בצל המלחמה וההסלמה בצפון, יצא לדרך "הקש בדלת" 2024 - מבצע ההתרמה השנתי של "האגודה למלחמה בסרטן" הפועלת כבר כ-70 שנה למען החולים ונגד המחלה. המבצע, שהחל היום (ב'), ייערך בכל הארץ ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, זאת לאחר שבשנה שעברה הוא בוטל בשל המלחמה.
הודות לתרומות הציבור האגודה מממנת מחקרים כחול-לבן, מפעילה מלונית לחולים מהפריפריה, מסייעת בחונכים לילדים חולים ומשמשת גורם מוביל בתוכניות לאומיות לאבחון מוקדם של מחלות הסרטן הנפוצות.
2 צפייה בגלריה
2,830 חולים חדשים מדי חודש
2,830 חולים חדשים מדי חודש
2,830 חולים חדשים מדי חודש
(צילום: באדיבות "האגודה למלחמה בסרטן")
על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, בכל שנה מתגלים בישראל כ-34 אלף חולי סרטן חדשים, מהם כ-500 ילדים. מחלות הסרטן הנפוצות בישראל הן סרטן השד, סרטן הערמונית, סרטן הריאות וסרטן המעי הגס. נכון להיום חיים בישראל כ-300,000 חולים ומחלימים הנמצאים בטיפולים או מעקב.
משה בר-חיים, מנכ"ל "האגודה למלחמה בסרטן": "בכל חודש מתגלים בישראל כ-2,830 חולים חדשים, אנחנו לא יכולים לקחת פסק זמן במאבק. הסרטן נוגע בכל משפחה, ולכל אחד מאתנו יש אדם קרוב שמתמודד היום. הרחבנו את האפשרות לתרום גם באופן מאובטח אונליין. כל תרומה של הציבור היא חיונית ומיועדת להצלת חיים ממשית. חשוב לנו להגיע לכל חולה על מנת שיקבל את הסיוע המתאים לו.
"הודות לכם, אנחנו מפעילים תכניות תמיכה ושיקום, מממנים שירותים לילדים חולי סרטן (כמו מחשב לכל ילד), חונכים להשלמת החומר הנלמד ומעניקים טיפול רגשי לילדים עם גידולי מוח. אנחנו מסייעים גם בפתיחת מחלקות ויחידות אונקולוגיות, משתתפים ברכישת ציוד רפואי מתקדם ומקדמים זכויות לחולים, עוסקים בהנגשת מידע, ליווי רגשי וייעוץ להורים ולבני משפחה. בנוסף, אנחנו שותפים להקמת מרכזי שד בכל המרכזים הרפואיים בארץ, ודאגנו לצייד אותם בציוד הנדרש.
"כמו כן, אנחנו ממשיכים בעשייה לטובת שיפור הטיפול במרכזים הרפואיים, מסייעים בפתיחת מחלקה אונקולוגית בהלל יפה, מחלקת אשפוז יום המטואונקולוגית ילדים בסורוקה, הוספיס אשפוזי בבית החולים האיטלקי, מיון אונקולוגי בשערי צדק ומביטים קדימה גם בימים קשים אלו בצל המלחמה וההסלמה בצפון".

בין המובילות בעולם באבחון סרטן השד

בזכות תרומות הציבור, מממנת "האגודה למלחמה בסרטן" מערך שיקום אונקולוגי וקבוצות תמיכה ללא תשלום בכל רחבי הארץ לחולים, מחלימים ולבני משפחה המתמודדים עם אובדן. בנוסף, האגודה יזמה ומימנה את ניידת הממוגרפיה המאפשרת לנשים מהפריפריה להיבדק ונועדה לצמצם פערי בריאות בגילוי מוקדם של סרטן השד, הנפוצה בקרב נשים. מדובר ביוזמה שהיא חלק מתוכנית לאומית ושמה את ישראל על המפה העולמית כמובילה באבחון סרטן השד.
"האגודה למלחמה בסרטן" היא ארגון ללא כוונות רווח וכל שירותיה ניתנים לחולים ולבריאים ללא תשלום, הודות לתרומות הציבור מאז הקמתה בשנת 1952. האגודה פועלת בכל הדרכים לקידום המחקר, דרכי המניעה, האבחון המוקדם ושיפור אמצעי הטיפול והשיקום של חולים ומחלימים.
2 צפייה בגלריה
משה בר חיים, מנכ"ל האגודה. "מביטים קדימה גם בימים קשים אלו"
משה בר חיים, מנכ"ל האגודה. "מביטים קדימה גם בימים קשים אלו"
משה בר חיים, מנכ"ל האגודה. "מביטים קדימה גם בימים קשים אלו"
(צילום: באדיבות "האגודה למלחמה בסרטן")
באגודה פועלים כ-3,500 מתנדבים הפרוסים בכ-70 סניפים ברחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן בקהילה המקומית. כיו"ר האגודה למלחמה בסרטן בהתנדבות מכהן בשנים האחרונות פרופ' משה מיטלמן. לצדו בתפקיד סגן יו"ר האגודה מכהן מר ליאון רקנאטי, העושה זאת בהתנדבות מאז 1988. בין היתר, פועלים בשנים האחרונות בוועד המנהל של האגודה גם פרופ' עידו וולף, פרופ' ברוך ברנר ופרופ' סיגל טל. כל חברי הוועד המנהל וחברי ועדות המומחים המייעצות של "האגודה למלחמה בסרטן" פועלים בהתנדבות, מאז הקמתה בשנת 1952.
כך בין היתר פרופ' רונית סצ'י פאינרו ופרופ' איתן פרידמן חברי ועדת המחקר של האגודה, וכן פרופ' אהרון צ'חנובר, זוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2004 המכהן בהתנדבות בתפקיד נשיא הכבוד של האגודה.
ניתן לתרום כבר עכשיו באתר, או באמצעות שירותים טכנולוגיים כמו ביט, פייבוקס, גוגל פיי ועוד. זאת, בנוסף לאמצעי התרומה הנוספים באתר האגודה ובמוקד התרמה מאויש שמספרו 1-800-35-46-46 בחיוג חינם.