עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? "ויצו" - תנועה המובילה לשינויים לשיפור החברה בישראל, מפעילה מספר בתים חברתיים בערים שונות לנשים שסיימו תקופה במקלט לנשים מוכות, ולילדיהן (גילי 2-14). איפה? בכל הארץ. מה מחפשים? מתנדבים שיגיעו למקום להעברת סדנה או חוג, חד פעמי או קבוע לאמהות או לילדים. בכל נושא שעשוי לעניין את הקבוצה. מתי? אחת לשבוע בימים שונים בהתאם לעיר, בשעות אחה"צ. למי לפנות? למיה במייל: mayas@wizo.org.

התנדבות באזור הצפון:

מי? "עזר לזולת" - עמותה שמפעילה פרויקטים לעזרת משפחות נזקקות: בית תמחוי, עזרה במציאת ריהוט וביגוד, חלוקת סלי מזון לנזקקים, ועוד. איפה? עפולה. מה מחפשים? מתנדבים להגשת מזון וסיוע כללי בבית תמחוי שנמצא בעפולה ומופעל על ידי העמותה. התנדבות כוללת: הגעה לבית התמחוי, הכנת המקום לפני הגעת הסועדים, סיוע בהכנת והגשת האוכל וכדומה. מתי? בימים א'-ה' בשעות גמישות (בוקר-צהריים). באופן חד פעמי או מתמשך. למי לפנות? לסנדי במייל: ezerlazulat@gmail.com.

התנדבות באזור השרון

מי? בית אקשטיין רעננה הוא הוסטל הפועל למען בוגרים בגילאי 20-40 על הרצף האוטיסטי בתפקוד בינוני-גבוה. איפה? רעננה. מה מחפשים? מתנדבים ומתנדבות לחונכות אישית וליווי הדיירים. ההתנדבות כוללת הגעה למקום, ישיבה "אחד על אחד" עם החניך, יצירת קשר אישי, מתן אוזן קשבת, חברה, ליווי ומשחק. מתי? לשעה שבועית בימי א'-ה' בין השעות 15:00-19:00, וביום ו' בין השעות 10:00-16:00, בהתחייבות לחצי שנה. למי לפנות? לתום במייל: smilemore00@gmail.com.
מי? "קופת הצדקה המרכזית" - עמותה הפועלת בכדי לתת מענה למשפחות נזקקות שנקלעו למצוקה כלכלית מכל המגזרים. איפה? נתניה. מה מחפשים? מתנדבים לחלוקת מזון לנזקקים. ההתנדבות כוללת: הגעה למרכז החלוקה, לקיחת הסלים וחלוקתם לפי רשימת כתובות בנתניה. מתי? בימים א'-ה' בשעות גמישות ובתיאום מראש. ללא התחייבות. למי לפנות? לגדי במייל: office@tuvlev.org.il.

התנדבות באזור המרכז:

מי? עמותת נט״ל מעניקה סיוע לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה ועוזרת להם להתמודד עם ה"פציעה השקופה" אותה הם נושאים ואינה נראית לעין. איפה? תל אביב. מה מחפשים? מתנדבים לקוי הסיוע למען נפגעי טראומה. ההתנדבות כוללת הגעה לבית נט"ל, איוש קו הסיוע, הענקת סיוע תמיכתי-ריגשי למתמודדים עם פוסט טראומה על רקע לאומי, ולבני משפחותיהם. מתי? אחת לשבוע במשרד העמותה בת"א, למשמרת של ארבע שעות בימי א'-ה' בין השעות 8:00-24:00 ובימי שישי בין השעות 8:00-16:00. כדי להתקבל להתנדבות יש לעבור תהליכי מיון וקורס הכשרה ייעודי. בהתחייבות לשנה. למי לפנות? ללנה במייל: lenap@natal.org.il.
התנדבות באזור הדרום:
מי? עמותת "ילדים בסיכוי" מסייעת לילדי הפנימיות ולבוגריהן לצאת ממעגל החיים הקשה אליו הם נקלעו, לחזק את ביטחונם ועצמאותם כדי שיגדלו להיות מבוגרים עצמאיים שתורמים לחברה. איפה? אשקלון. מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 40+, לשמש כ"מלווי דרך"- מנטורים לצעירים בוגרי פנימיות ואומנה. מדובר בתפקיד משמעותי ומלא חשיבות במסגרתו מתקיים תהליך ליווי שהוא תהליך למידה פתוח, ייעוצי במהותו, חף מיחסי כוחות ומניח בבסיסו את ניסיון החיים הן של המלווה והן של הנוער. מתי? אחת לשבועיים ביום קבוע בשעות אחר הצהריים ודורשת התחייבות לכשנתיים. יש שלושה מפגשי הכשרה מקדימים ומפגשים לאורך התהליך. למי לפנות? לטל במייל: tal@yeladim.org.il.