עשרות יוזמות חברתיות לקידום דו-קיום יהודי-ערבי, המונעות בידי אזרחים שזיהו עצמם עד כה כמשתייכים ל"רוב הדומם", ממשיכות להציף את המרחב הציבורי. השטף הזה אף מתגבר על רקע הפסקת האש מול חמאס והחזרה לשגרה. המשותף לכולן הוא השאיפה להנמיך את הלהבות בערים המעורבות ולפעול להפגנת סולידריות חברתית בין בני העמים. ערוץ המעורבות מדווח מדי יום על יוזמות אלה, וכן מזמין אתכם לעדכן אותנו בכל יוזמה חדשה - על מנת שנביא אותה לידיעת כלל גולשי ynet.

עכו: הוזנקה צעדת השלום

צעדת השלום, בהשתתפות יהודים וערבים "המעוניינים בעתיד של חיים משותפים בשלום, שוויון ובטחון כאן, בבית שלנו" הוזנקה הבוקר בעכו. הצועדים מתוכננים להגיע לבית הגפן בחיפה בשעה חמש אחר הצהריים. בימים הקרובים תעבור הצעדה בערים מעורבות ובמוקדי חיים משותפים בכל הארץ.

תל אביב: אלפים הפגינו

אלפי יהודים וערבים צעדו במוצאי שבת מכיכר רבין אל כיכר הבימה בדרישה לקידום הדו-קיום, סיום הסכסוך ושלום ישראלי-פלסטיני.

חצרים: אמנות ודו קיום

דליה ורפי צימרמן, גמלאים מקיבוץ חצרים, הקימו חנות מקוונת שתפעל כמלכ"ר, בבעלות עמותה בשם "אמנות ודו קיום". החנות משמשת פלטפורמה למכירת יצירות של ציירים מהפריפריה ומהפזורה הבדואית. כל הרווחים מעמלות יועברו כתרומה למימון פעילויות של דו קיום. בני הזוג מזמינים יוצרים וחובבי אמנות להשתתף במיזם.
פרטים נוספים:

גליל מערבי: ראשי הרשויות נפגשים

ראשי הרשויות באשכול הגליל המערבי – יהודים, דרוזים וערבים מוסלמים ונוצרים - נפגשו ביוזמת המנכ"לית לי-את כהן וניסחו קריאה משותפת לתושבי יישוביהם לשמור על מרקם החיים המשותף ועל יחסי שכנות טובים. ראשי הרשויות צילמו סרטונים קצרים ברוח זו, והפיצו אותם ברשתות החברתיות.

ירושלים: רצים ללמוד ערבית

עמותת "רצים ללא גבולות" מפעילה זו שנה שביעית קבוצת ריצה משותפת לגילאי 14-19 ממזרח ומערב ירושלים. הקבוצה מקיימת מפגש גיבוש ואימון שבועי ומדי שנה נוסעת לייצג את ירושלים במירוץ בחו"ל. כדי להקל על חברי הקבוצה לתקשר זה בשפתו של זה יזמה העמותה הפקה של שיחון ערבית מדוברת, אותו היא מפיצה חינם לכל דורש.

המכללות הטכנולוגיות: "די לשנאה"

המכללות הטכנולוגיות, בהן לומדים ומלמדים 30 אלף יהודים, ערבים, מוסלמים ונוצרים, כמו גם חרדים, דתיים לאומיים וחילונים, יזמו כרזת "די לשנאה" המופצת בקמפוסים וברשתות. על היוזמה חתומות, בין השאר: מכללת סכנין, המכללה הטכנולוגית כנרת, המכללה הטכנולוגית רופין, מכללות אורט, הנדסאים באריאל, מכללת אלקאסמי להנדסה ומדע, בית הספר להנדסאים, המכללה הטכנולוגית אשקלון, המרכז החרדי להכשרה מקצועית ועוד.

חברות הניקיון: "עד כאן"

ארגון חברות הניקיון בישראל, המאגד 200 חברות המספקות שירותי ניקיון, פרסם קריאה בשם 80 אלף העובדים שלהן, יהודים, מוסלמים ונוצרים: "עד כאן. ביחד נמנע את הרוע וניתן לרוב השפוי לנצח".

חברת הביטוח: "חלאס, די!"

עשרות חברות מסחריות מתחומים שונים נוקטות עמדה ומפרסמות בימים האחרונים מסרים לעידוד הדו-קיום. הגדילה לעשות חברת הביטוח הראל שיזמה קמפיין חוצות תחת הכותרת "הביטוח הטוב ביותר נגד אלימות הוא דו קיום". כמה עשרות חברות מסחריות הוסיפו את שמן והלוגו שלהן לקריאה פומבית של המגזר העסקי למנהיגים ולציבור: "חלאס, די! את השברים אפשר לתקן, מהרסיסים אפשר לבנות מחדש - זו המשימה שלנו".

עדכנו אותנו

מארגנים מפגש, אירוע או מחווה לקידום דו-קיום ופיוס חברתי? כתבו לנו ל- shlomit-sh@ynet.co.il, צרפו תמונות - ונפרסם.