בימים האחרונים הופץ ברשתות החברותיות פוסט ויראלי שכתב שורד השואה יצחק וולסטר ובו הוא מספר על "ילדותי" ספר חדש שהוציא ובו הוא מתעד את סיפור חייו.
צפו בריאיון באולפן ynet עם יצחק וולסטר:
שורד שואה מבקש להפיץ את ספרו יצחק וולסטר
(צילום: אביהו שפירא, שמוליק דודפור)
יצחק וולסטר שלום, תודה שאתה איתנו ביום הכ"כ חשוב הזה. אנחנו מדברים איתך בעקבות הספר שאתה מוציא – "ילדותי". מה גורם לך בגיל 91 להוציא ספר שחוזר לילדות? וולסטר: "הוצאתי את הספר הזה כדי להעביר לנוער ולנכדים שלי ולנכדי נכדים שלי את קורותי בזמן השואה. אני התחלתי לספר את הסיפור שלי מ-1931, מתי שנולדתי, ועד 1945, סוף המלחמה. זה אומר שהשואה למעשה לא התחילה ב-44 כשהגרמנים נכנסו להונגריה אלא הרבה הרבה לפני זה. ההונגרים היו שונאי יהודים מלפני הרבה הרבה שנים. ואני הבאתי בספר הזה את קורותי, מה שקרה לנו, בהתחלה האנטישמיות, עד שגדלתי, ובעיקר את קורות הדברים שקרו לי במשך הזמן, שלקחו אותנו לאוסטריה, למחנות עבודה".
2 צפייה בגלריה
פוסט על "ילדותי"
פוסט על "ילדותי"
הפוסט של יצחק שהפך ויראלי
אתה אומר שחשוב לך כמה הנכדים והבנים של הנכדים והבנים שלהם יידעו ולא רק הם, אתה רוצה שזה יגיע לכמה שיותר בתים בישראל, כמה שיותר ילדים שיקבלו פרספקטיבה כל כך שונה על החיים, והפוסט שמופץ ברשתות הופך ויראלי. כמה תגובות קיבלת? וולסטר: "קיבלתי הרבה הרבה מאוד תשובות, מכל רחבי הארץ התקשרו אליי בימים האלה, וכולם אומרים שזה נכון להביא את הדברים האלה כמה שיותר וכמה שיותר להפיץ, כדי שהדור הבא יידע בדיוק מה קרה, כדי שהוא יסיק את המסקנות שלו בהתאם".
התרגשת מהתגובות שקיבלת? וולסטר: "כן. לא ציפיתי לכל כך הרבה תגובות, והתרגשנו ממש, הרבה הרבה אנשים התקשרו, וכתבו לי במיילים, כתבו לי באינטרנט, בכל מקום.
מה הנכדים שלך אמרו לך אחרי שהם קראו את הספר? אני מניחה שהם היו הראשונים לקרוא. וולסטר: "הם למעשה מכירים את הסיפור, מפני שכל שנה ביום השואה אני מופיע בבתי ספר, במחנות צבא, ובכל מיני מקומות, ומספר אותו. והם הקרובים הם מכירים את זה כבר בעל פה".
2 צפייה בגלריה
יצחק וולסטר
יצחק וולסטר
עטיפת הספר "ילדותי" מאת יצחק וולסטר
  • לפרטים ורכישת הספר "ילדותי" לחצו כאן או בחנויות הספרים.