בשיתוף עמותת רוח טובה
זה קרה בינואר 2002. כוח של שמונה מחבלי חמאס התקרב לגדר המערכת סמוך ליישוב כרם שלום, חתך את הגדר והתקדם לעבר מוצב תצפית, הצמוד ליישוב.
המחבלים הצליחו לחדור למוצב מבלי שהחיילים שאבטחו אותו הבחינו בהם, ופתחו באש מטווח קצר. מהיריות ומרימוני היד שנזרקו במהלך הקרב שהתפתח במקום נהרגו קצין צה"ל ושלושה חיילים, כמו גם שני מחבלים.
מי שהיה עד לכל האירוע הקשה, פינה את גופות חבריו והוכר לאחר מכן כנכה צה"ל עקב הלם קרב הוא ראיד חריב מהכפר הבדואי ביר אל מכסור שבגליל, המקדיש מאז את חייו להתנדבות בקהילה.
1 צפייה בגלריה
ראיד חארב
ראיד חארב
ראיד חארב
הוא בן 45, אב לשלושה ילדים. את האירוע והשלכותיו הוא זוכר עד היום לפרטי פרטים. "מאחר שהייתי לוחם מצטיין היה כבר סיכום שאמשיך לקורס קצינים, מתוך כוונה לפתח קריירה צבאית. האירוע הזה קטע את הכל", הוא מספר בכאב, "אחרי טיפול ושיקום של למעלה משנה הציעו לי במשרד הביטחון להתנדב בבסיסי צה"ל והחלטתי להירתם לזה. התחלתי להגיע לבסיסים השונים, עזרתי להם בכל מיני דברים לוגיסטיים ואף הבאתי לחיילים דברים מתוקים כמו כנאפה ועוגות. ראיתי שמה שאני עושה גורם לאנשים לחייך וזה עוזר גם לי, והחלטתי להרחיב את ההתנדבות שלי".
מאז, ראיד מתנדב לא רק עם חיילים, אלא גם עם ניצולי שואה, בני נוער, חיילים משוחררים ועוד. "אני לא מבדיל בין דת, גזע או מין", הוא מעיד, "בין היתר אני מבקר ניצולי שואה בבתי אבות ומסייע להם, מתנדב בעמותות 'פתחון לב', 'טוב וחסד' ואחרות, מחלק מזון בכל הארץ ומתנדב בכפר שלי בעידוד בנים להתגייס לצה"ל ובעידוד בנות לעשות שירות לאומי".
במה אתה מתמקד בימים אלו?
"אני פועל להקמת מסגרת התנדבותית עבור בני הנוער בכפר שלי, שתייצר עבורם פעילות מאורגנת בשעות אחר הצהריים ותחבר אותם לעשיית טוב בקהילה. מעבר לכך, אני מעניק הכוונה לצעירי וצעירות המגזר בנוגע לאופציות שעומדות בפניהם בצבא ובשירות לאומי, ולחיילים משוחררים אני מספק מידע על הזכויות שלהם באזרחות. לא תמיד יש להם כתובת, והחלטתי להיות איש הקשר שלהם לנושאים האלה".
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה