בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
בפברואר ‭ 2020‬ עבר ניר לוי (‭41‬) מירושלים אירוע קשה, שהותיר בו צלקת נפשית קשה שממנה הוא מתקשה להתאושש. "עבדתי באותה תקופה כמפקד אגף בכלא 'עופר'. במהלך ביקורת שעשיתי באגף חמאס ביחד עם הצוות שלי, אסיר ביטחוני זינק עליי לפתע מאחור וחתך אותי בצוואר. מאז הפציעה אני סובל מסיוטים, חרדות, דיכאונות, חוסר חשק לעשות דברים והתפקוד בעבודה נפגע קשות", הוא מספר.
1 צפייה בגלריה
ניר לוי בטנזניה
ניר לוי בטנזניה
ניר לוי בטנזניה
(צילום: ארגון ‭ helpapp ‬)

לפני מספר חודשים שמעה אשתו של ניר, מיכל, על משלחת מיוחדת מטעם עמותת‭ helpapp ‬ שיוצאת לטנזניה לסייע לתושבים המקומיים, ונמצאים בה הלומי קרב. "היא הציעה לי להצטרף אליה, ולמען האמת היו לי המון חששות", מתוודה לוי, "חששתי שלא אצליח להתמודד נפשית במקום כל כך רחוק ובלי מישהו שיכול לתמוך בי. שלא אצליח לתפקד בלי תרופת הקנאביס, שאסור לקחת לטנזניה. והאם אצליח להתחבר חברתית? הרי אני בן ‭ ,40‬ורוב האנשים שם יהיו בני ‭ .”21 ‬
הוא החליט לטוס בכל זאת. "ביומיים הראשונים היו לי סיוטים”, הוא מספר, “דמיינתי שכל טנזני שפגשנו רוצה לרצוח אותי. החברים למסע ומנהלי המשלחת הבינו ותמכו בי”.
ארגון ‭ helpapp‬עוסק בסיוע הומניטרי לאוכלוסיית קצה בארץ ובעולם, באמצעות קבוצות שונות ומגוונות של מתנדבים. המשלחת הייחודית שבה היה חבר לוי עסקה במשך שבועיים בשיפוץ בית ספר בטנזניה ובהעברת פעילויות חינוך וחוויה לילדים. "כאשר הגענו בפעם הראשונה לבית הספר, הילדים קיבלו אותנו בשירה", הוא מספר, "זו הייתה חוויה מאוד מרגשת, אבל הכיתות היו מאוד מוזנחות, שולחנות שבורים, הכל מלא אבק ובוץ. אנשים חיים בלי שום תנאים בסיסיים. במהלך העבודות ניגש אליי ילד בן שש בערך עם ציק ישן שהרוכסן שלו נקרע. היו לו דמעות בעיניים. הבאתי חוט ומחט, התחלתי לתפור את התיק, הוא הסתכל ופתאום חיבק אותי חזק. הופתעתי והייתי מאושר מזה שעשיתי משהו קטן עבורי, שהיה חשוב וגדול עבורו. הרגשתי משמעותי". לוי סיכם: "מסע כזה נותן פרופורציות לחיים ומה באמת חשוב. על ידי נתינה לאחרים קיבלתי בחזרה תמורה שגדולה יותר מכל דבר חומרי".

רוצים גם אתם לעשות טוב?

מעשים טובים קורים בכל מקום וזמן ויום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון