במותו, אבל הוא היה הילד הכי גבר בעולם".