ארבעה ימים אחרי שחגגה את יום הולדתה ה-18, ליטל, תלמידת כיתה י"ב בתיכון המקיף הדתי "אמית" בבאר שבע, ניגשה למשרד הפנים וביקשה לשנות את שם משפחתה בתעודת הזהות - מפיצ'חדזה לפרקר.
"כל מי ששמע על המעשה שלי, חשב ששיניתי את השם בעקבות פיטר פארקר (האלטר אגו של ספיידרמן מסדרת הקומיקס והסרטים המצליחה של מארוול - תט"ח), אבל האמת היא ששיניתי את שם משפחתי בגלל גיבור אחר לגמרי", היא מספרת. "הגיבור שלי הוא שמחה פרקר - חייל צה"ל ושורד שואה שעלה ארצה מהתופת לאחר שכל משפחתו נספתה, ונפל בקרבות על הקמת המדינה מבלי שהספיק להותיר אחריו צאצאים, ובכך למעשה הפך לנצר אחרון.
ספרי קצת על שמחה. "שמחה נולד לפני 100 שנה. זמן קצר אחרי שעלה ארצה פרצה מלחמת השחרור, והוא גויס לחטיבת גולני", מספרת ליטל. "ב-23 בדצמבר 1948 (ביום כ"א בכסלו תש"ט), במסגרת מבצע 'חורב' שערכו לוחמי גולני בחאן יונס, הוא נפגע מפצצת מרגמה ומת במקום".
1 צפייה בגלריה
ליטל. "ההורים תמכו בי והעריכו את ההחלטה שקיבלתי"
ליטל. "ההורים תמכו בי והעריכו את ההחלטה שקיבלתי"
ליטל. "ההורים תמכו בי והעריכו את ההחלטה שקיבלתי"
ליטל, תלמידה מצטיינת שלומדת במגמות פיזיקה, כימיה וביולוגיה ותתגייס בשנה הבאה לשירות משמעותי בצה"ל, קיבלה את ההחלטה המרגשת ויוצאת הדופן בעקבות ביקורה באנדרטת חללי הנצר האחרון בהר הרצל במסגרת תוכנית "מסע ישראלי" אליה הצטרפה.
"בביקור ההוא בהר הרצל נחשפתי לראשונה למושג 'נצר אחרון', והבנתי לעומק איך הגיוס של אותם אנשים גיבורים ויציאתם למלחמה, השפיע על המדינה. סביר להניח שללא תרומתם ללחימה - לא היינו כאן היום", היא משתפת. "אני מאמינה ומרגישה שלכולנו יש תפקיד חשוב בהנצחה ובזיכרון של אותם נופלים, ובעיניי המעשה שעשיתי הוא המינימום שאני יכולה לעשות כדי להנציח את הגבורה של שמחה שיצא להילחם אחרי ששרד זוועות קשות כל כך בהן איבד את כל משפחתו".
איך הגיבו ההורים? "הם תמכו בי ומעריכים מאוד את ההחלטה ואת הצעד שלקחתי".
"ליטל הנפלאה לימדה אותנו שיעור גדול בציונות", אומר צוריאל רובינס, מנהל מקיף "אמית באר שבע". "הנצחת שמו של נופל שאין לו ממשיכים, זהו חסד של אמת במובן הכי אמיתי שיש".