כחלק מפעילות משלחות ההתנדבות שמפעיל ארגון "תגלית" מתחילת המלחמה, במסגרתה הגיעו עד כה כ-7,500 מתנדבים צעירים יהודים להתנדב בישראל, הגיעה השבוע משלחת ראשונה של 12 יהודים אמריקנים עם מוגבלויות קוגניטיביות ותקשורתיות, שבחרו להתנדב בארץ דווקא בימים קשים אלה.
במהלך שהותם בארץ, חברי המשלחת התנדבו בחקלאות ובאריזת מזון ואספקה. "הטיול היה משמעותי עבורי בדרכים רבות", סיפרה חברת המשלחת אנני מייקלס. "ההתנדבות, ובמיוחד מסיק הזיתים, הייתה חוויה מעצימה. יצרתי קשרים חדשים בקבוצה, וגם נהניתי מהאוכל הישראלי הנפלא. אבל מעבר לכך, הטיול העניק לי ביטחון עצמי בנסיעות עצמאיות".
5 צפייה בגלריה
אנני מייקלס
אנני מייקלס
אנני מייקלס במסיק הזיתים. "חוויה מעצימה"
(צילום: באדיבות "תגלית")
כאמור, זוהי המשלחת הראשונה מסוגה, אף שבמסגרת הסיורים הקלאסיים של "תגלית" משתתפות קבוצות של צעירים עם צרכים מיוחדים כבר משנת 2001.
המשלחת אמנם הגיעה בעיקר בשביל להתנדב, אבל שילבה בין לבין גם פעילויות תרבותיות-חינוכיות כמו סיור רגלי בתל אביב לאורך שביל העצמאות, ביקור במוזיאון "אנו", סיור בשוק הכרמל, ביקור במרכז הספורט לנכים בישראל, סיור על אופניים חשמליים בירושלים, סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה וביקור מרגש בכיכר החטופים.
"הביקור בכיכר החטופים היה רגע חזק ועצוב, שגרם לי להרהר במצב המורכב באזור", שיתפה אנני. "ההתנדבות והתרומה לקהילה העניקו לי תחושת סיפוק עמוקה. זו הייתה הזדמנות ייחודית לחוות את ישראל בדרך משמעותית, ולהרגיש חלק מהקהילה היהודית העולמית".
5 צפייה בגלריה
בכיכר החטופים
בכיכר החטופים
חברי המשלחת בכיכר החטופים. "הזדמנות להרגיש חלק מהקהילה היהודית העולמית"
(צילום: באדיבות "תגלית")
5 צפייה בגלריה
חברי המשלחת מתנדבים בארגון "פתחון לב"
חברי המשלחת מתנדבים בארגון "פתחון לב"
חברי המשלחת מתנדבים בארגון "פתחון לב"
(צילום: באדיבות "תגלית")
גם המתנדב מייקל גודגולד שיתף בחוויותיו הייחודיות מהביקור: "זה היה טיול שונה מכל מה שחוויתי בעבר בישראל. המצב הביטחוני הגביר את הרצון שלי להגיע ולתרום לקהילה. ראיתי כיצד תושבי הצפון מתמודדים עם האתגרים היומיומיים של רקטות ושריפות, וחשתי צורך לסייע ולהביע תמיכה".
"למרות המצב, הרגשתי רגוע במהלך הביקור", הוסיף מייקל. "כמובן שהקפדתי להתעדכן בחדשות, אבל הצלחתי להתמקד בעשייה החיובית".
"אני אוהבת להתנדב", סיפרה המשתתפת מאדי כץ, והדגישה כי "ההגעה לישראל גרמה לי להעריך את ההשפעה של הפעילות ההתנדבותית שלנו כמשלחת גדולה, כי זכיתי לראות את הצורך בה מקרוב". חבר נוסף במשלחת, אוסטין ריינולדס, שיתף כי הוא מקווה שהמשלחת תוכל להשפיע על אנשים נוספים להגיע ארצה ולחזק את ישראל: "אני מקווה שההתנדבות שלנו תשפיע על אחרים, תעזור להם ללמוד דברים חדשים ותגרום לקהילה היהודית לעמוד לצד ישראל".
5 צפייה בגלריה
אוסטין ריינולדס
אוסטין ריינולדס
אוסטין ריינולדס. "מקווה שההתנדבות שלנו תשפיע על אחרים"
(צילום: באדיבות "תגלית")
5 צפייה בגלריה
מאדי כץ
מאדי כץ
מאדי כץ. "ראיתי מקרוב את הצורך של ישראל במתנדבים"
(צילום: באדיבות "תגלית")
לשאלה האם נרשמו חששות מצד הוריהם של חברי המשלחת לפני הגעתם ארצם, ענה מדריך הקבוצה, הווארד בלאס, כי "הורי המשתתפים תמכו מאוד והתרגשו מביקור המשלחת בישראל, על אף התקופה המתוחה וחוסר הוודאות. למען האמת, לא קיבלתי מהם שום שיחה או מייל שביטאו דאגה - רק הערכה רבה לכך שילדיהם זוכים לאותן הזדמנויות לתרום למדינה בזמנים קשים אלה, כמו חברים אחרים בקהילה".
"אנחנו גאים להביא לישראל את משלחות המתנדבים, ובפרט את המשלחת המיוחדת הזו של 'תגלית', המורכבת ממשתתפים עם צרכים מיוחדים", אמר מנכ"ל הארגון, גידי מרק. "המשלחת מדגימה את כוחה של הסולידריות, ואת המחויבות העמוקה של יהדות התפוצות לישראל.
"משתתפי המשלחת הוכיחו שאין גבול ליכולת לתרום ולהשפיע ולתת מעצמם למען מדינת העם היהודי, והביאו איתם אור של תקווה", הוא הוסיף וסיכם: "הם תרמו לא רק בפעילותם, אלא גם בחיזוק תחושת החוסן והאחדות".